Niet langskomen, alleen versturen

Discussion in 'De lounge' started by Katja77, Jul 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Via marktplaats wil ik een DVD-box van een persoon kopen die op tien minuten afstand van mijn huis woont. Ik fiets er elke dag langs.
    We waren het over de prijs eens geworden plus iets van 5 euro verzendkosten. Ik reageerde toen dat het net zo handig was dat ik het terug van mijn werk kom afhalen.
    Nu kreeg ik net een reactie terug dat ze het alleen wil versturen. Ik vind dat wel een beetje opmerkelijk ... en heb er niet zo'n goed gevoel bij deze wantrouwigheid. En twijfel nu dus om dan maar van de koop af te zien. Met die vijf euro verzendkosten is het verschil naar nieuw kopen ook niet zo groot. Jullie mening ...

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

vaag! Zou voorstellen bij het postkantoor af te spreken;)

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Gewoon mailen dat je het wil ophalen of de koop gaat niet door, omdat je het onnodig vind 5 euro extra te betalen.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja ook ik zou het afblazen... Hoe lang is diegene al actief op MP?
    Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik soms ook overweeg om alleen verzenden te doen. Heb echt al heel wat vreemde/enge/aparte kwasten hier over de vloer gehad. Meestal spreek ik ook alleen af als mijn man ook thuis is. Ben er niet zo dol op. En ook dat mensen niet op komen dagen op afgesproken tijdstip... bloedirritant. Dan verzend ik ook liever maarja.. je wil ook geen kopers afschrikken.

5. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Ik begrijp het wel. Ik verkoop zelf ook veel via marktplaats en vaak komen mensen niet opdagen. Je zou kunnen voorstellen om aan te betalen en dat bedrag over te boeken, zodat de verkoper weet dat je serieus interesse hebt. En dan de rest van het bedrag bij ophalen betalen.

6. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,665
    1,426
    113
    Ik heb hetzelfde al eens gehad met dvd's en heb toen gezegd van nee dat zie ik dan niet zitten maak ik straks geld over en krijg niks, toen stelde de verkoopster voor dat zei het opstuurde en zodra ik het binnen had ik het geld overmaakte, dus zo gedaan volgende dag pakket binnen en toen heb ik gelijk geld overgemaakt maar was dus ook exht iemand die hte gwoon niet aandurfde mensen aan de deur, maar ik zie er dan ook vanaf ;)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm beetje vreemd.. Misschien overleggen om op een openbare plek af te spreken als ze je niet aan huis willen hebben? Anders de koop over laten gaan.. Dan kocht ik het nieuw.

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

Precies, ik vind t een beetje verdacht eerlijk gezegd..

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    tja sommige mensen willen gewoon een vreemde lui aan de deur. kan me er iets bij voorstellen/ stel voor op neutraal terrein af te spreken en zo niet dat je er dan vanaf ziet

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Zo had ik ooit een telefoon gereserveerd. Komt ze daarna met een vaag mailtje dat ze het plotseling aan haar tante had beloofd. Ik was nog niet eens langs geweest! :(

Zulke vage mails / antwoorden vind ik verdacht. Jammer genoeg kan ik niet alle verkopers onthouden bij naam ;)

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Bij twijfel niet kopen!!

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou ook geen mensen aan de deur willen, ben sociaal gezien echt een ramp en dat maakt me dan super ongemakkelijk. Hoeft niet altijd iets slechts achter te zitten, maar als je twijfelt zou ik inderdaad gewoon van de koop af zien.

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Op een openbare plek afspreken? Als ze nog niet wilt zou ik het niet doen

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    misschien willen ze idd geen mensen aan de deur, ja kan nog proberen om ergens af te spreken, willen ze dat niet, dan maar laten schieten

15. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Dan zou het wat mij betreft ophouden. Als ik het niet op mag halen, laat dan maar!

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Misschien is die persoon wel angstig voor vreemden. Niet iedereen vindt het fijn om vreemden in hun huis te krijgen. Kan me er wel iets bij voorstellen. Stel voor of je elkaar ergens tegemoet kan komen. Stond er in de advertentie zelf niet bij dat ze alleen aan versturen doet?

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb wel eens gehad dat de verkoper pas een half u van te voren zn adres wilde geven......ook vreemd maar ja wie ben ik :)

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik vind het ook vreselijk om onbekende mensen bij me aan de deur te hebben, dus ik zou ook niet aan ophalen doen.. Maar ben dan nog wel zo'n muts om dan zelf de verzendkosten te betalen als de koper erg dichtbij woont.. :)

19. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Ja dat kwam er ook nog bij. In de advertentie had ze het over 3 euro verzendkosten. Nadat ze mailde dat ik het niet af mocht halen vertelde ze me ook nog dat de verzendkosten duurder uitvielen.

Ik hoef niet bij 'r naar binnen he. Gewoon aan deur geld afgeven en dvd's meenemen.
    Ze verkoopt ook een bankstel, ben benieuwd hoe ze dat dan doet.

20. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Heel simpel!!! Wat dacht je van gewoon in een envelop???? :D

Ik zou haar eens de reden vragen waarom je het niet op mag halen.
    Voor hetzelfde geldt heeft ze idd liever geen vreemden aan de deur en kun je op neutraal terrein afspreken... Als ze nog geheimzinniger gaat doen, dan meteen van de koop afzien..

Share This Page