Woning gezien, overspannen markt, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 12 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    In dronrijp staat een huis langs 't water te koop. Kwam op Fb voorbij

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Dank! Kan je me die in een pb sturen? Zie hem niet terug op fb.

3. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Ik wil nog wel even zeggen... 10 kijkers zegt echt helemaal niks. Daarvan zijn misschien 4 mensen die nog niet eens geinformeerd hebben of ze uberhaupt het huis kunnen financieren. Daarvan haken er misschien 3 af... Blijven er 3 over. Nou dan is het spelletje wie het hoogste gaat bieden.

Ik zou in dit geval altijd gaan kijken en als het jullie aanstaat, bieden wat het voor JULLIE waard is.

Neuzeke, Syane en Ysabella vinden dit leuk.
  4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Huizenmarkt is aan het doordraaien..
    Hier op de hoek 4 huizen gekocht voor ver boven vraagprijs en een huis heeft webshop nog niet gehaald en was al weg zodra te koop er op stond.

Huis WOZ waarde 190.000, te koop voor 205000 en verkocht voor 222.000
    Huis WOZ waarde 210.000. te koop voor 235.000 en met 30 kijkers en 16 biedingen verkocht voor 270.000. . Da's 60.000 meer dan WOZ waarde . Is echt iets van de laatste maanden . Moet dat maar net cash hebben want meer dan WOZ kun je niet lenen. Dus is echt bijna niet te doen.

Huis van neef van man ,hier achter vorig jaar dus 2029 nog weg voor vraagprijs van 275.000 en dat was echt veel voor deze wijk en huisjes . Precies vraagprijs gekregen .

Huis wat binnen 24 uur verkocht was ging weg voor vraagprijs van 310.000 . Allemaal soort gelijke huizen. Alleen die van 310.000 heeft hele zolder erbij. Nokverhoging.
    De vraagprijzen zijn al veel hoger ( vraag en aanbod ) maar dan nog de biedingen der bovenop. Te gek gewoon

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Maar woz waarde is niet hetzelfde als taxatiewaarde, woz waarde loopt sowieso minimaal een jaar achter en is meestal lager dan de waarde van een huis. Je kunt de taxatiewaarde lenen. Even ter voorbeeld, ons huis is 84.000 euro hoger getaxeerd dan de woz waarde, (peildatum januari 2019). Ik verwacht dat het ook wel meer op zal brengen dan de taxatiewaarde, gezien de krapte hier.

Dubbelgeluk en Jessi79 vinden dit leuk.
  6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Sorry bedoel taxatiewaarde. Waarde die makelaar geeft aan de woning voor de verkoop . De vraagprijs ligt daar al ver boven en dan wordt er ook nog is flink boven op geboden .

Echter mag je niet meer lenen dan taxatie waarde . Dus sta je met rug tegen de muur.

WOZ waarde staat hier los van indd . Zal corona vermoeidheid zijn

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    O ja, dan is dat inderdaad wel een erg groot verschil bij huizen in die prijscategorie, hoe moet je daar dan tussenkomen als starter he?
    Ik zie dat hier op zich ook wel hoor, ons huidige huis is midden segment (taxatiewaarde 450.000), maar mensen die dat aan hypotheek kunnen krijgen, verdienen vaak best redelijk en sommigen hebben dan wel spaargeld ook of voldoende overwaarde, omdat ze doorstromers zijn, dus dat scheelt wel. Als ik zie wat er te koop komt hier, verwacht ik ook wel dat we het voor meer dan die 450.000 te koop gaan zetten (over een paar maanden als de verbouwing van ons nieuwe huis al zover gevorderd is dat we weten wanneer we daarin kunnen ;)).

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wij hebben een aantal weken geleden een eerste bod gedaan.

Vraagprijs 225.000, we wilde eerst 232.500 doen, toen 237.500. Uiteindelijk 240.000 met voorbehoud van financiering. Dat werd gelukkig geaccepteerd. We hoorden achteraf dat we 5000 boven een ander stel geboden hadden en zij hadden zonder voorbehoud van financiering.
    We hebben van een beleggingsgroep gekocht, dus geluk gehad.
    Taxatie waarde is uitgekomen op 269.000 met de aanpassingen die we gaan doen.

Ik zou bieden wat je gevoel zegt, als je twijfelt doe je iets meer. Het is momenteel echt een gekkenhuis. Als ik het zo lees, valt 15.000 boven de vraagprijs dus heel erg mee. Maar goed, er moet wel een hele hoop gebeuren.

Als je weet wat je kunt lenen is zonder voorbehoud van financiering wel fijn lijkt me. Als jij evenveel of net 2000 boven een ander zit en zij zonder voorbehoud van financiering hebben, grijpen jullie waarschijnlijk mis.

9. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn huis is pas verkocht. Makelaar gaf aan dat het bewust lager geprijst zou worden omdat het meer kijkers zou aantrekken. Ik wist waar onze woning maximaal op getaxeerd zou kunnen worden en daar is de makelaar ongeveer 20.000 onder gaan zitten.

Nog voor de woning op funda kwam, heb ik de foto's op mijn FB gezet en kwam ik in contact met mensen die al heel lang zoekende waren. Ze kwamen er nooit tussen. Hij gaf aan dat financiering al goed bekeken was, dus ik heb ze in contact gebracht met de makelaar om te bezichtigen en hij heeft het idd gekocht. 3 weken later was de financiering ook rond.
    Die mensen zijn zo blij.

Mogelijk hadden we er meer voor kunnen krijgen als t wel op funda kwam, maar wat een boel mensen idd niet weten is dat je niet meer dan de marktwaarde kunt financieren. En dan kom je alsnog van een koude kermis thuis als je niet voldoende eigen geld hebt. Betreft hier trouwens echt een starterswoning.

Deel Deze Pagina