Wonen in Pijnacker/Delft/Leiden

Discussie in 'De lounge' gestart door Noelle85, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Van 1970 - 1997 (ouwe bok :))... Ja, ik heb er nog best veel familie wonen, maar aangezien mijn ouders er vertrokken zijn toen ik naar het buitenland verhuisde ben ik er sindsdien nauwelijks geweest. Mijn zus heeft me vorig jaar op een tour de Berkel getrakteerd en ik wist niet wat ik zag... :)

2. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Waddinxveen, Leiderdorp, Gouderak, Nieuwerkerk, Capelle, Delfgauw...
    Ligt allemaal ook vrij centraal!
    Veel succes met de keuze maken!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113

Haha ja kan me goed voorstellen, toen ik een jaar in het buitenland had gezeten wist ik ook de weg in m'n eigen dorp niet meer :D
    Ik kwam in 1999 hier wonen daarvoor altijd in Rijswijk gewoond, maar wil hier niet meer weg hoor, ook voor de kindjes is het heerlijk :)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hihi dat vind ik echt helemaal niet! Ik heb 10 jaar in Leiden gewoond en woon nu in Zoetermeer. Ik vind het centrum van Zoetermeer functioneel, ik ga er alleen naar toe als ik iets nodig heb niet om lekker te shoppen. Leiden vind ik veel leuker om te shoppen. Veel gezelliger om in rond te lopen.
    Vond Leiden ook echt een heerlijke stad om te wonen, het is niet te groot, overzichtelijk, gezellig, supermooi. En de studenten vallen echt wel mee hoor :)
    Ik woon nu in een nieuwbouwhuis in Zoetermeer (Oosterheem) en dat is qua woongenot ook prima. Ik kan daar ook meer huis betalen zeg maar. En voor mijn zoon is daar alles. Ik blijf Leiden alleen wel missen...

Wat in Leiden leuk is om te wonen (vind ik dan) is de professorenwijk en de burgermeesterwijk. En je hebt nu een nieuwbouwwijk Groennoord (vlak bij het station) en dat schijnt ook erg leuk te zijn. De wijk bij de ziekenhuizen is ook leuk (boerhaave?).

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hé wat leuk iemand uit Voorschoten :). Voorschoten is echt gegroeid de afgelopen 20 jaar :D. Van een klein dorpje met een paar supermarkten naar een heel compleet dorp vind ik. Met een Hema (had echt iets van wow! toen ik het hoorde ;)). Ben er zelf opgegroeid, er was toen nog maar weinig eigenlijk, maar toch ook weer genoeg, heb me er altijd prima vermaakt. En zat inderdaad in Leiden op de middelbare school, 6 km, goed te doen op de fiets.
    Oh vergeet de flitspaalbom niet en het feit dat de dochter van Poetin er woonde ;). Maar dan heb je het ook wel gehad qua nieuws denk ik ;)

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Ik woon helaas in zoetermeer. 2000
    Ik mis het dorpse gevoel heel erg.

Woonde tot 2008 in seghward tegen noordhoven aan.
    Vond het een dode stuk veel ouderen weinig speelmaatjes.
    Noordhoven was een weiland maar nu huizen huizen en nog meer huizen.
    Toen in palenstein erg leuk dicht bij dorp hier zou ik weer heen willen.
    Nu dicht bij de stad, niets aan.

eenigste voordeel elke stadsdeel heeft zijn eigen winkels.
    En halte tram.

Pijnakker/nooddorp trekt mij ook wel

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee hoor Rokkeveen niet. Zie daar maar es te komen met de rampstadrail.
    Ik vind Segwaard juist een heerlijke wijk maar ligt miss ook aan waar in Segwaard jij hebt gewoond...

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind Seghwaert ook niets eigenlijk :) Kom daar wel regelmatig, maar vind het allemaal zo oubollig en heel verwarrend opgezet.

Rokkeveen is idd een beetje afgelegen, net als Noordhove (daar komt ook geen randstadrail). Palenstein daar hoor ik eigenlijk alleen slechte dingen over.

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Heb bij de grens van noordhoven gewoond. Bij de weide.
    Palenstijn is juis nu door de sloop veel naar oosterheem gegaan.
    en de flats worden nu nog verhuurt.
    ik wil graag in de laagbouw richting dorp of dorp zelf wonen.
    maar het is nu echt raar met de nieuwe regels dus dat gaat nu wel even duren om te verhuizen.
    we zijn toen weg gegan omdat de huis koud was en bleef

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat het oubollig is ben ik met je eens, maar dat vind ik juist wel fijn. Geen gezeik met jongeren of veel criminaliteit zoals in Palenstein of waar het nu vreselijk is; Buytenwegh.
    Ik heb Z'meer nooit leuk gevonden, echt een betonnenstad vreselijk. Zou er nooit gaan wonen:) maar ja toen leerde ik mijn vriend 10 jaar geleden kennen en toch hier gaan wonen...
    Idd Noorhove komt ie ook niet, maar is voor mn gevoel toch wat minder afgelegen.
    Dorp zou ik niet willen wonen, kleine huisjes allemaal.
    Als we het konden betalen had ik het liefst in een nieuwbouwwijk willen wonen, maar dat was voor ons te duur. Ben allang blij dat ik van het huren en die vreselijke flats af ben;)

11. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Mijn beste vriendin heeft daar een aantal jaren gewoond, grens Seghwaert/Noordhove, deprimerende buurt vind ik dat altijd. We zijn allebei opgegroeid in de Leyens, bij het Noord-Aa. vond ik altijd een hele fijne buurt.

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ben opgegroeid in Pijnacker, fijne jeugd gehad. Maar toen was het wel nog een dorp, met grote stukken polder als scheiding tussen de dorpen/steden rondom. In mijn jeugd kon je met wandelingen of schaatsen van huis uit wel echt nog wel rondje natuur maken, dat is nu een heel stuk minder omdat al het groen tussen de dorpen bijna is volgebouwd met nieuwbouwwijken en rondwegen en alle dorpen aan elkaar geplakt en grondgebieden geannexeerd. Met de nieuwe wijken ook veel import uit Den Haag/R'dam en andere grote steden, en dat is toch ander volk dan de dorpsmensen die er in eerste instantie al woonden (er kwam ook wat meer criminaliteit, fiets is niet veilig op het station, en bij mijn ouders is laatst nog ingebroken). Maar heerst over algemeen tussen bewoners een goede sfeer in die nieuwbouwwijken, veel kinderen. Zijn echt heel veel nieuwbouwwijken in de regio en allemaal erg vergelijkbaar, kindvriendelijk, winkels dichtbij, steden dichtbij, randstadrail, strand bereikbaar. Ik zou dus niet blindstaren op alleen Pijnacker, maar kijken wat voor leuke huizen je tegenkomt in meerdere nieuwe wijken daar (tenzij je niet in een nieuwe wijk wilt wonen he!). Pijnacker-Zuid is bijna zelfde als Berkel-Noord bijvoorbeeld, aan elkaar geplakt. Aan Berkel zit Bergschenhoek geplakt wat ook veel nieuw heeft. Tussen Pijnacker en Delft is Emerald gebouwd in Delfgauw. Pijnacker-Noord zijn oudere huizen en enige wijk met galerijflats daar zou ik niet zo snel wonen. Nootdorp was een klein dorp (kleiner dan Pijnacker) met aan de zuidkant 1 relatief nieuwere wijk, maar inmiddels aan alle kanten ook volgebouwd met nog nieuwere wijken (Ypenburg, Leidschenveen), nieuw centrum net als Pijnacker. En als er dan nog een klein stukje groen over was werd het een industrieterrein of een ADO stadion :$:p
    Delft en Zoetermeer is leuk om in de stad op bezoek te gaan, niet om te wonen vind ik maar dat is ook smaak ;)

Als je echt in Pijnacker zoekt kan ik de hele Zuidkant aanraden, de indeling is hoe verder van het centrum hoe nieuwer. Ik ben geboren in Koningshof, later werd gebouwd Klapwijk, toen Tolhek, toen Keijzershof dat is de volgorde. Zijn allemaal goede wijken.

Deel Deze Pagina