Ik zou gaan voor die nieuwe wijk Rijswijk Buiten. Precies tussen de Boogaard en Delft in prachtige huizen heerlijk centraal zo op de snelweg zo in Delft zo in Rijswijk en zo in Den Haag en Rotterdam.
Ik heb zelf jaren in Rijswijk gewoond en woon nu vlakbij Pijnacker (gemeente Lansingerland: Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek) echt een aanrader hoor! Vind zelf Berkel leuker dan Pijnacker je hebt hier de randstad rail dus je zit binnen 10 minuten in hartje Rotterdam en in 18 minuten in hartje Den Haag. Centrum Zoetermeer is 10 minuten rijden en je zit ook zo op de snelweg naar Gouda. Heel veel nieuwbouw projecten hier op het moment dus zeker een aanrader om hier eens te kijken. Als je nog vragen hebt pb maar Edit: in Pijnacker zijn de wijken: koningshof, keizershof en tolhek wel de moeite waard.
Ik heb altijd met veel plezier in Voorschoten gewoond . Vlietlanden om de hoek (met de fiets dan), allerlei winkels, maar wel echt een dorp. Leiden en Den Haag goed bereikbaar. Maar is wel jaren geleden dat ik in Voorschoten heb gewoond, een vriendin van me woont er nog wel. Is volgens mij nog steeds een prima dorp.
geboren in delft woon in den haag en ik zou inderdaad kiezen voor de nieuwe rijswijk buiten.. vlakbij de bogaard delft pijnacker den haag en de snelweg owja en de harnaschpolder is ook in de buurt ook nieuwbouw lijkt me ook leuk
Ik zou nooit in Delft willen wonen. Je hebt de Harnaschpolder en Rijswijk Buiten wat wel leuke nieuwbouw wijken zijn. Leiden zou ik ook weer niet zo snel voor kiezen, dan weer eerder Leiderdorp. Maar ik ben dan ook geen écht stadsmens Pijnacker is ook prima hoor.
Ik vind Zoetermeer echt verschrikkelijk! Wij wonen in gemeente Lansingerland en hebben jarenlang op paar honderd meter van Pijnacker af gewoon. Erg leuk!
Ik woon nu ongeveer 2 jaar in Pijnacker in de wijk keijzershof. Ik kom oorspronkelijk uit den haag, maar ik zou echt nooit meer terug willen. De wijk hier is super mooi, alles is nieuwbouw, alberthein om de hoek, scholen in de wijk, speeltuinen in de wijk. Ook zit je zo in Rotterdam,den haag, Zoetermeer etc. Dus ik zou zeggen Pijnacker!!!
Delft vinden wij heel erg leuk. Zouden we graag zelf willen wonen (in oude gedeelte). Wij wonen vlakbij Sion (waar nu Rijswijk Buiten wordt gebouwd) in Rijswijk. Oud Rijswijk is ook erg leuk (hebben we drie jaar geleden gewoond). Ik weet niet in welke prijscategorie je zoekt maar je hebt ook nog Villapark Eikelenburgh. Hier worden duurdere woningen gebouwd in jaren 30 stijl. Je hebt ook nog Den Hoorn (bij Delft). Is ook erg leuk.
hahah nou dat treintje is ook het enige gezellige De stad zelf is saai, de helft staat leeg en oogt ongezellig. Er wordt de laatste tijd wel veel georganiseerd wat leuk is, maar verder nee... Qua wijken in Z'meer zou ik sowieso niet in Buytenweg, Palenstein of Meerzicht gaan wonen (hoewel het winkelcentrum in Meerzicht wel écht super leuk is en de Etos daar is heel leuk, hele aardige mensen). Ik zou eerder voor Segwaart gaan (is een oude wijk maar wel gezellig en rustig) of Oosterheem maar kijk daar ook weer uit waar precies.. Pijnacker hebben ze nu veel nieuwbouw, best wel mooie huizen ook. Ken een paar mensen die daar wonen en die hebben het daar onwijs naar hun zin.
Ik woon in Voorschoten. Het ligt tegen Leiden aan (fietsafstand) en met de trein zit je in ongeveer 10 minuten in Den Haag. Ook kun je makkelijk met de bus naar winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam. Hier gebeurt verder niets hoor, het is al nieuws als er een rollater in de sloot komt te liggen, haha. Maar ik vind dat juist een voordeel. Je hebt de rust van een dorp, maar je zit ook zo in de grote stad. De supermarkt is hier op zondag gewoon open (in het centrum, als je daar al van mag spreken, een AH en Aldi, binnenkort een Digros. Verder is er een Jumbo en een Hoogvliet op andere plekken in het dorp.) Verder heb je alle belangrijke winkels (drogist, slijterij, bakker, slager, schoenenwinkel, boekwinkel, fietswinkel etc) ook in het dorp zitten, dus voor je normale boodschappen hoef je niet naar de stad.
wij wonen in Rijswijk.. heerlijk wonen, lekker rustig, mooi groen en alles in de buurt (stad, bios, theater, snelweg, groot winkelcentrum, veel scholen)
Hier een geboren en getogen Berkelse peenvreter... Ik woon al jaren in het buitenland, en Berkel is tegenwoordig bijna onherkenbaar voor me, maar ik heb er wel echt goede herinneringen over...
Haha wat leuk! ja er is hier wel eea veranderd in de afgelopen 15 jaar heb je hier nog wel familie enzo? Hoe lang is het geleden dat je hier woonde? Het is nog steeds wel 'ons kent ons' maar inmiddels woont er ook vreselijk veel import en dus hoef ik gelukkig niet meer 2 uur uit te trekken voor een boodschap op 'het dorp' vanwege alle bekenden die je dan tegenkwam haha
Ik woon in pijnacker! Dus als je specifieke vragen hebt over pijnacker mag je me altijd pb'en. Ik vind het er heerlijk wonen! Nog aardig dorps en kneuterig, maar das juist mijn ding. Heerlijk. En toch tussen de grote steden! Ik kan geen nadeel noemen.
Wie weet zijn wij elkaar wel eens tegengekomen.... Ik woon vlakbij keijzershof en doe daar heel vaak mijn boodschappen.