Texas is inderdaad grotendeels republikeins en conservatief (of eigenlijk is dat nagenoeg hetzelfde )
Dat wordt je voornamelijk door de media aangepraat. Eerst de mensen zelf ervaren, dan kun. Je er pas iets over zeggen.
Haha nee, maar ik bedoelde eigenlijk Austin, een democratische enclave En de rest van Texas is altijd nog me open minder dan zeg, Missouri
Ik heb familie in verschillende staten in Amerika wonen. O.a. in Texas. In Conroe bij Houston. En ben daar zelf geweest!! Het weer. De huizen. Die wijk daar. Ja i love it daar.. Als ik de kans zou krijgen. Zou ik gelijk gaan!!
Maar Sukke, ik sluit me aan bij de rest: gewoon doen! Ik heb ook een tijd in het buitenland gewoond en roep altijd dat je, als je de kans krijgt, het moet doen. En vrienden van me zijn nu ook voor een jaar vertrokken met de kinderen, dus het is echt we te doen. En een super ervaring voor iedereen!
Mijn schoonzus komt uit Texas Waar ik haar het meeste over hoor is het eten. En dat is daar beter en veeeeel meer keus. Dus ik zeg doen
Ik laat me doorgaans weinig door de media aanpraten... Heb in meerdere landen gewoond, en ben vrij internationaal ingesteld... Sta altijd open voor individuele opinies, maar het feit blijft dat de staat Texas toch doorgaans republikeins stemt...
Uhm.... Nou hoor ik net op radio 1 over de verwoestende orkaan. Weliswaar in Oklahoma maar ging nu wel richting Texas! Wat leuk dat jullie allemaal zo positief zijn. Toch man is aan sturen om wat meer info te laten inwinnen. Hoe zou dat met de kindjes gaan en school.... Ik denk zelf misschien teveel in problemen en extremen maar zag al "cowboys" voorbij komen.... En dan gaat er ergens ver weg in mijn hoofd een belletje "schietpartijen" rinkelen.....
Oeeeeee, ik zou over zoiets niet heel lang na hoeven te denken. Wij hebben vorig jaar 4 maanden in Florida gewoond voor het werk van mijn man. Wij zaten daar in de wintermaanden. Heeeeerlijk was dat. Genoten van prachtig weer terwijl het in Europa errug koud was. Je wilt niet weten hoe vaak ik in de afgelopen weken al terug heb verlangd naar de plek waar we toen zaten. Florida is natuurlijk geen Texas maar over het (tijdelijk) wonen in de VS ben ik wel enthousiast. Maar ben sowieso al een VS liefhebber... Wat je wel goed moet regelen zijn de verblijfsvergunningen en je verzekeringen. Kom je op een contract vanuit NL dan gaat dat wel goed. Als je man daar op lokaal contract aan het werk zou gaan, zorg dan zeker dat hij de benefits erbij krijgt. Want zorg in de VS is errug duur (standaard controle bij huisarts kon ik ter plaatse 100 dollar voor aftikken). Buiten dat zou het wel fijn zijn voor jou als (neem ik aan) thuisblijver dat je in een wat grotere plek zit waar je ander mensen op kunt zoeken. Ik ben daar lid geworden van een Meetup groep met allemaal moeders met jonge kinderen. Heb daar in 4 maanden tijd een paar leuke vriendinnen gevonden met wie ik nog steeds veel contact heb! Er werden vanuit die groep veel dingen georganiseerd. Playdate in de mall, babyplaygroup, toddler playgroup, etc. Ik heb me geen moment verveeld terwijl ik hier dus echt moeite heb om leuke activiteiten te doen met mn jongens op de dagen dat ik niet werk. Het leven is daar erg gericht op gezinnen met kinderen en het is gewoon erg gemakkelijk. Als je mij de keuze zou geven waren we of gebleven of op hele korte termijn teruggegaan. Helaas voor mij is de (voor)liefde voor de VS van mijn man niet zo groot als de mijne en blijft hij liever hier. Heeft natuurlijk ook met z'n werk te maken waar hij het erg naar zn zin heeft.... Maar mocht het ooit nog weer ter sprake komen dan zou ik zo weer gaan!
Kinderen stuur je trouwens gewoon naar school als het daar de tijd voor is. Volgens mij net als in NL vanaf 4 jaar. Voor die leeftijd is er de VPK. De voluntary pre-kindergarten. Veel ouders sturen hun kinderen daar al heen (iig daar waar wij zaten). Ik merkte toen wel dat het wel erg belangrijk is je huis uit te zoeken op de school. Je moet naar school in het district waar je woont en er zijn nogal wat kwaliteitsverschillen op de scholen in de VS. Dus als je eenmaal weet waar je heengaat probeer jezelf daar goed over te (laten) informeren. Wellicht dan via het werk van je man wat 'locals' vragen wat de betere buurten zijn? Zo hebben wij ook gezocht naar een appartement. Collega van mijn man heeft toen aangegeven in welke wijken we het beste iets konden zoeken en gezien het feit dat hij naar zn werk zou gaan fietsen die 4 maanden hebben we iets gezocht wat in één van die wijken lag maar ook nog te fietsen was... Engels zullen ze trouwens snel oppikken. Tenminste... onze oudste was 2 jaar en 4 maanden toen we vertrokken en sprak binnen 2 maanden al een aardig mondje Engels. En dat terwijl wij er eigenlijk niet extra veel aandacht aan besteedden. Maar de tv en communicatie tussen ons en anderen was voor hem al voldoende trigger om de taal op te pikken. Wij hebben dat met verbazing aangekeken. Kinderen zijn op deze leeftijd nog erg flexibel en pikken dergelijke dingen erg gemakkelijk op. Wat dat betreft de ideale leeftijd om nog eens zoiets te doen. Dat is voor ons ook de reden geweest om vorig jaar te gaan. En wat betreft je angst voor tornado's... Das denk echt wel een beetje een kwestie van pech/geluk. Toen wij in Florida waren hebben we 3 echte tornado warnings gehad (tv scherm op zwart en de oproep voor bepaalde counties in de buurt om een veilig onderkomen te zoeken) maar dat bleek uiteindelijk loos alarm (ben zelf zelfs tijdens een warning nog door de storm gereden, dan snap je ook waarom het weer waarin je rijdt zo slecht is ). Tornado watches zijn veel vaker geweest maar dat gebeurt al bij een bepaalde ontwikkeling van een storm.
Nou ja...persoonlijk zou ik nooit in Amerika willen wonen. Op vakantie...prima maar daar echt wonen...nee Inderdaad..om de mentaliteit. In Texas is het ook heel normaal om als kind al een eigen geweer te hebben en er vanaf een bepaalde leeftijd ( zeker 12 jaar) mee te gaan spelen in het bos ( schieten op blikjes) Maar goed, dat leren ze natuurlijk al van kleins af aan.
Texas is heeeeeeeeeel groot en alles is groot in Texas Lekker gaan! Zoals hier al geschreven werd, Austin is een heel leuke openminded stad. En in Marfa heb je een heel internationale community, met veel artiesten. Oud-leraar van mijn kinderen heeft daar een heel leuke moderne internationale school geopend.
Amerika is zo ontzettend groot...daar kom je iedere denkbare mentaliteit wel tegen. Van ultraconservatief tot ultraliberaal, van ultrareligieus tot ultra-agnost. Alles kan.
Dat bedoel ik niet helemaal Ik bedoel meer de American dream mentaliteit. Het streven naar succes en alles daarom heen.
Ik heb 14 jaar in de VS gewoond als kind en later weer een paar jaar als student, G-E-W-E-L-D-I-G-E tijd gehad!!! Gewoon gáán, genieten en je niet te veel zorgen maken om de praktische zaken die lossen zich vanzelf wel op. Alles is zo gemakkelijk daar en de mensen zijn gemiddeld genomen veel vriendelijker en veel meer gastvrij dan in NL dus jullie zullen je daar echt niet eenzaam voelen.