p1982 mijn kids zijn 4 1/2 en 2 1/2 dus net iets ouders de die van jou grappig om te lezen dat er toch nog mede forummers in de buurt wonen!
Bedankt voor jullie input! Vijfhoek gaan we zeker kijken, nieuwbouw is niet mijn eerste keus. Maar vaak wel praktischer, lagere vve kosten, goed geïsoleerd en ga zo maar door. Zelf vind ik oudere flats/appartementen meer karakter hebben. Alleen hebben die vaak geen lift, en misschien vind je die ook meer in de iets mindere buurten. Opendagen is een goede tip! En waarom we een eensgezinswoning inruilen voor een appartement, we hebben nu een erg duur huurhuis wat we veelste groot vinden. 2e badkamer en zolder gebruiken we niet maar betalen we wel voor. We vinden gelijkvloers wonen erg prettig. En mijn man is het grasmaaien beu We zitten nu in een typische woonwijk, en iets stadser heeft mijn voorkeur. Dan wel rand vd stad, binnenstad vind ik prachtig maar niet handig met kind. We gaan evt ook nog appartementen in Apeldoorn bezichtigen. Word ons eerste koophuis dus willen alle opties afgaan. Meer ervaringen zijn welkom!
De volgende open huizen dag is op 29 september Heb je nog even om een mooie selectie van woningen te maken
Ik woon ook in Deventer. Mijn hele jeugd (tot ik ging samenwonen met 21 jaar) op Borgele gewoond. Was prima te doen. Toen even op het Oostrik gewoond, vond het niks bijzonders. We wonen nu op Rode Dorp, wel in het 'goede' stuk. We willen hier over een jaar ongeveer weg zijn. Als je in bepaalde straten woont en daar niet tussen past, woon je echt niet fijn. Ons stukje straat is verder prima, het is niet ons ding voor langere tijd maar voor nu kan het wel. We gaan het liefst naar Borgele (bij Havezatelaan bijv). Mijn man heeft daar ook zijn jeugd doorgebracht, is gewoon een rustige wijk.
Wat een toeval, appartement waar ik zo van gecharmeerd was is op de havezatelaan Hoe zit het daar met de buurt, en soort mensen die er wonen? Veel nederlanders/buitenlandse nederlanders, oud/jong, kinderen?
Ik zat op op de blauwe school, maar ik was er al eerder weg.....mijn leeftijd is wat hoger dan die van jouw ( denk ik dan ) ik ben nu 39 jaar.... ja ik vond de wijk leuk heb er een super leuke jeugd gehad !!!
Ik heb vroeger op de borgele gewoond. Wel een rustige, nette wijk. Platvoet is trouwens ook wel groen en rustig. Ik woon nu al 20 jaar ofzo in Voorstad Centrum.. En ik zou hier niet weg willen <3 Overal lekker dichtbij. Veel succes
Toen ik er woonde was het veelal ouderen. Gezinnen met jonge kinderen gingen richting Vijfhoek. Weet niet hoe dat nu verdeeld is. De flat waar mijn ouders (en schoonouders nu ook) wonen was vroeger heel netjes, maar als ik nu de verhalen hoor, gaat het daar enorm achteruit met diefstal en vernieling, terwijl er op het eerste oog alleen maar ouderen wonen (55+ woningen). Weet niet hoe de rest van Borgele nu is. Op bezoek aan mijn ouders en schoonfamilie na kom ik er niet zo vaak. Ook al heb ik totaal niks met veel van het 'volkse' gedoe hier in de buurt, (hangen voor het huis, half naakt op straat, harde muziek tot laat), ik ben toch wel blij met de buren om ons heen. Mijn man is Turks en bepaalde mensen in de 'nettere' wijken hebben het daar helemaal niet op, dan woon ik liever nog even hier.
Oke, toch niet helemaal positief dus. Denk dat we binnenkort eens door de wijk gaan rijden om te kijken, en een bezichtiging plannen. We gaan het zien! Haha nee dat volkse gebeuren is ook niet mijn ding Woonde op de rivierenwijk met veel buitenlandse mensen, mijn buren waren turks. Nooit ergens last van gehad. Nederlanders en de polen waren daarentegen een stuk minder sociaal aangelegd..
Ja, gewoon een keer kijken met mooi weer (dat niet iedereen buiten zit voor het huis ), savonds, door de weeks een keer overdag ofzo. Het ligt er natuurlijk ook aan in welk stuk je woont. Zowel van borgele als rivierenwijk of bij ons rode dorp. Er zijn bepaalde straten hier waar ik zo ontzettend NOOOOOIT zou willen wonen, daar waar het met ek/wk knaloranje is enz. Ik houd daar écht niet van. Maar een 'kak' wijk zouden wij ook niet thuishoren.
Ondertussen een paar weken verder. Wijk borgele vonden we toch niet ons ding. Zandweerd werd hier een paar keer genoemd, zijn er doorheen gereden en vonden het een leuke wijk, heerlijk dicht bij de ijssel ook Woon het liefst zo dicht mogelijk bij het centrum/ijssel, zoektocht word vervolgd. Hebben ook in het centrum gezocht, maar woningen daar zijn of giga aan de prijs, of te klein. Hebben wel een leuk appartement op keizerslanden gezien, vlakbij een stuk gras met water, speeltuin, en winkels. Ken de wijk want heb er in de buurt gewoond, voor zover ik het ken lijkt het me een leuke wijk. Iemand in keizerslanden gewoond? @p1982, mocht je dit nog lezen, hoe beviel keizerslanden jou?