Gewoon uit nieuwsgierigheid. Vandaag een groeiecho gehad en ons jochie loopt iets voor op de groei. Nou maak ik me daar geen zorgen om maar nou vroeg ik me af wat gevolgen kunnen zijn van het vopr of achterlopen de groei? Is er bij voorlopen op groei meer kans op eerdere geboorte ofzo? Of gewoon op een wat groter baby'tje?
In mijn geval een gewoon wat grotere baby. Ik denk dat de "deskundigen" zich pas druk maken als de baby zijn/haar eigen lijntje niet meer volgt. Dit was bij mij heel even het geval, toen meteen een doppler onderzoek gehad. Was niets aan de hand uiteindelijk.
Sorry, een off-topic vraag, maar wanneer starten ze met dat "lijntje" van de baby? Is dat vanaf de eerste groei-echo of al eerder?
Ik geloof niet zo in die groeiecho's. Ze zitten er vaker naast dan dat ze het juist hebben. Bij mijn 1e werd er ook gezegd dat hij hollands glorie was en dat ik niet tot 40 weken moest blijven lopen. Met 39+3 ingeleid en hij woog 3470 gram en 50 cm. Wat nou Hollands Glorie....
Mijn oudste liep bovengemiddeld qua groei, maar dat zegt niks over de bevallingstijd. Hij is met 41+1 geboren (erfelijk belast met over datum gaan).. De jongste was kleiner dan gemiddeld bij de laatste echo, en kwam met 39.4. De oudste 3970, de jongste 3930 gram, de oudste 54 cm, de jongste 52. Maar dan nog: bovengemiddeld is niet erg, net zoals ondergemiddeld. Verschillen zijn er nou eenmaal. En dat zegt weinig over de werkelijke bevaldatum.. (tenzij artsen ingrijpen bij te grote groei bij bijv zwangerschapsdiabetes of te kleine groei door zwakke placenta)