Wonen in Friesland, werken in Amsterdam

Discussion in 'De lounge' started by snoebeltje, Jun 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hoi meiden
    Mijn vriend en ik wonen nu in Haarlem, maar willen dolgraag naar Friesland (ik kom daar vandaan). De banen zijn niet voor het oprapen, ik werk in de zorg en man bij een bank waar hij niet zomaar weg kan. Dus ander werk is voor nu even geen optie.

NU zit ik te denken: zou je niet kunnen forenzen?
    Ik heb wel wisselende diensten natuurlijk...
    Zonder files is het ongeveer een uur en een kwartier rijden met de auto...zonder files dus....
    Iemand ervaring?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Jij met je wisselende diensten zou nog wel kunnen maar je man die bij de bank om 9 uur begint waarschijnlijk.. vanaf ons kop van noord holland is het dan ipv 1 uur naar a"dam al zeker 1,5 a 2 uur s ochtends en dan dus nog 30/40 min naar friesland.
    En s avonds het zelfde laken en pak dat zou dus betekenen 6.30 weg en ong 19.30 thuis voor je man.

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    mh....:(

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt er natuurlijk ook aan waar jullie zouden willen wonen. Kijk wordt t "kop Afsluitdijk", dat scheelt al weer een stuk met bijv Leeuwarden of Sneek.... of nog verder ;)

Jij zult met je wisselende diensten mogelijk minder last hebben van de files, maar je man zal er dagelijks last van hebben.

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    "kop afsluitdijk"ja

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

Zurich dus. :D;)

7. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Nope:D;)
    Maar je bent warm.

Heb jij er ervaring mee (onderwerp?

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Maar is overplaatsing bij de bank evt. mogelijk?

Ook al kop afsluitdijk zou ik niet doen. Wij zitten andere kant afsluitdijk en willen al niet naar a dam om te werken simpelweg door de altijd files.

Neem het zeker mee in je overweging..

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij wonen bij kop Afsluitdijk, en er zijn hier genoeg die in Amsterdam en regio werken.
    Mijn man werk er ook vaak, maar ook veel in Duiven, Leiden, Harderwijk, Nijmegen etc. Overal en nergens dus.
    Hij heeft nooit veel last van files want hij begint vroeger en is later klaar.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    En zie je het zelf zitten om bijv. na een late dienst, 23.00 uur nog 1,5 te moeten reizen? Dat je pas 00.30 uur thuis bent? Of voor een vroege dienst 7.00 uur, al om 5.30 in de auto te moeten zitten?

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat is inderdaad het enige om te omzeilen, doet mijn man ook als hij die kant op moet. Spreekt dan gewoon veel eerder af . Maar aangezien hij bij een bank werkt zal eerder beginnen/later eindigen geen optie zijn denk ik en zit je dus altijd in de file.

12. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Hij kan wel eerder beginnen en later eindigen denk ik.
    Overplaatsing is helaas geen optie...deze functie bestaat alleen op het hoofdkantoor...

Vroege dienst vind ik niet erg om dan vroeg te reizen. late dienst is een ander verhaal...dat lijkt me niet zo fijn....

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Ik zou ook nadenken over jouw diensten. Aals je laat hebt, en de volgende dag vroeg, is dat ook niet heel plezierig denk ik.

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    werk jij ook in de zorg?
    ik zou zoooooo graag in Friesland werken...maar ik zie nergens werk.
    Jammer hoor!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,795
    113
    Ja ervaring mee

En de ervaring van mijn man was niet goed. Toch te lang

Mijn broertje ( ook bank ik Amsterdam) is verhuisd naar Amsterdam juist omdat het zo ver was

Vrienden van ons hetzelfde...ze vinden het zwaar om heen en weer te rijden.

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Ik heb heel veel collega's die kop Afsluitdijk wonen en in Amsterdam werken. Wel wisselende diensten. Met normale kantoortijden denk ik dat de lol er snel af is.

Overigens is die reistijd wel een tegenvaller na een nachtdienst...

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

Nee, geen ervaring. Ik heb zelf een baan opgezegd omdat ik verplaatst werd (was niet de enige reden hoor). Ik hou er niet van om lang in de auto te zitten om naar mijn werk te gaan. Je moet voor jezelf beslissen of je dat wilt.

Lees dat je graag in Friesland wilt werken. Hierbij een vacaturesite speciaal voor zorgvacatures in Friesland. Maar misschien ken je 'm al.
    :: home

Enne Zurich lijkt mij ook niet zo gezellig wonen, dus maar goed dat je ergens anders heen wilt. ;);)

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik werk in de zorg met afwisselende diensten en ik zou not amused zijn met nog 1,5 uur rijde na een late dienst. Ik vind 30 min tot daan aan toe. Maar langer?? Nee.
    Enneh, denk je ook aan je reiskosten? Die zullen nog veel hoger worden dan je waarschijnlijk nu al hebt en ik neem aan dat je baas dat niet gaat vergoeden...
    Ik zie dat je kinderen hebt. Dan zou ik het zeker niet doen. Je bent per dag totaal bijna 3 uur of meer kwijt aan reisen. 3 uur dat je je kinderen minder ziet. Ik zou dat echt niet willen. Ze moeten extra vroeg naar de oppas, jij of je man ziet ze misschien een half uur en dan moeten ze al naar bed enz.

19. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    En wat als je nou in het zuiden van Friesland gaat wonen? Ik zelf ga elke vrijdag van Heerenveen naar Weesp/Muiderberg of Amsterdam en dan gelijk ook weer terug. Ik vind het te doen, ook omdat het niet zo lang rijden lijkt, terwijl ik dat gevoel wel heb als ik over de Afsluitdijk ga. Van files heb ik via Almere eigenlijk heel weinig last en ik arriveer om 5 uur 's middags en ben 5 tot 10 minuten later weer op weg naar huis.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    De a7 is een drama smorgens, bijna altijd file richting Amsterdam. Wij staan in Purmerend regelmatig al in de file omdat de snelweg vast staat. Het ritje naar mijn werk in assendelft wat zonder file maar 20 min is doe ik bijna standaard een uur over of langer. Ik raad het je niet aan om in de spits van Friesland naar Amsterdam te rijden.

Share This Page