Bang in het donker...

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    #1 consider, 20 okt 2009
    Laatst bewerkt: 20 okt 2009
    Al zolang ik mij kan herinneren ben ik bang in het donker.
    Als ik alleen thuis ben, ga ik vroeg op bed, want ik vind het niks om in de woonkamer te zitten terwijl het donker is buiten.
    Ook vind ik het totaal niet prettig om s'nachts naar de toilet te moeten, of naar me dochter te gaan als ze wakker is.
    Ik heb hier minder last van als mijn man thuis is, maar die is door zijn werk alleen in het weekend thuis.

Ik heb wel een idee waardoor het is gekomen....
    Vroeger keek ik veel naar enge films, candyman, it, pet sematary, the blear witch protject etc.
    Nu kijk ik uit zelf bescherming al geen programma's als opsporing verzocht en het 6de zintuig. Omdat ik hiervan weer rare dingen in me hoofd haal.

Nu het weer vroeger donker wordt, heb ik er weer meer last van.
    Ik ben dit zo zat....maar ben gewoon zo bang....
    Kwam laatst s'avonds uit de douche en wilde nog even me haar fohnen. Ik zat aldoor naar de deur te kijken, doodsbang dat iemand er was.
    Toen we nog maar net in dit huis woonden, had ik het in me hoofd gehaald dat iemand zich op zolder had opgehangen. (we hebben een zolder met een vlizotrap) En elke keer als s'avonds boven kwam was ik bang dat ik een geest zou zien hangen in de zolderopening.
    Hoe ik erbij kom....geen idee.
    In 1 jaar tijd zijn mijn vader, mijn opa en mijn tante overleden. En nu ben ik steeds bang dat ik ze ergens zal zien.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben...en misschien tips wat ik hier tegen kan doen?

2. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    He Consider,

Ook ik herken dit probleem helaas. Lees dan ook even mee in dit topic.

Zo ben ik ook best bang als ik alleen thuis ben en het is donker. Heb vaak het gevoel dat er dan iemand in huis is, durf dan de kamer bijna niet uit te gaan.

Ook durf ik de zolder niet op als het donker is. Heb het gevoel dat daar ' iemand' is. Staat de wasmachine en droger en die durf ik dan niet meer uit te doen. Voel me zo'n mietje.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mmm, weet niet wat je er aan kan doen.. heb er zelf ook last van.. wel iets minder dan dat jij hebt.. Ook mijn vriend is alleen in het weekend thuis.. nouja, eens in de twee weken.. slaap ook nog steeds met een lampje aan.. Ja erg, ik weet het, maar anders kan ik gewoon niet slapen.. vind het ook doodeng om buiten in het donker van de auto naar huis te lopen... er word bij ons in de buurt altijd veel ingebroken zomers, dus dat helpt ook niet echt haha.. daarnaast is het bij ons dus wel zo, dat iemand zich heeft ophangen in het trappengat...De zolder ga ik 's avonds ook niet op, de was blijft dan hangen tot de volgende ochtend.. Geen idee waar het vandaan komt,

4. Herken het ook wel een beetje hoor..

Als ik 's nachts moet plassen, stel ik het echt zo lang mogelijk uit. En dan uiteindelijk toch maar naar beneden gaan. Maar dan ook zo snel mogelijk weer naar boven onder mijn dekbed. Neem de trap met 3 treden tegelijk.

En dat terwijl er gewoon een hond beneden in de huiskamer ligt, die echt wel aanslaat als er iets zou zijn..

Heb dit al van kinds af aan.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zet mezelf er overheen, dan denk ik echt 'kom op zeg..' maar voel me zeker niet op mn gemak ofzo. Meestal als ik (net als vorige week) alleen heb gekeken naar Dawn of the Dead durf ik amper nog naar de bijkeuken ofzo, maar ik dóe het wel. Ik begrijp heel goed dat sommigen die stap net niet durven te zetten.

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ook ik ben erg bang in het donker. Keek vroeger ook naar enge films als Child's Play, It, Carrie e.d. En nog steeds houd ik van thriller/horror.

Vind het nog heel spannend om 'enge' programma's te kijken, zoals Helse Bovennatuurlijke Gebeurtenissen bijvoorbeeld. Ik kan het beter niet doen weet ik, maar kan het ook niet laten.
    Alleen nu heb ik van zondag op maandag zo slecht geslapen dat ik het de volgende keer wel laat. Beeld mezelf ook allerlei dingen over geesten in en zo. Dat ik ineens iemand te zien krijg. Aaah ik kan mezelf echt helemaal gek maken.

Ben blij dat ik niet de enige hierin ben in ieder geval. Als ik 's avonds eerder dan mijn man in bed lig, laat ik altijd een lampje aan tot ook hij naar bed komt ;)

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik herken dit heel erg!
    Ook dit komt denk ik door enge films. Ik durf ze nu nog niet te kijken.
    Durf ook nooit te lang in een spiegel of raam te kijken als ik alleen ben in het donker, bang dat ik in een keer iemand erin zie.

Brr hou op. Ik ben de hele avond alleen thuis ..

8. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ja ik herken het ook hoor. Ik heb het ook heel sterk na het kijken van enge films. Als ik idd 's nacht naar de wc moet ga ik zo snel dat mijn hart enorm tekeer gaat.
    Stom eigenlijks he. Nu mijn vaer in juli is overleden ben ik ook wel eens bang dat ik hem dan 's nachts tegen komt. Maar aan de andere kant zou ik het ook weer willen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik hoef echt geen horror te kijken!
    Zelfs een pietsie griezelig eigenlijk al niet...watje he!

Gelukkig hoef ik er 's nachts niet uit (voor toilet o.i.d.) dat zou anders echt wel pittig zijn.

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    herken het ook hoor, ik ben vaak maanden alleen omdat me vriend militair is. en soms heb ik ook zoiets van er is iemand.
    ik heb gelukkig wel een grote hond in huis maar die doet helaas niks.

toen ik een jaar of 8 was heb ik mijn opa dood gevonden op de wc, dus ja dat zit er nog wel in, en ik werk in de verzorging en heb daa r veel overleden gezien en soms zie ik dat beeld nog wel is voor. gelukkig is het periode erger dan ander.

ik keek ook altijd thrillers enzo. maar dat sla ik nu vaak over als ik alleen ben en ook het 6e zintuig enzo.

raar eigenlijk he? de hond ze laatste rondje is dan ook altijd voor de deur hihi

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik herken het ook.
    Voel me vreselijk angstig als vriendlief weg is.
    Savonds ook altijd de deuren op slot.
    Komt hier niemand binnen als ik alleen thuis ben.
    Gelukkig een erg allerte keffer hier in huis lopen.
    Maar ook spiegels e.d ben ik als de dood voor.
    Als het douchegordijn dicht is, durf ik die amper open te doen.
    Vreselijk en ik schaam me dood.

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Heel herkenbaar !! En dan heb ik ook nog het geluk dat ik alleen woon met mijn dochtertje dus geen man die me het gevoel van veiligheid geeft helaas :( hahahaha .. maar ik herken het helemaal , kijk dus al jaren geen films met geesten meer omdat ik mezelf helemaal op jut dat ik dus daadwerkelijk erop ga letten en ik dus ieder geluidje en schaduwtje zie ... enge films met inbrekers of dergelijk kijk ik ook niet meer ... maar goed als ik dus naar de wc ga of zo dan maak ik gewoon alle lichten aan :D en als ik het licht uitmaak in de woonkamer vlieg ik dus als een bezetene de slaapkamer in en kijk vooral niet om ... heb eigenlijk geen tips voor je alleen de lichten aangooien voordat je dus een donkere ruimte ingaat ...

13. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    wat ben ik blij dit te lezen zeg...
    Ik ben zoooo bang als ik alleen thuis ben...bij elk geluidje denk ik ' ja hoor daar is een inbreker en die gaat mij afslachten..'
    Zelfs als mijn man al slaapt en ik lig nog wakker word ik bang...ga heel stil liggen luisteren of ik iets hoor...en geloof me..dan hoor je altijd wel wát...pfff...voel me dan ook zo'n mietje....
    Als mijn man een nachtje weg is..(en dit is echt eel triest...) ga ik bij mn ouders logeren...:) Ben je dán een supertrut of niet?!

x

14. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Tjee, ik dacht dat ik de enige was. Ben echt blij te lezen dat dat niet zo is!

Ik ben ook een held op sokken als ik 's avonds alleen thuis ben. Ik weet zeker dat dat komt doordat ik vreselijk veel enge films heb gezien tot een jaar geleden. De laatste die ik heb gezien was "Mirrors" en zelfs nu nog durf ik af en toe niet eens in de spiegel te kijken. Ik heb alle Saw-films gezien, behalve de laatste. Die ligt nog onaangeroerd in de kast, want ik kijk echt niet meer. Als ik zo'n film heb gezien durf ik zelfs overdag niet meer alleen naar zolder. De allerlaatste enge film die ik aan had gezet was "The Ring". Het menu van de dvd vond ik zo eng dat ik de dvd-speler meteen heb uitgezet en daar al slapeloze nachten van had :$.

Ik weet zeker dat het bij mij door die films komt. Ik baal er echt van, want ik zie er altijd tegenop als mijn vriend 's avonds weg gaat. Mijn dochter ligt boven lekker te slapen en ik durf dan amper bij haar te gaan kijken :).

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Heel herkenbaar!!:( lees ff mee!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    toch is het vaak zo dat als puntje bij paaltje komt je wel naar beneden gaat als het echt zover is.. paar weken geleden sloeg onze hond aan, dat ging echt hard, hoorde ook de schuttingdeur, doodenkg maar ben zo naar beneden gestampt en de hond meegenomen nnaar buiten.. blijken er een paar rotjongens van een jaar of 15 aan schuttingdeuren te rommelen om de hond te laten blaffen.. pas toen ik weer in bed lag kwam het pas in me op dat het net zo goed een inbreker met een honkbalknuppel had kunnen zijn...

dus dames er is nog hoop voor ons :D

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja dat is wel zo. Thuis ben ik echt een schijterd, maar in mijn werk sta ik vaak genoeg voor hetere vuren en ben ik wel eens alleen in het donker. Dan gaat die knop om.

18. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier nog zo'n bangerik.
    Ben ook nog steeds bang voor iets onder het bed, dan haal ik elke keer het idee in mijn hoofd dat er weleens een enge indringer onder het bed kan liggen en ineens mijn benen vast kan pakken.
    En dan neem ik soms ook een sprintje richting mijn bed en spring van een eindje in mijn bed.
    En om die reden loop ik ook niet 's nachts de open zolder trap op, stel je voor dat er een enge man op de trap van de 1e verdieping naar beneden staat en ineens aan je benen pakt.
    Akelig toch dit idee.
    Hoe kom je toch eigenlijk bij zulke ideeën he?
    Je kan jezelf maar bang maken he terwijl je man gewoon thuis is.:D
    Wat je er tegen kunt doen zou ik echt niet weten helaas.

19. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ik herken het zo!!!! alles wat consider heeft heb ik ook, mijn man is ook vaak alleen in het weekend thuis.als mijn dochter bij mij in bed ligt s'nachts heb ik er ook geen last van. het is een periode bij mij heel erg geweest en durfde ik niet zonder lamp aan gaan slapen zelfs al was mijn man gewoon thuis. die was er op een gegeven moment zat van (begrijp ik) ik moet je zeggen dat de angst momenteel op een laag pitje staat (gelukkig)

ik zou er ook wel van af willen maar ik zou niet weten hoe. ben in ieder geval wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben.

gr rianne

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Precies.. Nu heb ik echt heel saai werk wat dat betreft, interesseerd me dan echt niet.. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik veel te bang was dat de eventuele inbreker mn hond iets zou aandoen haha..
    vreemd......

Deel Deze Pagina