Hoi meiden, Zijn er hier mensen die op Texel wonen? Mijn vriend en ik zitten er sterk over na te denken om te gaan verhuizen naar Texel. We wonen nu vlakbij Corus en dat is voor vriend zijn gezondheid echt niet goed, hij heeft astma en kon de afgelopen 2 weken de deur niet eens uit ivm benauwdheid. Het lijkt ieder jaar wel erger te worden. Gister is hij bij de longarts in het ziekenhuis geweest en die vertelde dat de benauwdheid nu op zijn top is door het weer icm Corus. Heel veel mensen hier in de buurt hebben er extreem last van. Het zal dus ook nooit beter worden. Nu kan hij wel weer naar buiten maar helemaal top is het niet We hebben het er al eens eerder over gehad om richting Texel te gaan en zijn ons er wat in aan het verdiepen. Werk is er voor mij genoeg heb ik al gezien dus dat zou geen probleem moeten zijn maar het is wel een eiland he...echt een "ons kent ons" en buitenstaanders komen er moeilijk tussen of heb ik dat mis? En waar op Texel zou het leuk zijn om te wonen? We zien erg veel leuke huizen te koop staan maar dat is echt verdeeld over het eiland. In de meivakantie willen we een paar dagen richting Texel gaan om eens te gaan kijken wat we leuke plekken vinden om te wonen en een beetje sfeer te proeven maar tips en tricks zouden voor nu al erg fijn zijn
Hey wat een leuk plan! Hier een oud-Texelaar. Heb er van mijn 11e tot aan mijn 19e gewoond, dus ook als buitenstaander op het eiland gekomen. Mijn ouders wonen er nog steeds en zijn inmiddels gewoon helemaal geaccepteerd daar hoor! Denk ook dat zoiets veel makkelijker gaat wanneer je schoolgaande kinderen hebt, zo kom je makkelijk in contact met andere mensen/ouders. Texel heeft veel leuke dorpen, die vooral in de zomer heel levendig zijn. Om er te wonen ligt mijn voorkeur in Den Burg, het grootste dorp op het eiland, waar naar mijn 'ervaring' ook in de winter nog het meest te beleven valt. Mijn broertje heeft ook Astma en de 'frisse' lucht heeft hem daar altijd goed gedaan. Ik heb wel begrepen dat het vrij moeilijk is om als 'buitenstaander' op Texel te komen wonen, die regels zijn vrij streng, ik geloof dat je tegenwoordig beide financieel verbonden aan het eiland moet zijn. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het graag!!
Dat heb ik ook gelezen ergens op internet (lang leven internet haha) Maar als je een baan vind daar dan ben je verbonden aan het eiland toch? Dat zijn dus dingen die we allemaal moeten uitzoeken. Thanx voor je berichtje, morgen reageer ik wat uitgebreider want wil zeker nog veeeeeeeeel meer weten maar ga nu even de hond uitlaten zodat ik optijd terug ben voor Het Blok dat om half negen begint
wat een goed plan! persoonlijk zou ik dan voor terschelling gaan, maar he ieder zijn ding! wel zou ik eerst even nagaan wat echt de voorwaarden zijn. ik weet dat je bij terschelling echt niet zomaar daar een huis kunt kopen om permanent te gaan bewonen. alleen daar een baan hebben is zover ik weet niet voldoende. maar goed, texel is natuurlijk een ander eiland met andere regels, ik zou eerst deze echt goed nagaan en dan kijken of je in aanmerking komt. veel succes!! joyce