Wonen in Gouda, is dat echt zo onveilig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela123

    Angela123 Niet meer actief

    misschien wel? wereld is zo ineens heel klein hihi
     
  2. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hihi zal vast meevallen! Overal is er wel wat. Succes met huisjes zoeken.
     
  3. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ik woon zelf in een dorp tegen Gouda aan maar kom er wel heel vaak. M'n schoonouders wonen er ook en het is echt niet zo erg als vaak gezegd wordt hoor. Bepaalde wijken daar wil je misschien niet wonen maar dat heb je overal wel.
     
  4. blijzwanger

    blijzwanger Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Waarom niet gewoon in woerden wonen dan? Daar zijn gewoon helemaal geen slechte buurten :p
     
  5. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Mijn zus heeft tot verkort tegen Gouda gewoond. Ik raad het sterk af. Zeer veel inbraken in de buurt, waarschijnlijk vanwege de wijk ernaast waar zelfs het leger moest komen, en de bussen niet meer doorheen rijden.

    Ik woon in de binnenstad van Parijs, en ik voel me hier super veilig als ik het vergelijk met Gouda!
     
  6. vlavlip83

    vlavlip83 Bekend lid

    31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    Heb het hele topic meegelezen en ga nu toch even reageren.
    Woon zelf in de wijk bloemendaal, vlakbij de winkels, enorm veel keus aan basisscholen, groene wijk, speeltuintjes, zwembad en kinderboerderij dichtbij.

    Ja ben het ermee eens dat in de oosterwei niet zo grappig wonen is, wel heb ik gehoord(van familie) dat als je er wel woont als nederlander, dat je gewoon met rust gelaten word, omdat je daar ook hoort zeg maar. Mja buiten dat zal ik er nooit gaan wonen.

    Maar Gouda is echt niet zo erg als dat je hoort hoor....woon er al vijf jaar, ben nog nooit overvallen of in elkaar geslagen ofzo, ook is er nog nooit ingebroken in mijn huis of ik mijn auto oid.
     
  7. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nou, dat is niet waar. Wij hadden er familie wonen en die zijn als Nederlander (met grote hond) echt weg getreiterd, ramen ingooien, en vervolgens brandend papier er achter aan, bedreigd worden op straat door groepjes, nee, ze hebben het er 9 maanden volgehouden, zijn toen naar Goverwelle vertrokken, en inmiddels wonen ze in Oudewater, want Gouda, das een nooit meer.

    Mij kunnen ze nog niet gratis in een villa zetten met elke maand geld toe zolang het in Gouda staat.
     
  8. Charlie84

    Charlie84 Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL

    Dat laatste zinnetje geld ook voor mij :D En waarschijnlijk ook voor Debster :) Het lijkt wel of de mensen uit Goverwelle en de mooiere wijken uit Bloemendaal de meeste overlast hebben.

    Ik ben zelf trouwens wel 2 keer aangevallen, waarvan het 1 keer helemaal uit de hand gelopen is. Die jongens zijn wel opgepakt uiteindelijk. Maar daarom wil ik nooit meer terug. Ik heb zelfs 2 jaar in Krispijn in Dordrecht gewoond, en ik voelde me daar veeeeel veiliger dan in Gouda.

    Ik heb een Marokkaanse vriendin uit Alphen ad Rijn, en haar vader zei vroeger altijd, prima als je met een Marokkaan thuis komt, maar niet 1 uit Gouda!
     
  9. Angela123

    Angela123 Niet meer actief

    Ik heb zelf ook in oosterwei gewoond, 2 jaar, en ik hoorde er gewoon bij als nederlander ik kon zelfs mijn auto gewoon open laten staan. Wat nogal vaak gebeurde omdat ik een chaoot ben. Er is nog nooit iets gestolen oid.

    Hier waar ik nu woon is wel een keer een poging tot inbraak geweest.....maar dat heb je overal. En geloof mij ik woon nou niet bepaalde in een gedeelte van de korte akkeren wat goed bekend staat. Al jaren staat dit gedeelte zeer slecht bekend en toch nooit ergens last van.......misschien ligt het aan het feit dat ik hier al 24 jaar woon maar goed daar hebben inbrekers weinig mee te maken :D
     
  10. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    :D, Inderdaad! Prima stad. Wel de meest gemiddelde gemeente van Nederland, dus misschien ook wel een beetje truttig ;).
     
  11. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.894
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Heb 4 jaar in Moordrecht en 9 jaar in Reeuwijk gewoond, kwam bijna dagelijks in Gouda en heb er ook als postbode gewerkt, kan alleen maar zeggen...ben blij dat ik er niet woon...
     
  12. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Op basis van verhalen hier en van collega's van zowel zijn als mijn werk willen wij never ever in Gouda wonen.

    Woerden is erg leuk/gezellig voor wat ik gezien heb. Vooral Molenvliet spreekt mij erg aan. Verder nog paar huisjes in Reeuwijk (??) en een huis in Linschoten waar we een klik mee hebben voor schappelijke prijzen. Die huizen gaan wij daarom ook bekijken. gouda schrappen wij.

    De bezichtiging van ons is wonderbaarlijk zeer goed gegaan. Kijkers erg enthousiast en ons huis was precies wat ze zochten en stond in "de goede wijk", vertelde de makelaar na de bezichtiging.
     
  13. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik vind Molenvliet persoonlijk helemaal niks. Ik vind de vogelenbuurt het leukst (vlakbij het centrum en het zwembad) en de bloemenbuurt (Jasmijnlaan, Seringenlaan etc.).
     
  14. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Bloemenbuurt valt daar de Irisstraat ook onder? Ben niet heel bekend in Woerden. Schoonouders wonen er (het Spaarne)
     
  15. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Hmm, dat weet ik niet zeker, maar Irisstraat is wel ook echt een leuke plek. Vlakbij de singel en op loopafstand van de stad.
     
  16. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    ....
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Reeuwijk is erg duur om te wonen met belastingen enz
    een van de duurste plaatsen om te wonen
     
  18. Slinger

    Slinger Actief lid

    7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nou ik woon in gemeente Reeuwijk en volgens mij valt dat best mee hoor.
    Al zou het 10% duurder zijn in OZB dan betaal je per maand misschien 10 eurp meer. Kan ik nou niet perse 'erg duur' noemen.
     
  19. Hanneke1986

    Hanneke1986 Actief lid

    17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik denk dat het echt afhangt wie je buren en buurtbewoners worden....
    Een collega woont in Korte Akkeren en die heeft nergens last van, maar ken ook mensen die nog liever gisteren dan verdaag willen verhuizen.

    Ik woon zelf in Nieuwkoop. Ligt ongeveer 20 min van Woerden. Heb je hier ook al naar een huis gekeken? Is een hele leuke gemeente moet goede voorzieningen.
     
  20. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ik woon in gouda en voel me gewoon veilig. Hangt er vanaf welke buurt vind ik.
     

Deel Deze Pagina