wonen in NL werken in BE

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder3, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Oeps serieuze dt-fout!

Sorry voor de uitwijding trouwens ts!

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha geeft niks hoor.

Ik had het ondertussen zelf ook gevonden.

Mijn man blijft gewoon in NL werken en dus vult BE de kinderbijslag aan ;)
    Zoals ik dus al dacht hihi.

Straks komt ons belastingmannetje om de papieren op te halen voor de belasting aangiften en dan vraag ik het hem gelijk allemaal even ;)

Ik weet dus niet of ik als werknemer in BE belasting moet betalen in NL....lijkt me sterk dat ik in NL niks meer ga betalen....

3. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

bestaat er zo geen statuut als grensarbeider? Ik weet dat dit wel bestaat voor fransen die in België komen werken. Als werkgever werd er dan een papier opgemaakt voor de Franse staat dat zij in Frankrijk geen belastingen meer moesten betalen, maar dat de belastingen op het loon in België werden ingehouden. Maar ik weet niet of dit bestaat voor het grensgebied Nederland - België.

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ziekenfonds is geregeld :)

Morgen alle papieren invullen en ondertekenen op het werk en dan maandag volle bak aan de slag. 1e 8 weken zijn fulltime ivm interne opleiding, dat zal wel even wennen zijn voor mij en mijn dochter na een periode van gemiddeld 10 uur per week haha.
    Hierna gaat het terug naar 28-32 uur per week.

Belasting komt vast ook goed.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dat bestaat wel voor belgie - nl!

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wat ik begrijp van de belasting site is dat ik alleen inkomstenbelasting ga betalen in BE....

Deel Deze Pagina