Wonen in Zoetermeer

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Via vesteda is vrije sector , denk dat je voor 750 best wel wat kan huren ! In de wijk de leyens staat veel te huur en zijn grote huizen( heb er zelf gewoond namelijk:))

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    vesteda.com - Woningaanbod

ik zou trouwens gewoon bellen ze zijn erg laat met huizen erop zetten...en er staat veel leeg....ligt dicht bij het stadshart en een klein winkelcentrum in de buurt.

3. Meiden, even iets anders.. Wij willen huizen gaan bezichtigen, maar nu zitten we een beetje met de normen wat onze inkomsten betreft.. Volgens de website moeten wij in een jaar 70 x de netto huur verdienen, wat zou neerkomen op 60000 euro per jaar.. Ik vind dat zo extreem hoog! Dat zou betekenen dat er in die wijken alleen maar mensen wonen die extreem veel verdienen? Weten jullie of ze hier echt zo streng in zijn? Of valt hier wel over te praten?

Wij hebben berekend dat we de huur makkelijk kunnen betalen elke maand, genoeg over houden voor alle vaste lasten en zelfs genoeg om te kunnen sparen en leuke dingen te doen, maar aan die 60000 euro komen we echt niet!

4. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Die 70x de huur is geen eis geloof ik. Ze schrijven overal iets anders, je moet gewoon in gesprek gaan. Eventueel alvast je inkomens op papier laten zetten door de werkgever, zodat ze gelijk kunnen berkeken of jullie in aanmerking komen, of niet. Wij huren nu (nog) vrije sector in Rokkeveen (houtbuurt), en gaan eind vd maand verhuizen naar Berkel en Rodenrijs.
    Rokkeveen zou ik niet naar toe gaan als ik jou was. Tis hier heel mooi, lux en groen, maar de wijk ik nu zo'n 15 jaar oud, de meeste kinderen zijn dus ook rond die leeftijd (jonge gezinnen die hier vanaf het begin wonen hadden kleine kindjes of kregen kindjes), en zo veel tieners/pubertjes levert best wat overlast. Verder ook heel veel inbraken etc. En Oosterheem, tsja, daar moet je van houden. Het is heel erg op elkaar gebouwd, allemaal nieuwbouw, nog veel moet er gedaan worden (dus veel vrachtwagens/bouwdepots), en weinig "echt" groen.. Alles moet nog groeien. Geen grote bomen etc. Ook begint nu overal de weg te verzakken, dus veel straten moeten opnieuw gedaan worden.
    En.. Veel woningbouw-woningen tussen de vrije sector/dure koophuizen. Wat niet altijd een probleem hoeft te zijn, maar 't zou zomaar kunnen dat 't Palensteijn 2 wordt.

5. Het leek mij inderdaad ook al dat dat geen vaste eis is.. Dan zou je met een bruto inkomen van 2500 euro maar voor 428 euro mogen huren..

Vind het zo spannend! De mensen die een eerste optie op het huis hadden van onze voorkeur hadden tot 2 mei 17:00 de tijd om te reageren, anders zou hun optie vervallen.. Nu heb ik net zelf al gebeld naar 't Hoff, want het duurde me te lang :) maar degene die ik moest hebben was eerst in gesprek, en daarna in contractbespreking.. Dan hopen we maar dat het niet de contractbespreking is voor dit huis ;)

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lansingerland is toch veel beter dan Zoetermeer. Zit je lekker dicht bij Rotterdam, rustiger en gezelliger. Maar ja, ik ben dan ook bevooroordeeld:D

7. Haha, als Amsterdammer heb ik het niet zo op Rotterdam.. Alexandrium is leuk om te winkelen, en ze hebben er een paar leuke clubs om uit te gaan, maar verder.. :p

Net wéér gebeld naar 't Hoff, hij krijgt vanmiddag de beoordeling binnen van hét huis, en weet dan pas of het weg is of niet.. Verder staan we nog ergens 3e, en bij een ander huis 1e, maar die huizen vinden we veel minder leuk ;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waar in zoetermeer is het huis waar je gaat kijken? Spannend hoor!

9. Die waar we eerste staan is Stadscentrum, ons lievelingshuis is Noordhove-oost en het huis waar de 3e staan is Leyens!

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Woonkrant is de papieren versie van het online woningaanbod ;)
    Maar inschrijven heeft geen nut, je krijgt toch geen woning onder de 800 euro!
    Jullie inkomen zal te hoog liggen voor sociale huurwoningen gok ik.

Wij hebben 5 jaar geleden via de makelaar geprobeerd te huren, maar toen moest ons netto inkomen 5x de bruto huur zijn en daar kwamen we niet aan.
    Konden de huizen makkelijk betalen, maar helaas.
    Weet niet of ze inmiddels makkelijker zijn.

Hoop dat jullie droomhuis voor jullie wordt!

11. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik ben het helemaal met je eens!! Veel leuker voor kinderen, rustig woongebied, maar alle grote steden direct naast de deur..! Maar ach.. Ik heb 't wel naar m'n zin gehad in Zoetermeer, maar ben wel blij dat we voor onze dochter naar school gaat, in een kindervriendelijkere buurt gaan wonen.

12. Droomhuis is weg :( Maar we hebben de 10e wel een bezichtiging bij een ander huis..

Deel Deze Pagina