Hoe staan jullie tegenover spelen in het weekend met de buurtkindjes? Ik vraag me af of ik zo'n zeikerd ben In het weekend doen we het graag rustig aan. Lekker rustig opstaan en ergens een keer met zijn allen douchen, aankleden en dan na de lunch kunnen ze spelen als we niet weg gaan. Als we een extra vrije dag doordeweeks hebben kunnen we het net zo relaxt aanpakken. Nu komen er constant buurtkinderen aanbellen, met en zonder ouders of onze jongens kunnen spelen. Die zeggen zelf tegenwoordig dat het niet kan omdat ze nog moeten douchen enz maar meestal krijgen we dan een verbaasde blik. Tijdstip is soms ook al rond 9.00 a9.30 maar kan dus ook om 11 uur zijn. Wij zitten er zelf gewoon niet zo oo te wachten om al zo vroeg, terwijl we zelf nog in pyjama zitten kinderen over de vloer te hebben. Mijn oudste mag zonder toezicht voor spelen maar mijn jongste dus niet dus moeten er telkens bij staan/kijken. Kleine toevoeging mijn jongens zijn elkaars beste maatjes en spelen graag samen, 1/2 kindjes erbij gaat ook altijd goed hoor dus veel last hebben we er niet van behalve dat douchen/relaxen wat minder makkelijk gaat. Maar ze vermaken zich met elkaar zo goed en doordeweeks spelen ze na schooltijd met vriendjes en in de avond vaak voor. ben het soms wel een beetje zat om altijd nee te zeggen maar ook altijd rekening te moeten houden dat wel 20 keer de bel gaat op een dag
Mijn oudste twee mogen dan gewoon spelen, wel buiten ! Ze zeggen dan ik kom over kwartiertje jou wel ophalen ik moet nog even eten of mijn tanden poetsen of me nog even snel aankleden En ze kunnen dan allemaal prima zelf waardoor ik mij niets niet hoef te haasten of niet relax kan doen. douchen doen Wij niet in de ochtend maar in de avond
Ja ik ben ook zo'n zeikerd. Maar moet zeggen dat wij in het weekend vaak van alles te doen hebben dus het gebeurd hier niet vaak. Maar ik vind dat ook niks idd.
hier komt het buurmeisje ook vaak voor dochter. soms is ze nog niet aangekleed. ze kan rustig de hele dag in haar onderbroek rondlopen in het weekend. maar dan gaat ze zich aankleden als ze spelen wil. soms wacht het buurmeisje binnen soms buiten tot dochter klaar is. buurmeisje heeft mij ondertussen ook al heel vaak in pyjama gezien. vind ik persoonlijk geen probleem. douchen doen wij ook savonds. de ene keer gaan ze buiten spelen andere keer op dochter haar kamer of bij het buurmeisje thuis. douchen kan bij julie toch ook savonds? dan is dat probleem smorgens vast opgelost en gaan ze lekker schoon naar bed
Dan zeg je toch dat je dat pas na een bepaalde tijd of helemaal niet wil? Lijkt me dat mensen in de buurt dat wel moeten kunnen onthouden? Hier staan ze op zaterdag rustig om 8.00u bij het hek om te kijken of de buurjongen wakker is, op zondag houd ik de achterdeur heel bewust langer dicht. Als het niet uitkomt dan zeggen ze het gewoon en andersom ook.
Blijkbaar zijn hints niet voldoende idd. Ze blijven komen. Misschien moet ik het maar eens aangeven aan de bewuste ouders. Alleen heb ik al vaker moeten 'zeiken' en dat vind ik dan ook weer zo vervelend. Soms zet ik de bel al uit en doe het rolgordijn dicht. Alleen blijven de kinderen gewoon stug kloppen op de ramen en deuren 😊. Net kwam de tweede al.. Gezegd dat als ze straks buiten willen spelen ze hem wel komen ophalen. Dat vinden ze ook prima hoor allemaal maar ondertussen zijn mijn kinderen uit hun spel en moet ik weer naar de voordeur om een praatje te maken. Voel me dan zo verplicht meteen even te kletsen Ik leer mijn kinderen om te wachten tot er kinderen buiten komen en anders app ik even de bewuste ouder of vriendje buiten wil speleN of ik onderneem gewoon iets met mijn eigen kinderen..
Avond douchen kan bij mijn kids hoor. Maar tot we zelf gedoucht en aangekleed zijn wil ik gewoon liever niet dat er gespeeld wordt met andere kinderen. Alleen kan dat tijdstip variëren van 9.00 uur tot 15.00 uur. Afhankelijk van of we weg gaan, de kids zich vermaken enz. Een duidelijke tijd aangeven gaat dan ook weer niet
Hier is in de buurt een beetje de regel dat er niet voor 10.00u wordt aangebeld op zaterdag en niet voor 11.00u op zondag. Als ik er geen zin in heb zet ik gewoon de bel uit.... Haha
Gelukkig ben ik niet alleen soms worden we gewoon wakker gemaakt door de kinderen uit de buurt en slapen de onze nog Zaterdag is hier ook vaak druk hoor. Boodschapjes en zwemles enzo. Maar zondag is onze relaxt dag. Mijn man werkt veel en zit niet te wachten op kinderen over de vloer dat speelt ook mee. Doordeweeks vind ik dan ook geen probleem!
Die bel uit werkt dus niet hier... Ze kloppen op de ramen, deur of klepperen met de brievenbus hahaha snap het ook wel dat ze dat doen natuurlijk. Ze zijn nog te jong om dat te begrijpen.
9 uur vind ik ook geen tijd om ergens aan te bellen om te spelen, 11 uur daarentegen wel...ondanks dat wij soms dan vaak ook nog niet fris en fruitig zijn. Of ik ze dan binnen laat ligt eraan, kan ook zijn dat we zeggen dat zoontje naar buiten komt wanneer hij klaar is. Man wil denk ik wel eerst gedoucht zijn voor er iemand binnen komt, ik heb daar wat minder moeite mee. Als het steeds dezelfde kinderen zijn die zo vroeg aan de deur komen zou ik er wel wat van zeggen, misschien ook wel tegen de ouders dan.
Ik persoonlijk zou een tijd afspreken, dan maak je het duidelijk. Wij hadden vroeger de afspraak dat we op zaterdag niet voor 10 uur ergens mochten aanbellen en op zondag om 11 uur. Ik denk dat ik mijn dochter er geen plezier mee zou doen om haar "verplicht" binnen te laten zitten, terwijl haar vriendinnetjes al lekker buiten spelen.
Tegen twaalven vind ik dat niet meer 'al'. Dan zijn ze bij mij al bijna 6 uur wakker. Op zaterdag hebben we dan al een sportwedstrijd achter de rug en op zondag al twee danslessen. Zelf heb ik er dus totaal geen moeite mee, vind het juist fijn als er kinderen met mijn kinderen willen spelen. En ik vind het ook prima als iemand uit de buurt vraagt of ze buiten komen. Juist alleen maar lastig als ze moeten wachten tot er andere kinderen buiten komen, dan moeten ze of binnen wachten (en als die anderen dan ook wachten, gebeurt er nooit wat ) of ze moeten zichzelf vermaken tot wetenzijveelwanneer. Als ik zou weten dat iemand het niet op prijs zou stellen dat mijn kinderen langs zouden gaan, dan zou ik ze zeggen dat ze dat niet moesten doen, maar dan moet ik het dus wel weten. (Nu spelen mijn kinderen sowieso niet alleen buiten, dus dat scheelt. Maar als ze het wel zouden doen dus. Nu is het buurjongentje de enige die ze kunnen roepen, omdat onze tuinen aan elkaar grenzen. ) Maar dus juist omdat iedereen er anders in staat, zou ik gewoon duidelijk zijn (en ook dat het voor ieder weekend geldt) en dan hopen dat ze dat respecteren (de ouders, de kinderen snappen het misschien nog niet allemaal?).
Mijn kinderen bepalen dan zelf of ze wel of niet willen spelen. Ik voel me daar niet door gehinderd. Soms zeggen ze, ik ga even douchen en aankleden en kom je dan ophalen, soms zeggen ze dat ze geen zin hebben en misschien later op de dag komen. Ook mag er eigenlijk altijd wel bij ons gespeeld worden al loop ik in pyama oid. Ik zit daar niet zo mee moet ik zeggen........... Overigens komt dat nooit voor voor 11 uur, iedereen houd daar blijkbaar toch een beetje rekening mee
Hier wordt op zondag niet in huis of in de tuin gespeeld door andere kinderen. Dan wil ik gewoon rust. Ze mogen wel buiten spelen, dus hier in de buurt. Verder maakt het me niet zoveel uit, als je geen kinderen aan de deur wilt hebben, bijv. op zondagochtend, zou ik ze dat duidelijk vertellen. Die van mij mogen ook niet om 9 uur 's ochtends al aanbellen, dat heb ik ze ook wel geleerd.
Hoe oud zijn ze dan? Hoeven ze hier niet te doen, ook niet bij de buurvrouw, want dan reageer ik niet zo vriendelijk en geduldig (en de buurvrouw ook niet hoorde ik toen de tuindeur open stond ).
Hier net zo. Er is maar 1 jongetje die wel eens eerder komt, het beste vriendje van mijn zoontje, maar dat is prima, dat hebben we ook afgesproken met zijn ouders. Wij zijn toch wel wakker en ik kleed me daar echt niet speciaal voor aan. En eerlijk, mijn zoontje is veel beter te genieten als hij lekker met een vriendje aan het spelen is, dan wanneer hij zich thuis in zijn eentje loopt te vervelen. Heb ook wel eens 4 vriendjes over de vloer, willen ze even een half uurtje op de playstation, vind het wel gezellig eigenlijk.
Gebeurt hier ook, rond de 9 jaar, maar daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee. Zijn toch wel wakker.
Hier net zo, bij ons is het altijd zoete inval. Vriendjes zijn altijd welkom en er kan altijd gegeten en gedronken worden. Zit mij niet in de weg en ik heb niet het idee dat het een inbreuk van mijn privacy is oid. Komt het echt niet uit, dan zeg ik dat gewoon. En inderdaad voor mijn kinderen alleen maar leuk hoor al die sociale contacten, is goed voor ze. Veelal word hier buiten gespeeld maar als er binnen word gespeeld is de regels wel er gaat niemand weg voordat er opgeruimd is.
Ik ben ook zo'n zeur. Wij doen het vooral op zondag graag rustig aan. Gisteren kwam er een meisje aan de deur terwijl wij zaten te eten dus ik zei dat het niet kon...staat ze 10minuten later weer aan de deur. En dat gebeurt dus meerdere keren per week. Sommige kinderen komen altijd als we zitten te eten of als we andere plannen hebben en blijven dan terug komen. Soms hebben mijn kinderen ook gewoon geen zin om met de kinderen te spelen die aan de deur staan. Of als je bijna weg wil gaan (net schoenen ed aan doen en. ) en dan vinden ze het vreemd dat het ook niet even kan. Nee want dan kan ik iedereen weer gaan verzamelen en dan zijn we weer een kwartier verder.