Wij zitten er aan te denken te verhuizen naar Deventer; Wonen nu in een ruime eensgezinswoning in een woonwijk in Apeldoorn, maar dat is toch niet echt mijn ding dus we zijn op zoek naar een mooi appartement. Ik heb zelf een appartement gehad in de rivierenwijk, nog voordat ik trouwde en D kreeg, en heb het hier altijd goed naar mijn zin gehad. Maar als blank gezin met boven modaal inkomen en jonge baby zien we onszelf daar niet meer wonen. Verder ken ik Deventer wel goed, maar geen idee hoe het is om er te wonen. We vinden een wijk met wat veldjes/parkjes en een schone speeltuin belangerijk, winkels op loopafstand, een beetje multiculti heeft mijn voorkeur boven een volledig blanke wijk. Het moet een fatsoenlijke buurt zijn om op te groeien als kind. En niet al te 'achterstand'. Welke wijk zou je ons aanraden, en welke juist niet? We hebben een heel leuk appartement gezien in de wijk Borgele, iemand die daar woont en er wat over wil vertellen? Alle meningen en ervaringen zijn welkom
Bepaalde delen van de zandweerd erg leuk kindvriendelijk lekker dicht bij de stad. vijfhoek ook erg leuk maar moet je van houden. Borgele opzich ook leuke wijk ook alleen bepaalde delen waar ik bvb niet zou willen wonen. Woon zelf op de zandweerd en zou er echt niet weg willen, dicht bij een grote speeltuin,dicht bij plantsoen,dichtbij de stad.
Ja inderdaad zandweerd... Wij hadden een huisje in de Oosterstraat ( achter het station) en dat was nog wel redelijk netjes. Wat ouderen, beetje student, volks maar ook wat andere culturen...en 3 straten verder een moskee. Ik vond het een leuke buurt met vanalles wat. Kreeg ook snel kennissen en vrienden in de buurt en de stad. Rivierenbuurt in het begin ook wel goed, alleen werd het ons toen wel afgeraden.
Nee, oorspronkelijk niet. Onze dochter is er wel geboren. Maar wat een geweldige stad. Heb er wel mijn hart aan verloren.
Prachtige stad, klein genoeg om gezellig te zijn en groot genoeg om lekker te kunnen shoppen en genoeg georganiseerd. Wel goed inlezen over de wijken, daar zit nogal wat verschil in. We zijn zelf uiteindelijk niet naar Deventer gegaan, maar zou je aanraden eens wat rond te rijden en te lopen en zo een beeld te krijgen van de buurt.
Leuke stad he Deventer! Ik ben er geboren, en heb er in drie verschillende huizen gewoond. Namelijk JP Sweelinckstraat, daar ben ik geboren. Daarna in een huis op Atalanta (Blauwenoord) en op latere leeftijd nog op kamers in de Singelstraat. Ik heb, hoe jong ik ook was, met best veel plezier op Atalanta gewoond. Dat was vroeger een buurt met veel jonge gezinnen... Weet niet hoe het nu is. Verder de wijken rondom Colmschate vind ik zelf de leukste kant van Deventer qua wonen. Weet zo even niet meer hoe al die wijken heten. Borgele lijkt me ook geen verkeerde buurt hoor. Dat is meer in de richting van Diepenveen/ Schalkhaar toch? S6 met een keuze maken.
woon zelf op de vijfhoek in deventer een kinderleuke buurt, staan veel huizen te koop. je mag me altijd pb-en
wij hebben net een woning gekocht in Deventer op de vijfhoek kunnen er per december in kan je dus nog niet vertellen hoe het is om er daadwerkelijk te wonen wij zijn wel op verschillende dagen en tijdsstippen gaan kijken en vooral "voelen" om sfeer te proeven we hebben voor de vijfhoek gekozen omdat we nieuwbouw (nieuwere bouw) wilden, het ondanks het nieuw is nog wel groen is, er voor de kinderen genoeg speel dingen zijn als je geen haast hebt is het ook leuk om met de openhuizen dag eens huizen te bekijken, dan spreek je de bewoners ook echt zij kunnen je veel meer vertellen over een wijk dan een makelaar
Ik woon ook in de Vijfhoek in Deventer, vind het een super leuke wijk. Heel groen, veel speeltuintjes, altijd bedrijvigheid (op een prettige manier) en het voelt heel veilig. Voornamelijk jonge gezinnen, goede scholen in de wijk.Toen we nog 1 kindje hadden woonden we op de Zandweerd, overigens vond ik dat ook een prima wijk. Alleen veel minder groen en veilig etc. Wel dichter bij de stad. Over het algemeen vindt ik Deventer echt een super fijne/leuke stad. (ik kom zelf uit een dorp en had werkelijk nooit gedacht dat ik het zo naar mijn zin zou hebben hier).Mocht je nog specifieke vragen hebben, pb-en mag altijd.
Wonen op spikvoorde tegen graveland. Hoe oud zijn je kids? Hier 1 die in okt 3 wordt andere is 7 maanden
Hier een tevreden Deventenaar! Woon ook op de Vijfhoek, Spikvoorde bij het nieuwe gezondheidscentrum en CB en het bevalt super. Inderdaad lekker groen en veilig. Ik ben overigens wel benieuwd waarom TS van een eensgezinswoning terug wil naar een appartement. Dat lijkt me persoonlijk helemaal niks met kinderen.
Ik woonde vroeger in de wijk Blauwenoord ( vliegend hert ) Leuke rustige wijk waar vroeger ook veel jonge gezinnen woonden.
Wat grappig, ik dus ook van ongeveer 1987 t/m 1991 denk ik ongeveer. Ik zat op de Prins Mauritsschool (de groene school). Jij toevallig ook?
Ik woon zelf niet in Deventer maar in een klein dorpje verderop (Olst). We komen wel heel vaak in Deventer. In Borgele heb je volgens mij wel een aantal ' goede' plekjes. Is inderdaad niet erg ver van het centrum af.