inderdaad ik woon al 13 jaar in almere stad eerst in kruidewijjk daarna in het centrum en nu woon ik in filmwijk als ik de deur uitloop sta ik aan het weerwater echt zo heerlijk . lelystad zou ik nooit willen wonen gisteren sprak ik iemand en die woonde daar en ze zij als het aan haar lag dat ze vandaag al zou verhuizen naar almere.
Maar uhm... in Almere gebeurd ook een hele hoop hoor (misschien nog wel meer als in Lelystad..) Dus om nou te zeggen je moet niet naar Lelystad gaan want het is er onveilig bla bla bla dat is bull.. (Heb 18 jaar in Almere gewoond, zowel in Stedenwijk-midden als in Kruidenwijk-west en mijn man 11 jaar, in zowel Regenboogbuurt als in Seizoenenbuurt.. en geloof mij.. in alle buurten waar wij hebben gewoond gebeurden er zulke dingen..)
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. We gaan dit weekend even een eerste kijkje nemen. Hebben al mooie huizen gezien op Funda en streetview is ook echt ideaal. We zoeken rust en ruimte en voorzieningen. Volgens mij is dat aanwezig. Voor een echte, leuke stad rijd ik wel een stukje. En overal gebeurt er wel wat, dus daar zit ik niet mee. Maar zou erg graag een ruim huis met ruime tuin en groen eromheen willen. EN dat heb ik hier in de Vinex niet. Nou ja, ruim huis wel, tuin niet. En de rest in hier echt onbetaalbaar! Ik laat na het weekend wel horen hoe het was! Manytroubles
Ik woon sinds 2002 in Lelystad. Ik kom uit Enschede, nou, dás pas druk!!!. Ik vindt het heerlijk hier in Lelystad, hoeft voor mij ook absoluut niet groter of spannender te worden. wij wonen met z'n drietjes lekker rustig, toch dicht bij het centrum, en batavia haven. Nou, wat wil je nog meer, toch? Ik vindt het ook fijn dat je hier redelijk veilig kan fietsen. Ons zoontje is nu 6 jaar, hier kan hij ontspannen aan het verkeer wennen. Vindt zowiezo dat mensen vaak zó negatief zijn over Lelystad, wel jammer. Groetjes van een trotse mama (via iui, nu alweer 2,5 jaar druk bezig in de mmm voor een brusje)
Dank je, gaat lukken! Ben gelukkig niet heel erg honkvast, dat maakt verhuizen makkelijker. Ik ben geboren in Twente, daarna naar Limburg, daarna aantal jaren in Deventer gewoond, toen naar Zuid Holland en vervolgens Utrecht. Flevoland kan daar dus best wel bij Ik laat wel even weten of we wat leuks hebben gezien. En over 2 weken hebben we hier een afspraak met de makelaar om te kijken wat we voor ons huidige huis kunnen vragen. Spannend! Maar wel leuk! (Deze week toch al een week van knopen doorhakken. Ook de stap gezet om de MMM in te gaan voor een 2e kindje
Hoe vond ik het.... Het viel me alles mee! Ik vond het een prima stad. Het centrum zijn we alleen maar langs gereden, alles was toch dicht. We gaan nog een keer op een andere dag terug. Vantevoren hadden we 4 huizen uitgezocht waar we langs wilden. Twee ervan vielen af, vanwege de ligging. De andere 2 waren prima, ook qua ligging. (in de buurt van de gevangenis en op de Zoom) We keken ook op de Stelling, persoonlijk vond ik die wijk nogal een zooitje. Maar Lelystad op zich, ik zie me er wel wonen hoor! Na afloop nog even lekker gewinkeld in Bataviastad. Slecht voor mijn portemonnee
nou leuk zeg! ja de stelling ziet er idd niet zo netjes uit ,zou ik ook niet willen wonen als ik het voor het kiezen had, ja de buurt bij de gevangenis is erg mooi geworden en ook de zoom is een erg mooie en rustige wijk, ben benieuwd of het wat gaat worden,succes met de huizen jacht
Pff, wat lees ik hier een hoop negatieve reacties Ik ben 2 jaar geleden vanuit Rotterdam Zuid naar Lelystad verhuist, en ik wou dat ik het velen jaren eerder heb gedaan. Niet alle buurten zijn aan te raden, ik woon aan de Horst, helemaal aan de buitenkant. Veel groen en tegen de weilanden aan eigenlijk. Ik hou niet zo van het centrum hier, rij liever naar Dronten.. Misschien dat we met de tijd daar naartoe verhuizen.. Kijk goed naar de buurt.. Ik ben niet zo super bekend, maar mijn zusje weet wel welke wijken hier 'slechter' bekend staan. Als je die wilt weten, stuur me maar een berichtje.. Wij hebben in die 2 jaar nog nooit overlast gehad, wonen in een mooie groene wijk met leuke buren (hebben in ons blok geloof ik geen buitenlanders wonen).
Zo, vandaag hebben we de makelaar op bezoek gehad en zeer binnenkort zal er hier een te koop-bord in de tuin staan. Op dit moment zit staat Lelystad nog steeds op ons lijstje en hebben we een mooi vrijstaand huis gezien in het Karveel. Lekkere tuin eromheen...ik zie ons daar al zitten! Nu maar eens orienteren op een baan in die buurt, zodat ik niet altijd op en neer hoef te pendelen! Maar natuurlijk eerst ons huidige huis verkopen! Maar ik heb er wel zin in! Manytroubles
Een beetje late reactie. Heb je inmiddels al wat rondgekeken??? Ik ben geboren en getogen in Lelystad En heb het hier altijd heel erg naar mijn zin gehad. Zowel mijn man als ik werken in Lelystad. Ideaal, kan niet anders zeggen. Wij wonen vlak aan het Zuigerplasbos, daar kun je heerlijk lang wandelen. Maar er zijn nog veel meer parken/bossen in en om Lelystad. Natuurlijk is het Natuurpark ook een grote aanrader. Het nieuwe en opgeknapte gedeelte van de Gordiaan (het grootste centrum) is echt een flinke verbetering, het is natuurlijk niet te vergelijken met een 'oud' stadscentrum, want dat is het nu eenmaal niet. Maar ik vind dat er best een leuk sfeertje hangt! Op de basis en middelbare school heb ik het hier enorm naar mijn zin gehad. Sporten genoeg in de buurt (maar daar ben ik zelf dan weer niet zo van . Batavia stad is ook erg leuk, woon op 10 minuten lopen afstand dus dat is makkelijk. (scheelt parkeergeld haha) Het buurtje waar ik woon is erg gezellig, vooral sinds we een hond hebben kom je steeds meer mensen tegen waarmee je een praatje maakt/hond-opvoed-ervaringen deelt etc. Ook zijn de meeste van onze buren erg aardig en rustig. De faciliteiten zijn hier prima, dokters, apotheken, scholen, etc. etc. Ik ben zeker niet gebonden aan Lelystad, maar aangezien de huizenprijzen hier heel erg redelijk zijn. En je gewoon ook veel ruimte voor je geld krijgt, krijg je mij hier niet zomaar weg!!!
wat een belachelijke uitspraken hier zeg.. 'één en al buitenland? dat slaat ten eerste nergens op, en ten 2e, wil je je kinderen in een 'witte' wijk laten opgroeien? en het wijkje van jack de prikker? die kerel zit allang in en inrichting, alsof er in andere steden geen rare dingen gebeuren.. sorry als ik een beetje fanatiek overkom, maar van sommige uitspraken gaan mijn haren overeind staan.. Ik ben zelf met een donkere man getrouwd en heb dus halfbloedkindjes, maar dat betekend niet dat wij aso's zijn ofzo. om precies te zijn hebben we alle2 een hbo studie gedaan en hebben het prima voor elkaar. on topic: Lelystad is leuk en groen wonen vind ik, al is het vergeleken amsterdam natuurlijk wel wat saai. ik zou zeggen ga echt in de wijken kijken waar je zou willen kopen, want het verschild ook wel per wijk. Ik ken wel een paar hofjes, we hbben hier veel kleine hofjes, waar er voor flats blowende jongeren staan, dat wil je natuurlijk weer niet.maargoed dat zijn toch huurhuizen. succes
Nou, sinds vandaag staat het te koopbord hier in de tuin. Ben benieuwd of het een beetje wil lopen. En verder orienteren we ons nog steeds op Lelystad en Dronten. Genoeg leuke huizen gezien inmiddels! En wat voor baan ik zoek? Ik werk nu in het onderwijs, maar iets anders zou ik ook niet erg vinden. Heb een Pabodiplma en een managementdiploma. Dus. Mocht iemand leuke vacatures weten.... Groet Manytroubles
Spannend hoor! Moet zeggen, Dronten is top.. Heb daar eigenlijk mijn hele leven gewoond, en heb het er heerlijk gehad! Woon nu in Swifterbant, maar terug gaan naar Dronten staat zeker nog wel op mijn lijstje! Lelystad heb ik iets minder mee, vind wel dat er wijken zijn met onwijs mooie huizen, ook dat het nieuwe gedeelte van de stad is erg mooi opgeknapt, en ik ben in het ziekenhuis in Lelystad bevallen en vond dat echt super! Maar aan de andere kant vind ik Lelystad wel een beetje de stad van de Sjonnies en Anita's.. In de stad zie je ook altijd veel mensen in trainingspakken, of van die overschreeuwende Newkids figuren haha.. Natuurlijk heb je die overal, maar dat is natuurlijk ook wel iets waar Lelystad bekend om staat
Bij ons zoeken ze nog mensen voor een administratieve functie; controller en een marketeer.. Stuur me anders even een PB als je geintresseerd bent Is in Lelystad trouwens