Ik zou het zelf niet zo erg vinden. Het overblijven kost toch geen geld op een school? Hier tenminste niet. Vaak vinden ze het nog leuk ook om bij hun vriendjes te zijn. Wat betreft de supermarkt. 8 min is niet zo ver maar voor jou met je rug misschien wel. Nu ben je verwend met 1 straat verder haha. Het is toch ook mogelijk om op zaterdag samen met je man boodschappen te doen met de auto? Dat je dan alle weekboodschappen doet. Beter voor je budget ook en als de school van je kindjes bij een supermarkt in de buurt zit haal je eventuele nodige dingen uit school of net na het naar school brengen. Twee vliegen in 1 klap. Ik zou het gewoon lekker doen. Nieuwbouwijken zijn vaak gezinnen met jonge kinderen. Super leuk voor je kindjes dus om nieuwe vriendjes en vriendinnetjes te leren kennen. Mooi ruim huis wat niet is uitgeleefd. Lekker de ruimte voor je kindjes Als je je tuin nog moet doen kun je vaak op mp wel ergens gratis tegels afhalen dan ben je al een stuk uit de brand kun je altijd doorsparen voor een betere/mooiere tuin. Uit je reacties lees ik ook dat je het wel heel erg ziet zitten...
Ik zou het niet doen, er zitten te veel haken en ogen aan en je moet heel erg in de toekomst denken ipv het nu. Wel zou ik op zoek gaan naar een nieuw huis via de woningbouw. Dan hopelijk een huis treffen die ook aan jullie wensen voldoet maar die ook een school en winkelcentrum in de buurt heeft. Uiteindelijk komt dan het geschikte huis wel op jullie pad. Wel goed dat je er zo bewust over nadenkt en jezelf op die manier uitdaagt om je grenzen te verleggen!
stiekem zie ik t heel erg zitten. maar ik zit zó in mn hoofd met de school die we nu voor de kids hebben en dat er dus komende 5jaar minimaal, niks in de wijk is kwa winkels. dat ik wat verse boodschappen haal als ik kids naar school breng is idd wel een idee (jeetje waarom bedenk ik dat zelf niet??) Weekboodschappen doen we al, idd beter voor t budget. verse dingen haal ik dan hier altijd om de hoek. maar dat moet ik dan (mits we daar gaan wonen) combineren met naar en van school. Ben nu te erg verwend met alle voorzieningen hier om de hoek. zitten nu vlak naast het centrum en supermarkt. bij de andere woning is dat er ver vandaan maar zit je wel in een gloed nieuw huis en naast het bos wat ook wel weer fijn is. jeetje wat een keuze haha. Hubby zegt tussen zijn zinnen door dat ik niet zo moet zeuren en er gewoon voor moet gaan. maar idd met mijn rug moet ik goed nadenken wat ik wel en niet kan. 15min 4x per dag fietsen is dus niet te doen als ik heel eerlijk naar mezelf kijk *zit nog in de ontkenningsfase* en natuurlijk is de kans er dat we die woning helemaal niet krijgen als er iemand anders langer staat ingeschreven. maar nadenken is altijd goed! Oja en overblijf kost hier geld. dacht 30,- per maand voor 2 dagen in de week. huis is duurder dan we zouden willen dus financieel moeten we alles dan even berekenen mocht ik deze school echt willen houden. heerlijk die reacties en ideeen! zo kom je toch op onderwerpen en ideeen dieje over het hoofd ziet.
whaaa net zo positief en dan toch weer twijfelen haha. Ja het is allemaal plannen in de toekomst. maar zoals ik in vorige post ergens al zei, we willen er nú ook fijn kunnen wonen. maar willen wij het 'perfecte huis' laten schieten voor een supermarkt en school. of gaan we ervoor en met de riemen roeien die we hebben? ik wil zeker mijn grenzen verleggen maar moet er wel volledig achter staan. vandaar dat ik hier ook om meningen en tips vraag. je ziet toch dingen over het hoofd, je bent emotioneel aan het denken (nieuw huis, nieuw leven, nieuwe school? enz enz) en dan heb je toch mensen nodig die er nuchter tegenaan kijken. ik hou van uitdagingen maar ook bang voor vernaderingen. haha snap je m nog? ik wil graag dingen proberen en doen. hou van adrenaline en de kick. maar ben zó bang dat ik er niet gelukkig kan worden en dat draai je niet zomaar ff terug overigens zijn wij 2x ingeschreven door een fout van de woningbouw. In vorig huis hebben we ons ingeschreven, das nu 5.5jaar geleden. en 2.5jaar geleden zijn we naar dit huis gegaan en opnieuw aangemeld voor woningzoekende. normaal word je automatisch uitgeschreven als je woning krijgt toegewezen, maar door ene fout in het systeem is dat dus nooit gebeurt. langste inschrijving is 5.5jaar en de ander 2.5jaar
mijn vraag is , wat mankeert er aan je rug (hoef het niet precies te weten hoor) Maar is het iets dat blijvend (chronisch is) en in de toekomst erger zal gaan worden. Misschien zou je dan een scootmobiel aan kunnen vragen bij de gemeente. Betekend nog dat je heen en weer moet maar hoef je in ieder geval niet te fietsen.
mijn spieren werken niet zoals ze zouden moeten. ik gebruik de verkeerde rug en bekken spieren voor bepaalde bewegingen. daardoor zijn mijn spieren continu oververmoeid en overbelast. gaat dit beter worden? ze zeggen van wel maar loop er al 12jaar mee. laatste tijd gaat het gelukkig goed maar zoals van de week heb ik snachts weer alles bij elkaar staan janken en gillen. vooral tijdens maandelijkse periode is het een hell. er is geen touw aan vast te knopen wanneer ik een goeie of slechte dag heb
Het gaat me natuurlijk niks aan maar zou je niet je autorijbewijs kunnen halen, of gaat wat niet met die rugklachten?
dan zou ik gewoon lekker voor het huisje gaan (want volgens mij wil je het heel graag) en kijken hoe je rug het houdt in de loop der tijd. Probeer het ver vooruit kijken los te laten en te kijken naar het nu. Ga er samen voor zitten, bereken hoeveel je kwijt gaat zijn in de maand (vooral als je meer huur moet betalen). Kijk wat je mogelijkheden zijn als blijkt dat het toch lichamelijk niet gaat (mantelhulp, overblijven etc)
Ja sorry, wil je niet in de war brengen Maar wat maakt een huis voor jullie perfect? Ik zou in jouw geval dan ook echt een school en winkels in de buurt willen hebben. Zou net zo belangrijk zijn als die extra kamer en zolder die jullie graag willen. Je moet het in ieder geval niet doen omdat je het gevoel hebt dat je te krampachtig bent en jezelf hiermee uit je comfortzone wilt halen. Je hoeft je niet te bewijzen hiermee zeg maar. Daar lijkt het mij ook echt een te grote keuze voor. Weet ook niet of het nu zo lastig is omdat jij niet goed tegen verandering kunt of omdat het nu eenmaal niet het perfecte huis is.
Ja goedkoop is anders he... Maar ik dacht ik vraag het toch maar even, er zijn natuurlijk ook mensen die door hun gezondheid of bepaalde andere redenen niet kunnen/mogen autorijden. Ik kan bv. door bepaalde omstandigheden (dus afgezien van het financiële plaatje) mijn rijbewijs niet halen. Ken ook iemand met een oogafwijking (-25) die daardoor niet mag autorijden.
wat maakt het perfect. tja de ligging iig niet feit dat het geen krot is. zolder heeft. grote tuin(voor zover ik weet, vanavond ff kijken) 3slaapkamers. waar we nu wonen is echt te klein. wel grote woonkamer maar onze slaapkamer is nu een soort van opslagplaats en ieder zn eigen kamer is gewoon ideaal. kids slapen nu op 1 kamer samen en merk aan zoonlief dat hij sinds dien snel moe is. mezelf bewijzen hiermee doe ik zeker niet. anders zou ik dat huis zo accepteren zonder er over na te denken. ik heb dit topic juist geopend zodat er mensen met een nuchtere kijk, mij adviezen, tips en ideeen kunnen geven die ik zelf over t hoofd zie. als dat huis in deze straat zou staan was alles opgelost. dan zou ik er de komende 100jaar zo kunnen wonen zonder twijfel. maar het feit dat het niet in onze 'wens buurt' ligt en redelijk ver van het centum, dat brengt bij mij toch enige twijfel. maar is dat omdat ik nu verwend ben met alles op 2min afstand, of is deze buurt echt mijn Home... dat vraag ik mij dus af en hoe kom ik daar achter
dat zou echt verrot zijn idd. nee ik mag gewoon autorijden. financieel is het alleen nu niet mogelijk. wie weet in de toekomst wel
Kun je aankomende week niet eens boodschappen verder weg gaan doen, om te testen hoe je dat ervaart? Misschien valt het allemaal reuze mee. Ik persoonlijk kan altijd overal wel wennen qua buurt maar ik heb wel op plekken gewoond waar ik het na twee jaar nog steeds geen fijne straat / buurt vond.
daar ben ik dus bang voor. dat het gewoon niet mijn plekkie is. boodschappen doen wij zoiezo 1x in de week de weekboodschappen met de auto savonds. de verse dingen zoals brood en groente en fruit haal ik dan altijd hier om de hoek. verderweg kan ik idd wel keer proberen al schreeuwt mijn hoofd dat ik een idioot ben om 10min te fietsen terwijl de winkel hier om de hoek zit hahaha. dat is dus echt een knop omdraaien
Dat is denk ik wel echt de beste manier om er achter te komen. Een week is te overzien toch? Verder blijft het lastig en kun je het heel erg rationaliseren of juist puur naar je gevoel luisteren. Kijk vnvd even aan hoe het 'voelt' om daar te staan? Dan kun je je vaak ook beter een inbeelding bij maken hoe het zou zijn als je er zou wonen. Bel eens aan bij de buren, vragen hoe hun ervaringen zijn.
ja vanavond fiets ik naar t werk van hubby en dan fietsen we samen naar die wijk. ben heel benieuwd. begin toch wel redelijke kriebels te krijgen. t feit dat we serieus gaan kijken naar ander huis(was tot voor kort alleen nog maar dromen omdat we dachten dat we nog maar 2jaar stonden ingeschreven) kwa gevoel gaat het allemaal zo snel in is het net een rollercoaster aan emoties, twijfels en gedachte hubby probeert niet teveel te pushen om het te doen. hij weet dat ik een gewoontedier ben en niet van veranderingen hou en daarin (vaak) mijn gevoel moet volgen. maar dat huis spreekt me gewoon aan behalve dat het in de verkeerde wijk staat
Ik zou vanavond langs rijden en reageren als het je wat lijkt. Over de rest zou ik verder gaan nadenken als je ook echt het huis krijgt toegewezen. Wij zijn 8 jaar geleden verhuisd naar een nieuwbouwwijk. In de wijk waar we woonde wilde ik de kids niet op school en ze konden daar slecht buiten spelen. Er hebben de keuze gemaakt weg te gaan voordat de oudste naar school ging. Een wijk met een school maar zonder winkel. Ver bij vrienden vandaan maar ik vond de huizen zo leuk (Zweedse huizen) een hebben het toen toch gedaan. De eerste tijd moesten ik idd om voor een pak melk en toen de middelste nog een baby was naam mijn man in nood wat mee op de terugweg. Het is de beste beslissing ooit! Veel kinderen in de wijk en veel ruimte. Ookal hebben we een jaar met twee huizen gezeten ik ben nog steeds blij met onze beslissing. Ookal was het een onbekende wijk met onbekende mensen, weer hebben het nu heel veel contact met mensen.
Het hoeft natuurlijk niet tegen te vallen. Je bent als ik goed begrijp 'bang' voor de buurt in de zin van ik weet niet wat voor buren ik krijg etc. Wat je ook kunt doen is als je weet welk huisnr het is even aanbellen bij de buren, jezelf voorstellen en zeggen dat je op de lijst staat / in gaat schrijven voor dit huis en dat je wilt weten hoe zij het wonen hier ervaren. Dan kun je ze even in de ogen kijken en heb je een eerste indruk. Als je het doet kun je ook een grote vriezer kopen en daar per dag je brood, vleeswaren en groente en vlees voor het avondeten etc uithalen. Hoef je helemaal niet zo vaak meer om verse dingen dan je denkt. Brood en groentes etc uit de vriezer smaakt gewoon hetzelfde. Ik draag ideetjes aan waar je misschien nu niks aan hebt maar ik bedoel het dat er vaak oplossingen zijn voor 'beren' die je op de weg ziet. Oplossingen waar je zelf niet aan denkt maar een buitenstaander wel ziet snap je?