Wonen in Kaatsheuvel,Sprang Capelle of Waalwijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurf1985, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Dag iedereen,

Zijn er mensen die uit Kaatsheuvel,Sprang Capelle of Waalwijk komen?
    Kunnen jullie mij vertellen waarom het er leuk wonen is,en waarom niet?
    Wat de sfeer is,of er goede scholen zijn etc?

Momenteel woon ik nog in een dorp vlakbij,maar moet noodgedwongen verhuizen naar 1 van deze plaatsen omdat ik in mijn huidige woonplaats simpelweg geen huis krijg. En voor altijd bij mijn moeder blijven wonen is nu eenmaal ook niet fijn :D

Ik ga dus verhuizen naar een niet geheel vreemde omgeving,ken het er wel redelijk,maar niet genoeg om een keuze te maken waar ik nu graag zou willen wonen en waarom.

Ik hoor het graag!

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik woon er vlakbij. Vind het alle 3 wel wat hebben alleen ligt het aan waar je in Ww, sprang of Kaatsheuvel wil wonen

3. Smurf1985

Ja precies,en dat soort dingen wil ik graag weten :d

Welke wijken zijn wel leuk,welke niet etc :D

4. MamaVanGilani

Dr zitten hier wel n paar meiden uit de kets wolluk en sprang op! Welk dorpje woon jij?

5. Smurf1985

Dongen! En jij?

Als die meiden zich nu ook eens melden :D graag! :D

6. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Kom zelf oorspronkelijk uit SC.
    Was dolblij dat ik daar weg kon, maar dat is persoonlijk... Voor mij persoonlijk was het een te klein dorp...
    Maar op zich, in SC kun je prima wonen in Vrijhoeve... Das de buurt tussen de kerken in ;)
    Leuk wonen met kinderen, goede bssisschool.
    Kaatsheuvel ken ik qua wijken niet heel erg goed, maar de mentaliteit van de bewoners is over het algemeen anders dan in SC of WW.
    Waalwijk is prima te doen, net iets groter, ok centrum.

Persoonlijk zou ik voor WW gaan, maar ligt voornamelijk aan je wensen... Wat is voor jou belangrijk??

Groetjes!

7. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ik zou ook voor Waalwijk gaan. Trekt mij net iets meer. Kom zelf oorspronkelijk uit Drunen, dus ken Waalwijk ook iets beter...

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik kom uit heusden, paar vrienden in sprang en ww wonen.. hun vinden sprang wel een beetje een gereformeerd dorp & saai.. ( hun woorden) ik vind ww een gezellige stad (toch? Geen dorp toch? ;) ) leuk centrum, best vaak wat te doen..

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    hmmmm ik vind waalwijk een leuke stad om te shoppen maar verder niks. sprang is ook niet mijn ding en kaatsheuvel ken ik niet zo.
    ik zou eerder voor vlijmen gaan of drunen.

10. knap

knap Niet meer actief

Ken het helemaal niet maar ik zou voor Kaatsheuvel gaan!! De reden ja wel de Efteling haha. Nee hoor grapje( zou wel leuk zijn maar als je er naast woont ga je ook niet elke week haha).

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Zit de huurmarkt in dongen zo dicht? Ik vind het nl heerlijk wonen in dongen....in de buurt vd noordelaan zit ook nog een particuliereverhuurder van een blok woningen (oranje deuren) maar weet zo niet wie dat is.daar ataat wel geregeld wat leeg. Vriendin vanme had na scheiding daar binnen 3 maanden een huis van. Weet niet wat je kunt betalen natuurlijk....

12. Smurf1985

Ja Dongen gaat dmv starters en doorstromers,en dan ook nog op leeftijd. Zo staat er nu een woning op voor starters,vanaf 35 jaar.. en als je dus jonger bent,heb je gewoon geen kans. Ik ben al 2,5 jaar aan het wachten.
    Stond gelukkig nog ingeschreven voor KH,WW en SC.

Ik zoek een huisje in een kindvriendelijke buurt,goede basisschool in de buurt en dus zeker geen aso buurt. Bepaalde wijken in WW hebben die wel weet ik. SC is inderdaad kleiner en ons kent ons,weet ook niet of je daar zomaar tussenkomt als vreemde. KH spreekt me dan wel aan,maar ken daar dus echt niemand.
    Heb een abbo voor de Efteling,en rijden regelmatig door KH,tot een paar jaar terug stond mijn paard in KH dus ik ken het wel,maar niet de ins en outs zegmaar.
    Vandaar dat ik graag van mensen hoor wat hun ervaringen zijn!

13. Smurf1985

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Sprang zou ik nooit willen wonen, Kaatsheuvel heeft geen stoplichten behalve bij de Efteling en als je daar langs moet dan kan dat nog weleens vervelend zijn op bepaalde tijdstippen. Verder zou ik als ik moet kiezen tussen die plaatsen voor Waalwijk gaan, alle winkels zoals hema/H&M/, lekkere patat, een mac en er komt een burger king.. veel dineren, gezellige terrassen (whaha ik ben wel culinair als ik het zo teruglees).

Ik geloof dat de meeste mensen die ik ken van vroeger vertrekken naar de kets veelal omdat ze daar eerder een huisje toegewezen krijgen. Op landgoed driessen zou ik niet willen wonen (te ver weg van de stad)..

15. Smurf1985

De stoplichten bij de Efteling zijn te omzeulen als je de weg een beetje weet ;) Die weet ik gelukkig wel :D

Waalwijk lijkt me leuk,maar niet in een achterbuurt zo te zeggen.. ik rijdt weleens rond daar,en kom dan buurten tegen waar ik echt gewoon niet zou willen wonen..
    Ik ben een beetje een burgerlijk typje,die het straks belangrijk vindt dat mijn kind(eren) veilig buiten kunnen spelen.

Kaatsheuvel klinkt tot nu toe het beste in mijn ogen,maar wil graag vantevoren weten hoe de mensen overal zijn etc.
    Best moeilijk,een plek zoeken waar je zelf niet vandaan komt.

16. MamaVanGilani

Ik woon in Heusden

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mij spreekt kaatsheuvel dan ook meer aan dan waalwijk en sprang

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier Wolluk..

Qua centrum is Waalwijk de beste van de drie.. Hier in bloemenoord, fijne wijk vind ik het, dichtbij een kleiner winkelpleintje waar c1000 is, kan ik met de kinderwagen naartoe..

Vroeger op de amstel gewoond, ook dichtbij het grote centrum, ook een fijne wijk, maar iets lastiger met parkeren..

Zanddonk vind ik een minder fijne wijk, evenals besoyen.. Allemaal wat verder weg en hutje mutje..

Succes! :)

19. Smurf1985

Inmiddels laat ik ook mijn oog vallen op een wijk in Sprang Capelle,een wijk waar 2 vriendinnen wonen. Ken het daar redelijk en daar lijkt het me ook wel leuk wonen. Dit weet je alleen nooit als je er niet vandaan komt haha!

Ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina