Thuiswerken

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik had hier ooit al eens een topic over geplaatst maar ik moet het toch weer kwijt.

    Iedereen lijkt hier altijd maar binnen te lopen alsof het een inloopcafe is want ach ik zit toch maar thuis de hele dag.

    Nu hebben wij een nieuwe tuin met een giga poort eromheen zodat niemand meer naar binnen kan kijken of ik thuis ben. Komen ze potjandikkie gewoon binnen lopen en doen ze de poort open om te kijken of ik thuis ben.

    Op slot doen heeft weinig zien want de oudere kinderen lopen via die kant naar binnen om speelgoed e.d. te pakken.

    Ik ben ten einde raad. Ze lijken het niet te snappen en ik ben echt woest.

    Ik had uitgelegd dat ik dat liever niet heb want als ik een fotoshoot heb is het niet echt professioneel dat jan en alleman zomaar binnen komen lopen. Dit werd allemaal begrepen e.d. en ze zouden erop letten.

    Gaan ze nu aan de voorkant naar binnen turen en komen ze alsnog achterom lopen "ja ik zag geen studio opstaan dus ik dacht het kon wel".

    En dan komt er nog een probleem bij. Mijn schoonmoeder wil dat ik ALLES doe voor haar. Ze kan dus niets. Als ze binnen walst is het altijd "mijn ipad doet raar" "kun je even naar mijn telefoon kijken?" "kun jij die aanbieding bestellen voor me?" En vooral dat laatste. Ze is lid van ALLE nieuwsbrieven die je je maar kan bedenken en elke keer is er wel een aanbieding die ze wilt kopen maar het lukt haar nooit. en niet dat ze vraagt of het "deze week ergens kan" nee het moet DIRECT en ze walst keihard over me heen. Ik zit dan met 3 kinderen, 2 oppaskindjes het huishouden en heb NET 2 sec om even een glaasje water naar binnen te gooien en DAT moment moet ik gebruiken om datgene te doen wat ze me vraagt want dat kan dus EEEECHT niet wachten...

    Ik wil verhuizen :(

    Nu moest k weer kaartjes ergens bestellen en foto's bewerken en ook nog uitprinten.

    En dan roept ze "je moet wat rustiger aan doen hoor, je raakt nog eens overspannen met 3 kids en 2 bedrijven" En dan daarachteraan "is het nog gelukt met de foto's?" dus ik riep dat ik ze wel wilde bewerken voor haar maar uitprinten toch echt zelf zou moeten dat ik niet met de hele bups naar de Hema kan lopen hiervoor. Ik ben al blij als ik een broodje kan grijpen tussen de bedrijven door laat staan uitgebreid naar de Hema gaan...

    Ben het echt zat en mijn man is nu ook woest want ik reageer het dus af op het gezin en ik zie het achteraf ook wel maar kan er niets aan doen erger me echt dood aan dat gedrag. En dan neemt ze elke keer als ze komt iets voor me mee om zo'n lekker schuldgevoel te creeren "ja je vind die blauwe m&m's toch zo lekker, heb 2 pakken bij me voor je, hier eet maar lekker op"

    Dus kan dan moeilijk boos worden. en ja het hoort ik weet het ik moet heel boos worden maar het lukt me gewoon niet...

    Laatst moesten er kaartjes besteld worden, ik geef haar het nr van de ticketservice waar ze haar persoonlijk te woord staan. Wil ze niet bellen want dat kost geld... maar toen het allemaal niet lukte mocht ik mooi bellen en ondertussen zit ze vanalles in mn oor te tetteren onder het gesprek.

    ik ben een tikkende bom


    Ik ga de volgende keer gewoon NEE zeggen. help me even om die kracht te vinden willen jullie...

    Hoe moeilijk kan het zijn?

    NEEEE!!!

    zucht....

    dank jullie wel voor het aanhoren van mn klaagzang.;) Verder is het trouwens een schat van een vrouw hoor, maar dat gepush van haar...
     
  2. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Tja meid, blijkbaar zul je toch nóg duidelijker moeten zijn!
    De boodschap is blijkbaar nog niet geland.
    Ik zou zeggen: verzamel heel veel moed en ga in gesprek om tot in detail te vertellen wat jij van de ander verwacht om je werk goed te kunnen doen.
    Je kan het!
     
  3. minon

    minon Niet meer actief

    Als je man het ook zo zat is dan misschien samen een gesprek aangaan? Zodat je een steuntje in je rug hebt en hij je aan kan vullen?
     
  4. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    We hebben al 3 gesprekken gehad met zijn ouders waar hij bij zat. We hebben heel duidelijk aangegeven dat dit NIET de bedoeling is omdat dit niet professioneel overkomt en ik graag mijn klanten wat privacy gun maar dit namen ze zo letterlijk dat ze nu door de voorruit gaan turen om te kijken of de studio opgebouwd staat.

    Als ik bijvoorbeeld boven bezig ben met een kindje en ik kom beneden dan staan ze ineens in mijn huiskamer om me zogenaamd te helpen want ik kan die kleintjes ECHT niet alleen laten volgens hun. Het zit me zo hoog! Ik weet echt wel wat ik doe, die kleintjes zitten veilig VAST in een stoel met een fruitje voor een filmpje als ik in de ochtend de kleinste kindjes boven in bed ga leggen..

    Het is gewoon een smoes.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wie zijn ze?

    En zijn die mensen gewoon volwassen?

    Zo ja...dan kun je gewoon in een gesprek aangegevn dat je het fijn vindt als mensen voorom op de bel drukken en niet meer achterom komen.

    Als je werkt dat je niet gestoort wilt worden et cetera...

    Ja hoe moeilijk kan het zijn..

    Ik vind dat je het jezelf wel heel moeilijk maakt.
     
  6. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ZE zijn mijn schoonouders en dan vooral mijn schoonmoeder, mijn schoonvader hobbelt overal achteraan die komt nooit uitzichzelf.

    En nee dat hebben we allemaal aangegeven hoor, sterker nog we hebben gevraagd of ze EERST wilde bellen voor ze langskwamen. Want als ze zomaar aan de voordeur staan dringen ze zichzelf net zo op hoor dus dat heb ik liever ook niet.

    Ze vertikken het gewoon. Ze hebben vrienden achter ons wonen dus ze zijn altijd "toevallig" in de buurt.

    Dus we hebben dit tot 3 keer toe aangegeven alleen het wil niet binnenkomen. bord voor de kop. en als ze hier ineens in huis staan met vanalles voor me kan ik gewoon niet boos worden.. het lukt me niet. Wil het wel want ik kook van binnen en ik reageer ook heel bot en kortaf maar echt zeggen waar het op staat kan ik dan niet. Achteraf bel ik ze wel op om te vragen of ik even met ze kan praten en dan geef ik het nogmaals aan maar zelfs nadat ik dit 3 keer gedaan heb blijven ze het doen. En als ze dan expres het terrein opkomen om te kijken zien de kinderen hen lopen en willen ze natuurlijk naar opa en oma toe... Dus dan heb ik opa en oma die hier willen komen. 2 kinderen die graag willen dat ze hier komen en ik die gillend gek word...

    Ik moet eigenlijk gewoon een keer boos worden. maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar, snap er niets van want ik kook echt op dat moment. Waarom kan ik niet gewoon eens vreselijk woest worden?
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Misschien helpt het om te zeggen dat ze op werkdagen niet kan langs komen tussen 9 en 5? Of andere dagen/tijden natuurlijk. Dat is misschien duidelijker. Nu geef je de ruimte voor haar om te checken of je er wel of niet bent.

    Je zou ook kunnen zeggen dat ze altijd eerst moet bellen voor ze langs komt?
     
  8. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik hoef trouwens geen oplossingen hoor, want deze ligt duidelijk bij mijzelf. Ik moet gewoon boos worden... lukt me niet. en ik moet gewoon even mijn frustratie kwijt.
     
  9. KimK

    KimK Niet meer actief

    Waarom kunnen ze zomaar je huis binnenlopen? Als jij mijn gastouder was en ik zou mijn kind komen halen en opa en oma staan binnen zou ik dat echt zoooo raar over vinden komen. Precies hetzelfde als je een foto-shoot zou doen? Sorry hoor maar dat zou een keer en nooit meer zijn.dus: ZORG dat ze wegblijven!
     
  10. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat doen we dus al, hebben we al 3 keer gevraagd.
     
  11. Mrs Blossom

    Mrs Blossom Bekend lid

    12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een belachelijke situatie. Ik werk ook vanuit huis, maar niemand haalt het in z'n hoofd om zomaar binnen te komen. Ik zou bijna zeggen: sloten veranderen en van die plakfolie tegen de ruiten of gordijnen overdag lekker dicht. Jeetje zeg... Moet er niet aan denken.

    Het blijft lastig hoor, een bedrijf aan huis hebben. Mijn ouders hebben dat ook, dus die snappen het wel. Maar mijn schoonouders hebben veel meer vraagtekens boven hun hoofd hangen. In de war dat we überhaupt 3 dagen KDV hebben straks 'want ik ben toch thuis?'. Dat soort vreemdigheid. Dus het is ook een beetje een halsstarrig vooroordeel.

    Maar jouw schoonouders gaan echt te ver.
     
  12. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Nou omdat onze kinderen gewoon buiten spelen en dus ook naar binnen moeten kunnen als ze dat willen. dus kan oma dat ook.

    Buiten het feit dat ik het heel erg vervelend vind, vind ik het niet raar als oma en opa er zijn terwijl er gastkindjes zijn. Ik spreek ook wel eens af met een buurvrouw (ook gastouder) om gezamenlijk wat te doen dus als ouders dat raar vinden of niet oke vinden moeten ze een andere gastouder vinden. Gelukkig heb ik dit bij alle ouders van te voren aangegeven en vind niemand het een probleem.
     
  13. Mrs Blossom

    Mrs Blossom Bekend lid

    12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dan heeft sloten veranderen niet zo'n zin... :D
     
  14. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    haha het enige dat helpt is boos worden.. Ik moet gewoon ff moed verzamelen!
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Op zich hoef je niet boos te worden, alleen maar heel standvastig "nee, het komt nu niet uit. Doeg" te zeggen en dan de deur weer dicht te doen.
     
  16. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ja of zo inderdaad.
     
  17. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Een bordje op alle deuren met

    NEEEEEEEE!
    Ik ben aan het werk!

    Misschien dat werkt!
     
  18. pipootje

    pipootje Niet meer actief

    Je moet gewoon sterk staan en blijven herhalen wat je wilt
    En als dr weer wat wordt gevraagd moet je het gewoon
    Negeren en eerst zelf laten proberen desnoods waar je bij
    Staat en mocht het echt niet lukken dan leg je 1x uit hoe
    Ze moet bestellen en laat haar zelf alle bestel stappen nemen
    Zodat jij alleen hoef aan te wijzen.
    Want tis lkkr makkelijk om een ander te gebruiken...... maar zo werkt het niet
    Jij heb je handen al vol genoeg.

    En dat iedereen zomaar naar binnen loopt vindt ik ook asociaal. ..
    Kan jij niet afspreken of een briefje op je deur met tussen 11 en 14uur niet storen ofzo gewoon dat je sowieso een paar uur per dag wat meer aan jezelf en de kids toekom
     
  19. Appeltjes

    Appeltjes Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Vraagje? Kunnen ze alleen je achtertuin inlopen, omdat de poort niet dicht is of ook gewoon helemaal door je huis in?

    wel iiritant zeg dat ze het maar niet lijken te snappen.
     
  20. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Nou het is vast een grapje van je maar ik heb serieus gedacht om een bordje op de poortdeur te hangen met "Alleen op afspraak" ofzo...
     

Deel Deze Pagina