En dat is het belangrijkste, wat jullie er van vinden. Het maakt niet uit waar je woont, je hebt er altijd mensen bij die voor overlast zorgen, dat is niet specifiek op woonwagens gerelateerd. Babylover, sorry maar ik vind het heel erg bevooroordeeld wat je zegt.
Je hebt na het tekenen van het voorlopig koopcontract ook nog een aantal dagen om NEE te zeggen. Gefeliciteerd met jullie woning!!
Ik woon in een "luxe" straatje, schuin tegenover een kampje. Stuk of 10 wagens (hoewel sommigen groter dan mijn al niet kleine huis) in een straatje. Niets afgesloten, geen overlast en geen waardedaling voor ons huis, terwijl ik echt op de hoek, schuin tegenover het eerste wagenhuis op de andere hoek woon... Het is een stom vooroordeel, want mijn ouders wonen in een gewone straat en hebben jaaaaren een tokkie-familie naast zich gehad. En in ons vorige straatje zat men de hele zomer in de voortuin met de buren tv te kijken, feestjes te bouwen enn oh ja, onze buurman deed aan kinky sex met zijn vriendinnetje, hele nachten lang.... Je kunt het ook niet treffen met je buren zeg maar... Gewoon zoeken of er iets in het lokale nieuws is geweest....zo niet, dan zou ik voor je droomhuisje gaan!
Je kunt ook buren krijgen die veel erger zijn!! En wat denk je Frans Bauer en Jean-Marie Pfaff zijn toch ook sociale mensen? Ok dat je app. straks wat moeilijker te verkopen is klopt maar als je naast een kamp gaat wonen hoef je niet altijd er last van ondervinden Wens je veel plezier in jullie nieuwe huisje
hoi hoi je hoeft je geen zorgen te maken hoor, ik ken mensen in mijn vrienden kring die daar ook op wonen, en die ik ken zijn gewoon netjes en vriendelijk, en het is er altijd rustig en geen herrie overlast etc.
Wij hebben eerst in een appartement gewoond, 400 meter verderop was een klein woonwagen kamp echter hebben we daar nooit hinder van ondervonden. Terwijl daar de (in Brabant bekende) zanger Richard Jansen woonde (hij is helaas overleden dit jaar na een lang ziektebed, het was nog een jonge gozer). Natuurlijk hadden zij ook weleens muziek heel hard aan staan of oefende richard voor zijn familie en vrienden of feestjes en dergelijke, maar na 00.00 ging die muziek echt veeeeeeeel zachter waardoor wij en onze baby gewoon rustig konden slapen. nu wonen wij in een eensgezinswoning met op 500 meter een klein kamp: Herrie!!!!!! Echt om U tegen te zeggen!!!rotjochies!!!! zomers staat hun muziek zo hard dat wij 's nachts om 04.00 nog liggen te dreunen in ons bed. Vaak politie, hennep controles en dergelijke. Ik ben echt niet flauw wat betreft harde muziek en hangjongeren maar dit slaat echt alles. Dit is voor ons dan ook de reden dat wij in het nieuwjaar gaan verhuizen. Het is echt van 'smiddags 12.00 tot 'snachts 04.00 herrie met zangers, karaoke installatie, zigeunermuziek, nederlandstalig etc...
vind het beetje belachenlijk dat jullie snelle vooroordelen treffen over een kamp ik heb er jaren gewoond en heb me altijd netjes aan de regels gehouden dan nog is het feit dat er vele van jullie zeggen dat de kindjes daar geen schatjes zijn hebben jullie wel eens bij jullie in de buurt zelf gekeken daar is het net zo hoor ga geen vooroordelen treffen over een kamp als je niet eens weet hoe het daar is ieder kamp is anders en ieder mens is anders mensen die in een huis wonen zijn ook niet altijd netjes en respectvol tegen over een ander toen ik op de kamp woonden en mijn zoon naar een peuterspeelzaal werd gedaan werd mijn zoon al veroordeelt omdat hij misschien wel stonk en niet netjes is niks daar in tegen mijn zoon is lief en heeft respct voor ieder mens zal nooit schelden en zal je nooit veroordelen dus hou eens op om ons als kampers te veroordelen en kijk ook eens zelf naar je eigen omgeving en vergelijk niet ieder kamp met elkaar... daarin tegen ik zou er geen problemen mee hebben om naast een kamp te wonen vaak zijn dat erg gezellige mensen en zal het best mee vallen met de overlast..
Dit valt mij dus wel verkeerd.(het laatste stuk van je zin) Ik begrijp dat er vooroordelen over zijn en in sommige gevallen klopt dat ook. Maar dit komt bij mij een beetje over als generaliseren. Mijn vader komt van het kamp af en mijn familie woont daar nog steeds. Mijn ervaring is dat over het algemeen juist heel gezellige, gastvrije mensen zijn.Al heb je idd er ook 'rotte appels' tussen zitten. Maar het gedeelte ' zijn zeker geen lieverdjes' maakt mij een beetje geirriteerd..
Hier hebben ze juist een enorme sjieke wijk gebouwd naast een woonwagenkamp en die huizen verkopen vlotjes. Ligt denk ik een beetje aan de mensen die er wonen, je kan pech hebben maar het kan ook reuze meevallen natuurlijk. Mn zusje heeft heel lang verkering gehad met iemand van het kamp dus zag ook wel eens wat mensen van daar. Vriendelijke mensen hoor... enige minpuntje was hun smaak (en de kado's die je dan kreeg... lief bedoeld maar oeioei) en ze waren nogal luidruchtig in de zin van veel hoempapa muziek en nogal wat gelach en gezang na alcohol (dat moet dan heel de buurt weten)
weetje wat het is met 'het kamp'? de politie gaat daar eerder op af, mensen letter meer op 'de kampers' en zodra zij maar 1 foutje maken dan komt de praat al.. mijn broer woont op het kamp, mijn vriend komt van het kamp en ik weet dus echt waar ik over praat. natuurlijk zijn er slechte 'kampers' maar bij hen werkt het zo: wat je geeft krijg je dubbel en dwars terug, wat zijn deze mensen vriendelijk en SOCIAAL!!! juist heel sociaal. ik weet zeker dat als ze een keer aan het bbqen zijn en jij loopt toevallig langs dat ze je nog wel vragen of je iets te eten wilt. zo zijn ze! het is nou eenmaal dat de politie daar vlugger heen gaat als naar een gewone wijk, natuurlijk zijn er uitzonderingen maar er zijn ook veel 'slechte' burgers! ik zou zeggen, ga eens een praatje maken met deze mensen, zeg dat je in de flat gaat wonen en dat je kennis komt maken. dat zullen ze heel fijn vinden en weet je meteen met wie je te maken hebt! en wat betreft babylover: ze is zelf associaal en absoluut geen lieverdje als ze zo over mensen praat die ze NIET kent! zo en nou nog een dikke proficiat met je nieuwe appartement waar je zo verliefd op bent! heel veel woonplezier!
wij zyn vorig jaar verhuisd naar onze huidige woning.. in een volksbuurt...naast een redelijk groot kamp.. Mensen leven in de voortuin ipv in de achtertuinen etc je kent het wel.. kinderen van het kamp zyn gewoon net als alle andere kinderen, rond een bepaalde leeftijd, strontvervelend hoort erby toch.. ik zou hier niet meer weg willen, heb me er tussen in gemengd, we zijn dan ook " geaccepteerd" en de kinderen in de buurt staan op nummer 1..iedereen let op " je jong" Kwa geluidsoverlast.. Dat kan je altijd treffen, ongeacht wat voor mensen er wonen... wietplantage's, wapens, drugs.. vind je volgens mij ook wel op iedere hoek van een straat.. en vaak bij mensen waar je het dus niet van verw8..dus de " nette" mensen... Plus kampers zyn schoon! op de banken ligt plastic Als myn zoontje buiten speelt, weet k dat hy in de gaten gehouden word, en dat vind ik wel een heel prettig idee..want bij die mensen ..staat " het jong" ten aller tijden op 1..
PRECIES! Ieder kamp is anders, zoals ik in mijn bovenstaande reactie al aangeef. Van het ene kamp nooit last/hinder/problemen oid ondervonden. En van het andere kamp wat achter ons huis ligt hebben wij wel degelijk last. Zo erg dat we gaan verhuizen. Wij wonen in een soort hof, afgesloten voor alle verkeer op voetgangers na. Hier spelen allemaal kindjes tussen de 2 en 12 jaar oud maar zij worden bijna dagelijks overreden door die jochies van het kamp met hun scooter/quad/brommer e.d. Mijn dochter mag niet buiten spelen omdat wij dus lage perkjes hebben en die jochies met een noodgang voorbij scheuren, tsja een peuter van bijna 3 valt niet op achter een perkje en dat levert dan echt levensgevaarlijke situaties op. De politie is hier samen met de buurt een of ander bemiddelingsprogramma begonnen maar hoe meer ze zich daarmee bezig houden hoe harder de bewoners van het kamp de buurt terroriseren. nogmaals ik ben echt niet flauw aangelegd maar als ik mocht kiezen zou ik zo terug gaan naar mijn appartement waar we eerst woonden met het andere kamp. Want dat waren wel heel sociale mensen!!!
Sommige noemen mensen van het kamp 'kampers' wisten jullie dat dat woord gezien als een scheldwoord/belediging? Mensen van het kamp af zijn over het algemeen gewoon nette mensen en zeer sociaal! Maar net als bij de burgers zitten daar ook rotte appels tussen! x
Ik spreek niet eens over het kamp wat naast jullie droomappartement staat, maar weet je wel zeker dat je nu wil kopen terwijl je weet dat je er maar een paar jaar kunt blijven wonen. De huizenprijzen stijgen niet echt nu en je moet toch een flink bedrag aan K.K. betalen. Als je dan binnen een korte tijd je appartement wil verkopen bestaat er wel een redelijke kans dat je een rest schuld over gaat houden. (en let erop bij je afsluiten van je hypotheek, want sommige verstrekkers geven tegenwoordig ook nog een boete als je je huis weer verkoopt binnen een x aantal jaar)
Wij hebben ook naast een kamp gewoond (in een huurappartement). Het kamp staat pal naast onze flat maar ik heb nog nooit last gehad van de mensen die op dat kamp wonen. Tegenover onze flat waren wel koopwoningen en die gingen echt niet onder de 4 ton weg
Op de hoek van onze straat is ook een kampje, maar ik hoor er nooit iets, terwijl we daar meerdere malen per dag langslopen met de hond. Het ene kamp is het andere niet net zoals de ene wijk de andere niet is. Gefeliciteerd met je huis!
Ik zou het niet doen, zoals jij twijfelt zullen de nieuwe kopers van je appartement in de toekomst ook twijfelen. Wellicht zal de waarde dan ook dalen. Ik zelf weet niet het verschil in kampen. Ik weet dat er woonwagenbewoners zijn die gewoon nederlands zijn, maar je hebt ook zigeuners. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt naast wat voor soort kamp je woont.
Mijn schoonfamillie zijn reizigers, (een net woord voor wat jullie kampers noemen) en ik heb met mijn mond open van verbazing dit topic gelezen. Mijn ervaring; laat een ander in zn waarde, dan doen zij dat ook! Beetje vreemd om alle reizigers over 1 kam te scheren. Tuurlijk, de een is de ander niet maar een beetje respect voor iemands leefwijze is toch niet veel gevraagd?
Nou zie niet echt veel slechte dingen in staan de meeste mensen melden hier geen overlast te hebben om naast een kamp te wonen.
Ik vind het ook nogal heftig om iedereen over 1 kam te scheren. Slaat nergens op. Tuurlijk heb je asociale woonwagenbewoners, maar die heb je net zo goed in woonwijken. Zo is het overal wel wat. Dit is wel de tijd om te kopen en als jullie je er goed bij voelen, moet je het zeker doen. Alleen wel even goed onderzoek doen, naar o.a. de gemiddelde verkooptijd, hoe is het er 's avonds en in het weekend. Al dat soort zaken. Ik vraag me alleen af hoelang je van plan bent om er te wonen? Stel dat jullie dit voor zeer korte tijd doen en je wil er binnen 2 a 3 jaar weer weg zijn, dan ben ik ook bang dat je met een restschuld zal zitten. De waarde zal niet zo snel stijgen.