Wonen in Voorschoten

Discussion in 'De lounge' started by KakieLakie, Jun 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Wij zitten eraan te denken om te gaan verhuizen naar Voorschoten. Wij wonen nu wel in de buurt, maar ken Voorschoten niet echt. De huizenprijzen zijn goedkoper dan hier en er is ook meer groen, vandaar dat wij eraan denken te verhuizen. Welke buurten zijn leuk? We denken nu aan Noord-Hofland en de Bloemenbuurt. Wij hebben een dochter van 3 en een onderweg, dus scholen in de buurt is wel fijn.

Alle tips zijn welkom!

2. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Oe, ik heb familie in voorschoten! Hangt heel erg van de buurt af, je hebt ook echt tokkie wijken, zeg maar ;)

3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Dat had ik ook wel verwacht inderdaad. Vandaar dat ik het hier ook vraag, dat ik wat beter beslagen ten ijs kom.

4. Biebsje

Biebsje Actief lid

Aug 27, 2015
    252
    86
    28
    Hi,

Ik ben er wel bekend (familie woont er). Ik vind Voorschoten zelf erg leuk, zeker met kindjes.
    Qua wijken vind ik persoonlijk Bloemenwijk, Nassauwijk en Adegeest leuker dan Noord Hofland. Voor huizen in die wijken betaal je dan ook meer...

Scholen zijn er genoeg, meestal op maar een paar minuten fietsen!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb er best lang gewoond (van 1-6 jaar en van 10-16 jaar, ben nu 38 jaar), mooie herinneringen aan en altijd leuk om weer terug te komen.

Heb zelf in Bijdorp, het centrum en Starrenburg gewoond, erg leuk gewoond daar. Starrenburg is alleen wel duur ;). Bijdorp vond ik echt heel erg leuk, veel kinderen woonden daar ook. Adegeest is ook leuk, dichtbij de sportvelden en zwembad. Noord-Hofland ook leuk maar vond ik altijd zo afgelegen, wel een stuk dichter bij Leiden en dichtbij de manege. Vroeger in ieder geval een prima wijk. De Vlietwijk was vroeger niet zo maar dat is behoorlijk bijgetrokken heb ik het idee.
    Bloemenwijk ken ik niet heel goed, kwam er alleen voor pianoles, ijsje halen en naar het station ;). Heeft me nooit zo getrokken, verder was het wel een prima wijk.
    Basisscholen zijn er genoeg, middelbare scholen zitten er ook genoeg op 4-7 km fietsen.

Share This Page