Hier vanuit een stad elders naar Raalte verhuisd. Zou voor geen goud meer terug willen! Wat heerlijk hier! Rust, maar van alle gemakken voorzien. Vind de sfeer hier veel leuker dan Nijverdal, maar opzich zou de rand van Nijverdal mij ook leuk wonen lijken. Ik hou van wandelen en wat een prachtige omgeving heb je daar. Mijn routinewandelingen vinden meestal plaats op de Nijverdalse berg op de Sallandse Heuvelrug. Wij willen wel uiteindelijk weg uit Raalte, nog een slagje kleiner en rustiger zoals bijv Heino. Maar nooit meer een stad voor mij!
Kijk dat wil ik horen! waar wij naar verlangen is ook rust. Wij ergeren ons enorm aan de drukte van hier.
Wauw de bornsche maten is een hele mooie wijk. Nog volop in aanbouw. Wij wonen daar tegen aan. Die wijk zou ik ook graag naartoe verhuizen
Nou het lijkt mij ook een super mooie wijk Krabje! Ik denk ideaal voor jonge ouders zoals wij. En wij willen absoluut niet meer in een oud huis wonen ( ivm super gehorig) Enige nadeel is dat de huur daar best duur is maar dat hebben wij er wel voor over.
Huren op de BM is idd vrij duur, maar wel een prachtige wijk! Als je meer info over de wijk/Borne wilt, stuur maar pb. I love this town ❤️.
Voor jonge ouders is het zeker een aanrader! Scholen zitten in de wijk (2 stuks) kdv in de wijk. Dorp (centrum) is vlakbij. Als ik naar borne fiets , kom ik door de maten. Tenzij ik naar mijn vader ga, die woont de andere kant op. Maarre ik zou het doen! Hahaha (helemaal niet jaloers ofzo. Volgens mijnen komen we niet dichter bij borne dan we nu wonen)
En wat ontzettend veel Bornenaren hier zeg 😂. Blijkbaar niet voor niks winnaar van de eerste editie Leukste dorp van Overijssel .
Huis te huur: Drostenstraat 7451 AJ Holten [funda] Had ik al gezegd dat Holten leuk is? Binnen 2 minuten op de Sallands heuvelrug, de 3 supermarkten, 1 vd scholen of het treinstation
Even nog wat anders, ik reed altijd paard en wil dit graag weer oppakken. Weet iemand waar je goed kan buiten rijden? dicht bij de bossen. Dat is ook wel iets wat wij mee willen nemen evt. Morgen heeft hij een sollisitatie, in Enschede daar is hij ook uitgenodigd. Donderdag in Nijverdal dus spannend allemaal.
Rijssen! Erg leuke plaats waar alles zit wat je nodig hebt! Ik ben hier ook komen wonen op mijn 12e en had eerst ook een vertekend beeld van Rijssen, maar ik woon hier nu ruim 20 jaar en vind het echt een leuke plaats! Succes met het maken van een keuze!
Valt ook mee, Rijssen is juist leuk. Leuke winkels, leuke buurten, mooie omgeving en goede scholen (mijn oudste is daar op school geweest ) de reden dat het wordt afgeraden is omdat rijssen erg gereformeerd is, maar er wonen ook veel niet-gereformeerden. Het is dat mijn man niet buiten onze woonplaats wil wonen, maar anders had ik best naar Rijssen gewild hoor, woont ook veel familie van mijn man
Wierden schijnt een van de beste/fijnste plekken/gemeenten te zijn om te wonen in die omgeving. Elsevier maakt vaak zo'n overzicht waarin de situaties wat betreft wonen, werken, recreatie en cultuur per gemeente berekend worden en daaruit wordt een ranglijst gemaakt. Wierden stond vorig jaar op de 28e plaats (van de 393) en was daarme de hoogste ranking van een Overijsselse gemeente. Hierna volgden de gemeente Rijssen-Holten (plek 32) en Hof van Twente (plek 43). "Er wordt o.a. gekeken naar de aanwezigheid van basisvoorzieningen als scholen en winkels, de vitaliteit van de lokale economie en arbeidsmarkt, om de 'groene' en 'blauwe' kwaliteit (bos, natuur en water), of de gemeente rust en ruimte biedt en of er sprake is van een harmonieus leefklimaat. Ook de bereikbaarheid is beoordeeld. Cruciaal is in welke mate al die kwaliteit voor de inwoners redelijk in de buurt zijn, ook buiten de eigen gemeentegrenzen." Elsevier.nl - Beste gemeenten 2015 Elsevier.nl - Beste gemeenten 2015 - Wierden Ik zou zelf in elk geval gaan voor een plek waar ook een treinstation is, dat is toch wel erg handig, zeker als je er langer gaat wonen en de kinderen wat ouder zijn. Dus rondom Nijverdal heb je dan: Zwolle / Heino / Raalte / Nijverdal / Wierden / Rijssen / Holten / Deventer / Olst / Wijhe / Dalfsen / Ommen / Mariënberg / Geerdijk / Vroomshoop / Daarlerveen / Vriezenveen. En eventueel (want iets verder weg): Almelo, Borne, Hengelo, Delden, Goor, Lochem, Zutphen, Klarenbeek, Apeldoorn, Twello, Meppel, Hardenberg. Mocht het Enschede worden, dan is wonen in Enschede denk ik wel heel fijn, en anders is bijvoorbeeld Oldenzaal misschien een optie. Ik heb de spoorkaart van die omgeving even bijgevoegd, misschien handig voor het overzicht. Nijverdal ligt echt een beetje in het midden van de spoorlijnen, er lopen verschillende trajecten omheen. Mocht de afbeelding te klein zijn, het kaartje vind je hier: http://www.ns.nl/binaries/_ht_1448541342743/content/assets/ns-nl/dienstregeling/spoorkaart-2016-met-trajecten-1-t-m-128.pdf
@mamabri, dat geeft de burger moed. Ik wil gewoon niet ergens wonen waar je aan word gekeken als je niet gelovig bent Bedankt maansneeuw, daar heb ik wat aan. Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Mocht het Enschede worden kan ik je Haaksbergen aanraden. Erg prettig wonen, centraal gelegen en veel voorzieningen voor jonge gezinnen! Groetjes Mupke.