wonen omgeving rijswijk/leidschendam

Discussie in 'De lounge' gestart door browneyes, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Hoi dames,

Wij zijn op dit moment aan het overwegen om met ons gezinnetje te gaan verhuizen. De familie van mijn man wonen allemaal in de omgeving van Den Haag. Nu zijn wij zelf erg gecharmeerd van Rijswijk en van Leidschendam. Nu vroeg ik mij af of er meiden zijn die woonzaam zijn in één van deze steden?

Wat zijn nou de kindvriendelijkste buurten en hoe zijn de basisscholen in die regio?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Haaj. Ik woon in den haag, maar dan in t nieuwe gedeelte tegen rijswijk aan. T oosteinde heet t hier. Leuke huisjes nog te koop! Wellicht leuk als je van gezellig en een beetje kneuterig houdt is Wateringen. Das hier vijf min vanaf hier fietsen en echt een leuk dorpje. Verder vind ik Rijswijk vrij saai, Leidachemdam ken ik niet goed. Maar wou je die tip even geven ^^

3. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ik ben zelf opgegroeid in Leidschendam. Het is een hele leuke rustige buurt. Heel kindvriendelijk en veel speelmogelijkheden. Ik woon momenteel in den haag en wil in de toekomst (als ons huis verkocht is) terug naar Leidschendam!
    Ik heb zelf in de omgeving van Damlaan gewoond. Ik kan het anderen aanraden :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Rijswijk ken ik een beetje. Voornamelijk van de boomgaard.

Ik woon in Delft. Dus ben ook wel bekent in de regio. Alles zit zo aan elkaar geplakt Delft Rijswijk. Nieuw bouw nu prinses Beatrixlaan. Mooie huizen heb ik gezien. Links Delft rechts Rijswijk a4 er naast. Zeer centraal.

5. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    @Yaraa wij hebben wat huisjes gezien in het Prinsenhof. Is dat wat? of ben je daar niet bekend?

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Leuk om te lezen want ik woon in Wateringen.
    Aan het Oosteinde wonen mijn man zijn oom en tante en mijn schoonouders nabij de Keukenhoflaan (ook leuke huisjes;)

7. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Ik woon in Leidschendam. Mijn man zijn familie woont hier al meerdere generaties. Wij hebben eerst aan het damplein gewoond, erg druk, veel hoogbouw. Nu wonen we in 't Lien, leuke wijk, al moet je wel geluk hebben met het huis. Is een vrij dicht op elkaar gebouwde wijk, maar ons hoekhuis staat weer aardig vrij van de rest. En ik ben in 3 min lopen op school. Heel veel kinderen, meerdere klasgenootjes wonen hier in de wijk, op max 10 min lopen.
    Prinsenhof had eerst onze voorkeur, ruime wijk, rustig, veel kinderen. Sommige type woningen zijn wel klein. Dus zou goed kijken voor een type met een hoog dak, dan kan je een zolderkamer maken. We hebben uiteindelijk voor dit huis gekozen, omdat wat we in de prinsenhof konden kopen, volledig verbouwd moest worden en daar had ik met 6 maanden zwanger niet zo'n trek in.

8. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij wonen in de rietvink, heerlijk kneuterige wijk. Hele diverse woningen van huur tot aan hele dure woningen. Die afwisseling vind ik erg leuk.
    Daarnaast dicht bij de damlaan/plein en de sluisjes met de gezelligheid.

Basisscholen kan ik nog niks over zeggen. :)

Prinsenhof vind ik zelf een beetje een uithoek. Maar dat komt ook omdat ik de wijk niet ken.

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik woon in Leidschendam. Sinds 7 jaar. Kom uit zeeland. Heb t erg naar m'n zin hier. Woon in omgeving amstelwijk/ t Lien. Erg kindvriendelijk en leuke buurt. Alles in de buurt. Scholen, winkelcentrum, snelweg, strand, tram, trein enz.

10. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien is Voorschoten nog een optie? ligt tegen Leidschendam aan. Ik ken Leidschendam niet goed (ja, enkel Leidschenhade).

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    #11 Wen86, 19 mei 2016
    Laatst bewerkt: 19 mei 2016
    Ik woon in Leidschendam. Verzetsheldenwijk.

Laagbouw prinsenhof is wel ok. Wel wat meer afgelegen. Flat deel zou ik minder snel gaan wonen.

De emmaus school in het Lien is goed

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mee eens! En de tandem is ook een prima school.

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Is wel dalton, moet wel bij je kind passen (de tandem)

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hier in Rijswijk. erg tevreden over de school het Prisma.. Ook daltonschool trouwens :)

15. Ik zou Rijswijk lekker links laten liggen en kijken naar wat er omheen ligt ;) Wateringen is inderdaad leuk! Nootdorp en Voorburg vind ik ook wel wat hebben!

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik woon in Rijswijk (voorheen in Oud-Rijswijk en nu in Hoekpolder/Rijswijk Buiten hoek).

Er zijn goeie scholen in Rijswijk.
    Het ligt er ook helemaal aan wat je zoekt qua woning.
    Wat voor soort woning zoek je? Eengezinswoning, herenhuis, oud of nieuwbouw?

17. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    We hebben niet een erg groot budget. Dus het zal een appartement gaan worden ;). Ik hoor verschillende verhalen over het prinsenhof zowel hier als via google. Blijkt dat daar een jeugdbende actief is geweest tot 2014?

Bij Rijswijk hebben we wat leuke appartementen gezien in het oud Rijswijk gedeelte.

Hoe zit het met speelgelegenheid zowel in Rijswijk als in Leidschendam? We zijn in beidde natuurlijk wel eens geweest maar ben benieuwd hoe mensen die er wonen dit ervaren?

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wij vinden Rijswijk heerlijk.. We fietsen vaak in de diverse bossen.. Gaan spelen bij de speeltuinen bij bv het bos, bij de water en kabelbaan maar er zijn hier ook beheerde speeltuinen zoals buvelio.
    Zwembad is klein maar voldoet prima, winkels zitten overal

ik woon op loopafstand van Hoogvliet, het theater, het bos, buvelio, openbaar vervoer, snelweg op 5 min rijden.. Zou hier nooit meer weg willen

19. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik woon echt in het oude gedeelte,1 minuut lopen naar de herenstraat.
    Is leuk wonen,veel groen en leuke scholen,winkels om de hoek,snel bij de snelweg en veel kinderspeelplaatsen maar toch gaan wij over een paar maanden ons huis te koop zetten.
    Dit heeft niks met de buurt te maken maar wij willen een tuin en hebben nu een heel groot dakterras.
    We willen zelfde grootte (110) of groter en met een tuin is dat hier niet te betalen in oud rijswijk.
    Dus over 3 a 4 maanden gaat ons huis in de verkoop,denk ook dat we hem snel verkopen vandaar dat we nog even wachten.

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik woon in Duivenvoorde, vlakbij prinsenhof, maar vind de scholen in de buurt niet fantastisch. Mijn kids zitten bij de damlaan op school, ik fiets er graag een stukje voor 😄 zou graag in de buurt van de damlaan wonen, maar de huizen zijn niet goedkoop helaas. Ik woon echt heel graag in leidschendam, een beetje dorp in de randstad gevoel en alles dichtbij.

Qua spelen is de speeltuin aan de Rozendaal echt heel leuk en de stadstuin is leuk voor kleine kindjes.

Deel Deze Pagina