Wonen nabij strand, is het echt zo mooi?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Ik ben opgegroeid in Bergen aan Zee en hele fijne herinneringen aan overgehouden. De mooie zomerse dagen aan het strand. De gure herfstwandelingen en daarna heerlijk warme chocomelk drinken thuis bij de haard. Als we ons ooit weer settelen in NL dan wordt het Bergen aan Zee of Den Haag (ook dicht bij het strand)

2. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Ik heb er 28 jaar gewoon en woon nu 5 jaar in Brabant. Ons huis is afgelopen vrijdag verkocht en per 1 okt woon ik weer aan het strand! Vond het echt verschrikkelijk hier in Brabant! Mijn man komt hier wel vandaan maar geeft dus alles op voor mij zodat we weer aan zee wonen.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh als ik jullie verhalen zo lees ben ik gewoon jaloers...
    Ik woon in Drenthe en dat is op zich best mooi, maar aan zee lijkt me ook zo lekker. Niet dat ik er altijd heen hoef, maar het kan zo makkelijk en snel dan. En niet alleen in de zomer!

Ik weet niet eens, maar volgens mij is het dichtsbijzijnde strand hier een uur vandaan, dat doe je gewoon niet zo snel.

Maar ik heb alles hier: werk, familie... Ik droom er al lang van om ergens anders te wonen, maar kan gewoon niet zonder mijn familie, erg is dat he?

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    5 minuten en ik zit op het strand
    maar echt heeeeeel vaak kom ik er niet
    maar het is wel de geur de omgeving enz waarom je van de zee houd

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Mijn man komt uit een rivierengebied, ik uit een bosgebied. We bakkeleien altijd: ik wil juist uit naar het naar water, hij naar het bos.

Vorig jaar waren we op bezoek bij mijn zus op de camping in Drenthe. Daar zat een familie uit Katwijk aan Zee. Wat konden die mopperen op het strand... Ze vonden het helemaal niks.

Terwijl ík er heel wat voor zou geven, zo'n broodje zand.

Het gras lijkt altijd groener bij de buren, lijkt het wel.

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb altijd dicht bij t strand gewoond. Eerst 22 jaar in Zeeland en nu alweer 8 jaar in Zuid Holland. Ik zou niet anders willen. Versta onder dichtbij ongeveer 10 minuten vh strand, dus niet aan het strand.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja precies, direct aan zee hoeft ook niet. Maar als je er binnen 15-20 minuten bent is dat heerlijk!!

Maar het is niet voor mij weggelegd....helaas!

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Wij wonen ook heel dichtbij het strand (nou ja, klein strandje aan de oosterschelde) en dat is op zich heel leuk...
    Als we willen zijn we er lopende binnen 5 minuten...
    Doen we alleen bijna nooit...
    Verwacht wel dat we dat meer zullen gaan doen nu we een kindje hebben

Nadelen hebben we er ook van.
    Strandje is klein maar heel druk bezocht als het lekker weer is. Autos en fietsen in overvloed en die houden er geen rekening mee dat er ook mensen zijn die hier wonen en gewoon moeten werken enzo.
    Zo ook op de dijk die heel populair is bij duikers. Soms heb je gewoon dikke vertraging omdat de duikers vinden dat ze het alleenrecht hebben op de dijk terwijl het gewoon een drukke doorgaande weg is. Omrijden is best een eindje...

En ook de mensen die heel langzaam gaan rijden op de dijk terwijl dat een 60 weg is, om van uitzicht oosterschelde te genieten. Is ook wel heel mooi hoor, maar zet je auto dan ff aan de kant....:(

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Waar ligt de Oosterschelde precies?

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

maandag zouden we naar duinrel zijn we ook geweest maar binnen 1,5 uur ook weer vertokken wat een ballezooi

vanuit daar zijn we naar scheveningen geweest en tot 10 over 1 snachts blijven zitten en genieten van het mooie uitzicht

even off topic: wat me wel opviel is dat veel ouders met hun kleine kinderen er rond 12 uur nog zaten en de kinderen gewoon aan het spelen waren

weer on topic ik wou dat ik dit elke avond kon doen wat een rust zeg over een paar weken gaan we denk ik weer een dagje slapen in scheveningen

11. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik woon ook heel dicht bij het strand en werk in een hotel op 500m afstand van het strand.
    Veel gasten dus die ook een dagje of langer naar het strand toe komen.

Ik vindt daarin tegen juist de bossen weer heel erg leuk en fijn!

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb met dichtbij het strand wonen een beetje hetzelfde gevoel als met een bad hebben. Je hoeft er niet per se elke week gebruik van te maken, maar het feit dat het zou kunnen wanneer je er maar zin in hebt geeft me een enorm luxe gevoel. :)

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Oosterschelde is in zeeland.
    Ondeste water (bij belgie) is westerschelde met veel vrachtvaart (zeeschepen) en de tweede water is de oosterschelde. Voornamelijk pleziervaart.

Heerlijk!

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Had dit topic beter niet kunnen openen, want nu wil ik helemaal dichtbij zee wonen.... maar weet gewoon dat ik het niet kan. En dan bedoel ik dat ik niet bij mijn familie uit de buurt wil wonen....BALEN!

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Woonde vanaf m'n geboorte tot een paar jaar geleden 15min fietsen van het strand. Vond het heerlijk. Nu woon ik 1,5 uur rijden daar vandaan, maar ik mis het soms wel hoor. Maar moet zeggen dat de bossen hier in de buurt het qua wandelen weer goed maken.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik woon wel weer heel dicht bij het bos! Maar daar gaan we niet zo vaak naartoe... vroeger wel voordat we kinderen kregen, toen gingen we vaak met de hond.

17. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Ik woon ook dichtbij een strand, maar dat strand vindt ik dus 10x niks.. wij gaan altijd naar een ander strand toe.. woon zelf vlakbij harlingen, nou die is dus niet mooi, maar 20?km verder hebben we het strand van makkum, en die is wel erg mooi, maar we gaan er niet vaak heen!

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik woon sinds 5 jaar samen met m'n vriend die hier al woonde en we zitten op ongeveer 5 minuten fietsen van het strand.
    Ik vind het heerlijk, we gingen vaak even met de hond wandelen, helaas is die met z'n bijna 13 jaar de duinen niet meer over te krijgen dus dat doen we eigenlijk niet meer. En sinds Dennis er is komen we er wel wat minder vaak omdat het nog geen doen is met de kleine als het warm is. Ik hou zowiezo niet van hutje-mutje liggen op het strand dus als we gaan is het niet zo warm en minder druk.

Voorheen woonde ik trouwens aan een meer in Friesland in een watersportdorp, vond ik net zo leuk eigenlijk!

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik woon mijn hele leven al dicht bij het strand. Nu is het ongeveer 10 minuten fietsen en dan sta ik met mijn voetjes in het zand. Eigenlijk kom ik niet zo heel vaak op het strand, maar het gevoel dat de zee dichtbij is, de geur, de mogelijkheid, vind ik heel erg prettig.
    Op sommige dagen ruik je de zilte zeelucht heel erg, die geur alleen al geeft mij een thuis gevoel (een ander vind het vast stinken).

We denken er wel eens over om te verhuizen naar het oosten van het land, maar ik weet niet of ik zonder de zee kan.

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik vind het ook lekker ruiken hoor!!!
    haha soms als ik thuis kom en uit de auto stap sta ik echt ff te snuiven hihihihihi

Deel Deze Pagina