Als je hond van de buren ALTIJD buiten is in de tuin, met 30+ graden en regen, zonder afdak of iets dergelijks en niet uitgelaten wordt? Uitwerpselen liggen gewoon in de tuin en worden wel regelmatig opgeruimd. Ook als de buren zelf thuis zijn en het regent zit de hond gewoon buiten. We horen de hond continu huilen en blaffen. Persoonlijk vind ik het erg zielig, maar de buren zijn geen type mensen die je hier makkelijkeven op kunt aanspreken.... Toen het in de zomer zo onzettend warm was zat de hond ook gewoon buiten zonder beschutting! Water en voer kan ik eigenlijk niet goed zien of dat er staat... Dus... Wat zouden jullie doen??
De dierenbescherming bellen en een melding maken? Of 144 - red een dier bellen.. Maar heb geen flauw idee of dat die voor zoiets komen.
Zeker een melding van maken, bij inderdaad de dierenbescherming en 144 red een dier en zou ook de wijkagent inlichten.
Oh ja de wijkagent natuurlijk ja, die was ik ff vergeten. Die kan je inschakelen voor de geluidsoverlast en die kan dan meteen checken hoe de hond er bij zit en dat vastleggen in de politiesystemen en eventueel verdere stappen ondernemen als hij verwaarlozing vermoedt!
Tja dat zij de hond altijd buiten laten is ook een beetje hun zaak. Kijk niet in de volle zon....dat is dierenmishandeling. Maar weet je zeker dat er nergens een hok is? Verder kun je best aangeven aan de buren dat je last hebt van het geblaf en gehuil... Zou eerst zoiets doen voordat ik gelijk instanties ging bellen
Niet raar bedoeld of zo, maar zijn het Surinamers? Mijn schoonfamilie heeft ook een hond en hij mag nooit naar binnen. Honden horen buiten volgens hun cultuur. In weer en wind.
Volgens mij moet een hond altijd beschutting hebben, kan het mis hebben hoor maar volgens mij moet de hond kunnen schuilen. Zelf vind ik het ook niet kunnen hoor, schaf dan geen hond aann..
Een dier, hond, kat, paard enz ten alle tijden beschikken over eten, drinken.en beschutting die naar de behoefte van het dier moet zijn ingericht. Mijn zus had ook een buuf waar de honden dag en uur zaten te blaffen buiten in een kennel, hier is de dierenbescherming bij geweest en vertelde dit, de buurvrouw moest toen de kennel vergroten en verwarmen.
En ik vind het zo moeilijk... Ergens denk ik, bemoei je er niet mee... Maar ik vind het zo sneu voor die hond als ik hem de hele avond hoor janken en blaffen! Gisteravond zat hij tot na 1 uur in de tuin, en maar blaffen....! Misschien dat ik toch maar eens met ze moet praten. Wat nogal lastig is als ze er al anderhalf jaar wonen en, vooral zij, nooit eens groeten ofzo. Pfffff.......
Dit is gewoon dierenmishandeleling !! Zo snel mogelijk ingrijpen . Het hondje is duidelijk zeer verdrietig aan zijn gedrag te horen .
Weet je zeker dat hij echt nergens een hok heeft? Mijn ouders hebben ook een hond die altijd buiten is. Maar hun hebben onder het afdak zijn hok staan met warme dekens en water, voer en zijn speeltjes. En ze sluiten het afdak gedeelte savonds ook nog eens af met een rolluik. Maar andere mensen kunnen dit niet zien om dat de tuin een soort van langs het huis loopt en maar klein gedeelte achter het huis waar dus de 'veranda' is. En hun laten hem ook niet uit hij heeft gewoon een grote tuin (half voetbal veld) waar hij rond rent en mijn vader ruimt al dag in dag uit elke avond zijn uitwerpselen op! Dus zou het eerst nogmaals proberen te checken voor je ze misschien wel zomaar beschuldigt! Maar als echt niks is voor de hond dan zou ik zeker een melding maken want dan is het dierenmishandeling!
Hoe lastig ook, een praatje met ze aangaan? Maar als je dat doet, zij niets veranderen (als het beestje het echt slecht heeft), en ze later de dierenbescherming op hun dak krijgen, trekken ze vast de conclusie dat het bij jullie vandaan komt. Dat kan ook voor nare situaties zorgen?
Het lijkt me dat hoe de situatie ook is, wel of geen eten/drinken en beschutting. Als de hond zo aan het piepen en janken is dat er toch iets niet klopt. En dat vind ik wel heel zielig. Ik zou zeker even een wijkagent, dierenbescherming of 144 bellen. Of evt. een lokale dierenarts en om advies vragen? (over wie je het beste kunt inlichten hierover). Bah moet er niet aan denken hoor. Hoe was het afgelopen winter dan? Of hadden ze die hond toen niet? Zou er zeker iets mee doen.
Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als mijn buren meteen allerlei instanties op me af sturen ipv een normaal gesprek met me aan te gaan en aan te geven dat ze last hebben van het geblaf van mijn hond. Ik hou daar niet van en ik zou zelf ook gewoon naar mijn buren gaan en even zeggen dat ik er last van heb en of ze er iets aan kunnen veranderen, doen ze dit niet kan je altijd nog bellen.
Ik zou foto's proberen te maken, één en ander zoveel mogelijk vast leggen door middel van een logboek/foto's/geluids,-videofragmenten en dit aankaarten bij de daarvoor bedoelde instanties die al eerder genoemd zijn in dit topic.
Ik zou eerst eens gaan praten met de buren. Ik zou er niet gecharmeerd van zijn als ik opeens de instanties op mijn stoep heb staan, omdat mijn buren niet eens het fatsoen konden vinden om eens aan mij te vragen waarom. Mijn (pool)hond ligt ook in weer en wind buiten. Omdat hij dat graag zelf wil. Het is dat ik hem zelf naar binnen sleur als het regent, maar bij ieder ander weertype ligt hij het liefst 24/7 buiten. Ook wij hebben geen afdakje, omdat hij er niet onder gaat liggen, en blaft alleen maar als een van de buurkatten het weer nodig vind om pontificaal voor mijn tuinhek te gaan zitten uitdagen ... Overigens is hij dan weer niet buiten als wij er niet zijn, maar anders ... 's ochtends in de tuin, 's avond weer terug. Hij blaft kort als hij weer naar binnen wilt om te eten/drinken en staat dan vervolgens weer met zijn neus tegen de achterdeur te duwen dat hij naar buiten wilt. Dus, voordat je (ver)oordeelt, even dus gewoon aanbellen.
Mijn vriend had een Golden Retriever voor ik bij hem introk. Erg sneu maar hij moest hem meenemen toen hij ging scheiden. Hij werkte gewoon en het arme beest zat van sochtends half 7 tot savonds half 6 in de tuin. Verveelde zijn eigen enorm en maakte van de tuin een rotzooi. Overal stront maar wel eten , drinken en beschutting. Je wilt niet weten hoe blij die hond was toen ik bij hem introk en hij overdag gewoon naar binnen en buiten kon lopen. Stront en Janken zorgen buiten dat het zielig is ook nog eens voor overlast. Melding van maken , zou ik zeker doen!! Zeker zoals Strijkkraal zegt : Even vragen aan de buren van hoe en wat.
Ja.. of je belt gewoon even aan. Ik begrijp het niet hoor. Waarom is het zo moeilijk om eerst even bij de buren aan te bellen?