Wonen in Lelystad

Discussie in 'De lounge' gestart door manytroubles, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Kijk eens in Zeewolde..

2. Only me

Only me Niet meer actief

Wij vonden Lelystad niets, het straalde volgens ons niets uit. Maar dat is onze mening natuurlijk. Wij zijn 21 km verderop gaan wonen, waar de huizen nog goedkoper zijn en de grond ook... Wij wonen in Dronten en nog geen seconde spijt van gehad!!!

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij kwamen ook uit Utrecht, en om dezelfde reden in Lelystad gaan wonen.

Wij zijn de enige buitenlanders in onze straat, dus dat 'buitenland' gedeelte, vind ik echt onzin!

Wij wonen naast Bataviastad, en we wonen er nu al 5 jaar prima.

Geen familie, vrienden etc hier toen we hier kwamen, maar wij wonen er nu super!
    Als we nu Utrecht in gaan, dan denk ik jee wat druk, al die fietsen en auto's haha, zijn wij niet meer gewend!

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik ben in lelystad geboren, we hebben 8 jaar lang in de tjalk gewoond, eerst in het gedeelte vlak bij de school de tjalk (bord heb ik toen mogen onthullen) en later meer richting het spoor, tegenover de aldi/auto winkel.(23-12) een kennis van ons heeft tot 2 jr terug nog in lelystad gewoond, en ik kwam er graag. daar een leuke jeugd en school gehad.

ik zou zo weer terug gaan, tuurlijk zijn sommige wijen achteruit gegaan , maar dat is in elke stad wel.

waar ik nu woon, woon ik in een wijk wat de asociaalste wijk van de stad was, zelfs nog op tv geweest, nou ik woon hier graag. de wijk waar mijn ouders wonen, heb ik 15jr in gewoond, maar die gaat nu hard achteruit.

5. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Wat is de wereld toch klein!! Dronten is heerlijk wonen! En niet duur!
    Wij wonen er ook heeeeeeerlijk

6. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen, helemaal mee eens! Ik ben ook geboren en getogen in Lelystad en ik heb het daar ook altijd naar mijn zin gehad. Er wordt vaak negatief over Lelystad gedaan, maar dan vooral door mensen die er een keer doorheen gereden zijn ;). En hoezo zit je overal ver weg van? Je bent zo in Amsterdam of Utrecht!

7. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik woon in lelystad en heb het hier prima naar mijn zin maarja ik woon hier al 30 jaar maar ik zal je zeggen dat ik hier echt niet weg zou wilen!
    tuurlijk heb je mindere wijken maar dat is overal zo, ik zou voor geen goud in almere willen wonen.
    ik zelf woon in de horst en is en super mooie rustig kindvriendelijke wijk met op 4 min lopen een bos etc.
    ook heb ik in de waterwijk gewoond en vond dat ook prima hoor .
    de wijken die goed staan aangeschreven zijn de landerijen, horst natuurlijk hahaha,karveel ook erg mooi verder heb je in de landstrekenwijk ook erg mooie huizen in het galjoen zijn erg mooie huizen gebouwd en dan heb je ook nog een nieuwe gedeelte dat ergens achter de gevangenis ligt ook een super mooie wijk!
    natuurlijk smaken verschilen maar ik zou hier niet weg wilen en er zijn zulke mooie wijken bijgebouwd echt wel de moeite waard om even te kijken!~

succes

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik ben ook geboren en getogen in lelystad en net als hier boven ik zou hier nooit weg willen (tenzij het voor werk moet)
    ik zou echt niet in almere willen wonen daar heb je pas veel " buitenlanders" en vooral geen sfeer maar dat is mijn mening. dronten zou ik ook niet willen wonen veel te dorps en te boers. leuk om een keer door heen te wandelen maar verder niks maar dat is weer mijn mening haha.

ik woon nu in de kempenaar en vroeger in de atolwijk. die wijk moet je niet hebben tenzij je een groot huis wil en verder weinig eisen stelt aan de buurt. maar kempenaar heb je ook een minder deel maar het deel waar ik woon is wel oke. geen last van buitenlanders zoals hier beschreven word en volgens mij heb je dat overal toch we zijn een multiculti land.
    tsja uitgaan en de bios is niet veel maar dat doe je niet elke week en dan is almere een goed alternatief. ik geloof dat de bios opgeknapt gaat worden of opnieuw gebouwd. verder is de stad wel opgeknapt kwa winkels maar vond het nooit vervelend om daar te lopen. verder heb je wel een mooi zwembad en veel groen. denk dat jezelf moet aanvoelen hoe het is.

wat ik vertel is natuurlijk omdat ik al mijn hele leven woon.
    denk ook wel dat je hetzelf leuk moet maken om het naar je zin te hebben.

9. Only me

Only me Niet meer actief

#29 Only me, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2011
    almere stad is opzig ook wel leuk wonen :)

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Mijn ouders zijn in 1975 er komen wonen ik was toen 8mnd.........
    Ik was blij dat ik weg mocht.

Mijn ouders wonen er nog maar elke keer als ik er ben dan vind het er maar een dooie bedoeling. Zo grauw.

Toen ik 18was hadden we wel een discotheek en een uitgaans pleintje maar mijn ouders hadden nog liever dat ik met de trein naar Amsterdam ging als in L'stad stappen......

Mijn zus woond op de kustrif en dat is een schattig wijkje van witte huisjes. Je waand je bijna in het buitenland.
    Mijn ouders wonen in de archipel waar hele grote huizen staan en hele leuke hofjes zijn.
    Ik ben zelf opgegroeid in het Karveel dat was vroeger een van de betere buurten.

Wat ik wel heel positief vind aan Lelystad is dat ze de huizen heel gezellig hebben neergezet. Echte hofjes gemaakt zodat het contact met je buren heel leuk kan zijn. Als je leuke buren hebt te minste.

Mijn moeder heeft ons altijd geleerd: waar je werk is is je toekomst. Voor mijn ouders was dit Lelystad :)

Zelf zou ik er niet meer naar terug willen maar dat komt ook omdat ik uitizcht op zee heb ;)

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik vind het trouwens jammer dat er in dit topic vooral wordt gesproken over 'buitenlanders' icm 'slechte wijken'... alsof allochtonen altijd gelijkstaat aan onveiligheid/onrust/criminaliteit ed...

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat zal je mij nooit horen zeggen maar het is wel een fijt dat er in Lelystad wijken gecrieerd waren met mensen van de zelfde nationaliteit. Dit veroorzaakte in het verleden veel problemen.....
    Met name waterwijk is daar een voorbeeld van.
    Ze hebben geprobeerd dit probleem te herstellen en hebben de waterwijk zelfs rivierenbuurt genoemt om van de slechte naam af te komen.

Lelystad is jaren de criminele hoofdstad van Nederland geweest! Ik kan hele verhalen vertellen van wat ik allemaal gezien heb daar.

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

tsja daar heb je nu geen last meer van, beetje jammer dat je het over oude koeien in de sloot hebt.

ik dnek dat slechte wijken altijd wel geassocieerd worden met buitenlanders terwijl hier toch ook echt nederlandse tokkies zijn en dat zijn er best veel. ik heb er niks tegen iedereen leeft zijn eigen leven of je nou nl bent of niet. maar daar ging dit topic niet over.

ik vindt dat jezelf moet kijken en desnoods mensen aanspreken op straat en vragen hoe hun het hebben hier.

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En dit is ze schijnbaar gelukt, want ik woon hier héérlijk in dat oh zo slechte waterwijk..
    Oke misschien heb je er slechte delen tussen zitten hoor.. maar 'ons' stukkie hoort er naar mijn idee niet bij.. (wij wonen precies aan de achterkant tussen de 2 dreven in)

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geboren en getogen en ga er niet weg.

Ik zou dus niet in Almere willen wonen omdat daar alles maar uit de grond getrapt wordt en helemaal geen sfeer in zit voor mij.
    Ik woon prima in Lelystad en nu het winkel centrum lekker aan het opknappen is wordt het centrum ook nog eens wat.

Weet je iedereen ervaard het anders en ieder heeft zijn mening.
    Ga eens een keer op ontdekking in Lelystad en ga wijken in die je aanspreken op funda.

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    #36 Nathalie1973, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
    Mijn vader woont in Lelystad,is mij veel te druk daar!

Woon een paar dorpjes verderop Zeewolde een heerlijk rustig dorp met strand en bos naast de deur.

Zomers pak ik mijn strandspullen en binnen 5 minuten lig ik met mijn kinders op het strand.

17. Viper

Viper Lid

10 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 11 jaar woonachtig in Lelystad en ik heb het hier prima naar mijn zin. Ik heb een geweldig huis met een heerlijk stuk grond erom heen en als ik mijn straat uit loop loop ik zo het park in. Heerlijk al dat groen om mij heen. Het is hier heerlijk rustig. Ik werk in Amsterdam en dat is goed te doen met de trein, prima verbinding. Ik ben altijd weer blij als ik van de drukke stad weer lekker terug ben in de flevopolder. Ik ben hier gaan wonen voor de rust en het groen. Het is heerlijk ruim opgezet. Voor cultuur en historie ga ik wel de dijk over of naar Overijssel. Het nieuwe stadshart is leuk en ziet er goed uit maar ik ben hier niet gaan wonen voor de stad en de winkels. Al met al bevalt het mij prima hier.

Gr V.

18. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Daar heb je een punt, iedereen ervaart het anders.
    Ik vind het echt verschrikkelijk, kom er ook elke dag en ik vind het echt drie keer niks.
    Centrum daarentegen is wel heel mooi geworden. Maar ik zou er echt niet meer willen wonen!

19. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Whahaha, vertel... Ik heb 26 jaar in Lelystad gewoond, maar ik ken -even tellen- nul verhalen. Ligt er denk ik maar helemaal aan in welk deel je woont!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ken je de "Happy Day's" die dat in het lelycentrum. Dat was een americaanse bar dansing en op vrijdag hadden ze live muziek......

Nou die is afgebrand.........aangestoken nadat ze de eigennaar even vlink onder handen genomen hadden. De eigenaar betaalde zijn personeel niet.
    De bowlingbaan op de meent.........afgebrand, ook aangestoken, omdat de eigenaar zich vergreep aan kleine jongetjes..
    Het pleintje gebeurde elk weekend wel. 2 broers die ruzie kregen en elkaar bewerkte met een mes.
    Veronica boot heeft daar heel lang in de haven gelegen als discotheek (jr 80) en die is toen verplaatst wegens te veel geweld en ongeregeld heden elke avond.
    Bij mijn ouders, wonen naast de moskee in de archipel (niks over dat hoor), daar word elke zaterdag avond het bushokje gesloopt........gewoon voor de lol :)
    Moet ik door gaan of krijg je een idee?
    hahahaha

Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel leuk vind dat er zoveel gebeurde toen ik opgroeide. Ik had altijd zat te vertellen op verjaardagen.......hahaha

Even voor de duidelijkheid dat er geen discusies onstaan......
    Dit is dus allemaal in het verleden gebeurt, en ja ik ben al best oud, toch wel zo'n 20jr geleden.
    Er is nu echt heel veel veranderd en het is een prima stad om te wonen. Maar ik zou het niet willen.
    Ik heb ook in Kampen gewoond en daar zou ik ook niet meer willen wonen.

Dingen die ik mis zijn het natuurpark daar ging ik altijd graag naar toe.
    Ik vind het nieuwe ballorig geweldig en het zwembad! Ook helemaal top!
    Oja en dubbelop heerlijke pannekoeken :D
    We gingen, toen we in het karveel woonde, altijd naar het zuigerplasbos. Daar gingen we als het gesneeuwd had altijd sleeën ed :D Echt super leuk!

Deel Deze Pagina