te klein. wel grote woonkamer maar hebben maar 2 slaapkamers en geen zolder of opbergruimte. onze slaapkamer (2 bij 3) is nu dus opslagplaats en kan je je kont niet keren. kopen is overigens geen optie voor als iemand die tip wilde geven. 2 hypotheek adviseurs gesproken en is niet haalbaar.
Je zou aan kunnen geven dat je je kindje niet bij haar in de klas wil hebben. Onze buurvrouw is ook lerares bij ons op school en daar houden ze hier gewoon rekening mee. Ik wilde nl dat school en thuis gescheiden zouden blijven, niet dat de juf ook haar buurvrouw is. In huurhuizen is behang en laminaat niet inclusief. Voordeel van een huurhuis wat al bewoond is geweest dat er dan al een hoop in ligt eventueel ter overname. In een nieuwbouwhuis is dit niet het geval en dat kan aardig oplopen. Een tuin bij een huurhuis is een klein aangelegd terras en een schutting en de rest van de tuin moet je zelf inrichten.
Ik zou ook even navragen of er geen voorzieningen zijn om kinderen naar school te brengen. Toen ik klein was hebben mijn ouders ook eens gekeken naar een nieuwbouwwijk in flevoland en daar was een service om kinderen op te laten halen met een busje en naar school te brengen omdat er inderdaad nog niets in de buurt was. Overigens zijn wij er toen niet heen verhuisd omdat mijn ouders inderdaad vonden dat het niet handig was en er geen winkels waren. Overigens woon ik nu ook in een heel nieuw huis en het is wel erg prettig. Ook hebben nieuwe huizen vaak een betere isolatie en ik merk dat dat heeeeel veel scheelt in verwarmingskosten. Over bang zijn voor het onbekende: er word vaak gezegd dat je beter spijt kunt hebben van iets dat je gedaan hebt dan je altijd afvragen hoe het zou zijn geweest
er wonen wel mensen(of zijn er al uit) wel kort, want huis is pas een jaar af. maar er hebben dus wel mensen in gezeten. benieuwd of we vanavond ff naar binnen kunnen gluren mits er niemand in woont op het moment. en anders ff 20x langs lopen om te kijken of we wat kunnen zien haha. ook de tuin ben ik benieuwd naar idd. ben bang dat daar dus niks aan gedaan is
ik hou echt niet van veranderingen. ik voel me thuis bij het bekende maar ooit zal ik toch keuzes moeten maken waar ik niet bekend mee ben. en als ik spijt krijg hebben we toch redelijk een probleem want we willen er voor lange tijd gaan wonen maar idd, je kan beter proberen dan dat je je gaat zitten afvragen 'wat als..'
Ik ben al iets van 8 keer verhuisd in mijn leven, totaal andere plaatsen, van Friesland tot Den Haag en de Veluwe. Eigenlijk heeft het tot nu toe maar een keer verkeerd uitgepakt. Die plaats was echt niets en de mensen erg op zichzelf, je kwam er amper tussen. Ik ging er vanuit dat er genoeg voorzieningen zouden zijn (nieuwe wijk met 10.000 man, heel veel kinderen), maar er was bijv. geen kinderdagverblijf, geen tandarts, een heel klein supermarktje waarbij de helft was uitverkocht of er gewoon geen plaats voor was om meer in het assortiment op te nemen, een dierenartspraktijk die maar 3 middagen in de week open was, geen sportschool, alles fietsvriendelijk aangelegd, wat inhield dat je met de auto nergens tussendoor kon en absurd ver om moest rijden om ergens te komen, noem maar op. De school lag bijv. op maar 4 minuten fietsen, maar ja, als ik naar mijn werk moest in een andere woonplaats, moest ik eerst 7 minuten heel de wijk rond rijden om bij die school te komen en dan weer totaal de andere kant op terug om naar de snelweg te gaan. Daarvoor moest ik 10 minuten de andere kant op rijden voor het kdv en dan dus weer dat hele stuk terug, plus de rest van de weg om naar mijn werk te gaan. Had me er zo in vergist, ik ging er vanuit dat ze dat soort dingen wel zouden hebben. Nu kijk ik dus wel drie keer uit. Overigens ga ik nu in een heel klein nieuwbouwwijkje wonen, maar dat ligt tegen het stadscentrum aan, in de buurt van de winkels, het station, noem maar op.
15 minuten is natuurlijk niet echt een enorme afstand. Dus je vrienden/kennissen in je oude buurt kun je makkelijk opzoeken. Ook om je kind(jes) naar school te brengen en op te halen is het wel te doen. Voor tussen de middag is het wel een behoorlijke afstand. Zeker als je zegt dat 4x op en neer fietsen voor jou te veel is. Grote kans dat je op de internetsite van de school kunt vinden hoe de tussenschoolse opvang/overblijf geregeld is en wat het kost. Op de school van mijn dochter kost het 1 euro per kind per dag. En misschien willen ze op jullie school binnen korte termijn overgaan op een continuerooster. Ik zou het zelf doen, want de reden die jij noemt zouden voor mij niet opwegen tegen de voordelen. Maar ik kan vanaf hier moeilijk inschatten hoe mobiel jij bent.. Want de meeste voorzieningen zijn toch wel wat verder dan je nu gewend bent.
dat kan ik dus zelf ook niet echt goed inschatten hoe ik dat ga redden met mijn rug. loop al 12jaar met veel pijn. laatste half jaar gaat het echt super goed opeens, ben van de zware pijnstillers af maar heb hier en daar nog wel een terugval. en weet niet of ik over een jaar weer zo kreupel ben als de afgelope 10jaar. dus ja. ik kan t zelf ook niet echt inschatten kwa school ben ik druk opzoek nu begint nu beetje tot me door de dringen dat hij best naar andere school kan. keuze is makkelijker als hij nog naar school moet gaan, dan dat hij straks in groep 6 zit en dan naar andere school zou moeten bijv. super jullie reacties! zet mij heel erg aan het denken en alle punten tegen elkaar op te zetten om goed uit te vogelen wat nou handig is. kies ik met mn hart of met mn hoofd
zou dus betekenen dat je op zijn vroegst over 7 jaar winkels bij je in de buurt hebt maar waarschijnlijk kan dit ook nog 12 jaar duren. Als het echt een hele nieuwbouwwijk is die ze aan het opzettend zijn ben ik bang dat er ook nog geen school in de buurt zit en dat je dus vast zit aan die 15 minuten reistijd.
Misschien zou je ook eerst moeten reageren op de woning. De kans dat iemand langer ingeschreven staat is aanwezig en de kans dat iemand een nieuwbouwhuis weigert is niet groot. Dus ben je druk bezig het in je hoofd om aan het idee te wennen dat je dat straks geen gaat maar wie weet gaat het niet door een dan is het een flinke tegenvaller. Ik weet niet wanneer je zoontje naar school zou gaan naar bijna alle regio's hebben vakantie op onze regio na maar die zijn vanaf vrijdag vrij. Het regelen van een school wordt op korte termijn lastig.
goed punt dat er nu vakantie is en alle scholen dus dicht zijn niet eens aan gedacht! toch wel handig dat mensen met mij meedenken want was er zelf niet op gekomen. of we t huis wel of niet krijgen weet ik niet. gemiddelde wachttijd is in deze stad 3 a 4jaar. wij staan bijna 6jaar ingeschreven maar idd, er hoeft maar 1 iemand nét langer ingeschreven staan en dan gaat ie aan onze neus voorbij. maar voor ik op dat huis ga reageren(of niet) wil ik alles doornemen waarom wel of waarom niet
Meestal is een school in een grote nieuwbouwwijk de eerste prioriteit. Samen met een vorm van kinderopvang. Nieuwbouwwijken trekken meestal jongen gezinnen met kinderen. Een winkelcentrum is minder belangrijk dan een school
school schijnt er wel te zijn maar nog volop in ontwikkeling. hoor net van iemand dat er geen supermarkt is. ze zijn nog flink aant bouwen daar en gemeente komt er niet uit met de winkelketens wat er gaat komen. de straat waar dat huis staat waar wij op kunnen reageren is wel helemaal af kwa bestrating enzo. maar verder in de wijk bouwen ze nog (waterwoningen en vrijstaande huizen) dit is overigens een rijtjes huis met 3slaapkamers en een zolder. precies wat wij zoeken dus. Energielabel is A en alles in het huis is poepie nieuw. kwa vloeren en muren geen idee. tuin ook geen idee. hoop vanavond wat te kunnen zien als we door de wijk fietsen
Als het huis pas een jaar oud is, zal het met de muren en vloeren wel goed zitten. Misschien niet je smaak, maar het zal nog niet helemaal uitgeleefd zijn ofzo..
nee idd hoor trouwens net van bronnen(mn broer ) dat er nog veel niet af is kwa straten. grote kans dat er dus niet eens een goeie weg is in de straat. vanavond dus eerst maar ff met de auto voordat we vast zitten met onze fietsen met 2 kids
Ik zou het niet doen als ik jou zo hoor. Als je al een mooie inschrijftijd heb kan je vast een ander leuk huisje vinden, waarbij niet alles van ellende uit elkaar valt. Als ik het zo lees is dit namelijk de enige reden waarom je voor het nieuwbouwhuis zou kiezen. 15 minuten fietsen is niet zo ver, maar zelf zou ik er niet aan moeten denken dit sowieso al 4x per dag voor school te moeten doen. En ik mankeer helemaal niets! Een wijk waar ze nog zoveel jaar gaan bouwen, vergeet alle prachtige beloften betreft mooie voorzieningen maar. Deze laten mogelijk nog jaren op zich wachten. School en KDV zullen inderdaad wel gauw aanwezig zijn, evenals een noodsupermarkt. Wij wonen in een nieuwbouwwijk (geen vinexwijk, ons huis als een van de laatste gebouwd), maar hebben een heel mooi huis voor een gunstige prijs kunnen kopen, en von was een voorwaarde om ons verlies te compenseren (dus bestaand huis was sowieso geen optie!). Zouden wij een huis gaan huren, zou ik echt wel kiezen voor een leuke gezellige wijk ipv een nieuwbouwwijk. Laat staan een nieuwbouwwijk waar ze nog jaren bezig zijn! Vaak liggen nieuwbouwwijken op grotere afstand van het centrum enz.. Maar ik ben jullie niet natuurlijk, maar dit zijn wel dingen om over na te denken.
het schijnt helemaal geweldig te worden die wijk. als ik aan stadsgenoten vraag wat ze van die wijk vinden dan zeggen ze DOEN! maarja, ik heb geen rijbewijs en alles is ver daar vandaan. winkel zit er nog niet, gemeente komt er niet uit met de winkelketen(door crisis worden er minder woningen verkocht dan verwacht) de ah(die er waarschijnlijk dus gaat komen) wil eerst meer mensen zien in de wijk voordat ze een vestiging daar plaatsen. logisch maar vervelend voor de mensen die er al wel wonen. na uitzoeken en uitpluizen kwam ik tot de conclussie dat de lidl en boni er 8min fietsen vandaan zit. dus mocht ik iets nodig hebben is het nog geen 10min fietsen. zal ff de knoop in mn hoofd moeten omzetten want waar we nu wonen is de ah 1 straat hier vandaan ik neig heel erg naar Doen! maar er is nog niks in de wijk kwa winkels en scholen en dat houdt mij een beetje tegen. De wijk zelf is erg in ontwikkeling en beloofd veel goeds in de toekomst. maarja dat is de toekomst. nú moet het natuurlijk ook leefbaar en leuk zijn om er te wonen. idd ze lopen achter kwa plannen met winkelcentrum en andere voorzieningen. supermarkt zou er dit jaar komen maar verwachten ze nu in 2015. Huizen zijn te duur en gemeente heeft verkeerde schatting gedaan wat de mensen in deze stad zoeken kwa huizen. staat dus nog veel leeg bij de rijtjes huizen en de villa's zijn in aanbouw
Hmmm is dus niet overal zo, want mijn vriendin is na 6 jaar in haar nieuwbouwhuis maar verhuist naar een wijk waar wel een school zat. 10 jaar na hun vertrek was het winkelcentrum dan eindelijk klaar.
Misschien dan toch binnenkort je rijbewijs gaan halen als zouets je voorkeur heeft, dan zit je in ieder geval niet aan huis gekluisterd ivm je gezondheid en kan je alle kanten uit.