Het ene na het andere feest bij schoonfamilie..

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Er wordt gevierd: verjaardagen van schoonouders, broers en zus van m'n sm, de aanhang daarvan, de kinderen daarvan, de aanhang van die kinderen, en daar nog s d kleintjes van.. Om dan over gewone bezoekjes, aankomende communies etc maar te zwijgen.. Het houdt nie op!

Ik vind het moeilijk maar ga toch eens wat meer nee zeggen komende weken, geen zin om constant doodmoe in de rook van een ander te zitten.. dan maar niet sociaal! ;)

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou in de rook ga ik sowieso niet zitten met mijn kinderen. Verder vind ik het wel gezellig klinken.
    Wat ik zou doen als het teveel wordt? De kinderverjaardagen, -communies en alles gewoon door laten gaan en eens een volwassenen verjaardag afzeggen. Je kunt gewoon zeggen dat je heel verl verjaardagen hebt en bijna geen tijd voor jezelf overhoud en dat je nu even een rust avond hebt.

3. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik ken het gevoel. Hier viert de schoonfamilie zelfs het begin van de zomer :-s

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja inderdaad een beetje schiften, vandaag een kinderverjaardag, en was gezellig, maar worden gelijk uitgenodigd voor een communie en een volwassen verjaardag volgende week..

Terwijl ik ook nog wel even wil genieten in het weekend met m'n man samen, we zijn niet zolang meer met z'n tweetjes ;)

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wow:$ Wij houden het hier alleen bij directe familie hoor. Dus ouders, schoonmoeder, mijn eigen en mijn man zijn zussen en daar de kinderen van (dus neefjes/nichtjes).. De grens trek ik bij de aanhang daarvan, anders kan ik aan de gang blijven. Daarbij nog wat verjaardagen van vrienden en ik vind het wel mooi. Anders ben je elk weekend bezet, over de financiën nog maar niet te spreken..

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb een enorme schoonfamilie.

Elke zondag komt de hele familie bij oma om koffie te drinken, niet verplicht maar er is een sterke familieband.
    De meeste verjaardagen worden op de zondag gedaan en dan verplaatst het koffie drinken naar degene die jarig is.

Maar wij gaan ook zeker niet naar alle verjaardagen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij gaan ook niet naar de verjaardagen van ooms en tantes...
    Alleen ouders, schoonouders, oma van mijn man, that's it. EN die zijn verspreid over het jaar. Schoonouders vieren het samen (want zijn binnen een week van elkaar jarig) in januari, dan maart, april, oktober. Lekker makkelijk.

We gaan ook niet naar de verjaardag van mijn zwager. Hebben we verder wel goed contact mee hoor, maar hij viert het gewoon lekker met zijn eigen vrienden. Oja, de verjaardag van zijn dochtertje natuurlijk wel :)

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb ook straks niet zon zin om als sociale verplichting die hele handel steeds in mm huis terug uit te moeten nodigen.. :$

9. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Je bent hoog zwanger, dan mag je best wat afzeggen :)

10. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Mijn man heeft ook best een grote familie.
    Wij gaan alleen naar verjaardagen van onze ouders en verder alleen naar kinderverjaardagen.

Ik en mijn man vieren ook alleen de verjaardag van onze dochter en niet van onszelf.

Liefs

11. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij doen geen cadeaus voor de broer en zus + aanhang van m'n vriend. We zijn allemaal in de zomer jarig dus t is n beetje cadeaus verschuiven. We gaan daarom 1x per jaar met z'n alleen uit eten. Kinderen krijgen wel n cadeau.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is leuk zeg! Alles in 1x :)

13. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik heb ook een grote schoonfamilie, en we zaten op een gegeven moment ook elke maand soms 2 weekenden bij elkaar.
    Uiteindelijk hebben we besloten dat we alleen de feestdagen zoals Vaderdag, Moederdag bij elkaar komen, en de kinderverjaardagen (wat er ook al 10 zijn ;) )
    Ook gaan we wel eens met zijn allen een dagje weg ofzo dus we zien elkaar regelmatig.
    Volwassenen die hun verjaardag wel vieren is eigen keuze.

Hier rookt bijna niemand, sowieso niet binnen dus dat probleem heb ik dan niet.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

poeh, als ik naar je banner kijk zou ik lekker rustig aandoen!
    even nog extra je rust pakken.
    Ik moet er niet aan denken zoveel feestjes :) wordt al moe bij het idee

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Haha dat doe ik ook maar dat komt omdat ik dan jarig ben.

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Thnx, voel ik me minder schuldig :):D

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier word ook alles gevierd van schoonfamilie. Althans, we gaan niet naar ooms/tantes, ja een tante, maar die zien we sowieso erg vaak.
    Hier word er stom gekeken als je je verjaardag anders dan anders wil vieren..."moet" liefst op de dag zelf, dus doordeweeks word het lekker laat savonds...Schoonouders vieren elk jaar hun trouwdag, met ons kids, dus toen wij vorig jaar 1 jaar getrouwd waren nodigden zichzelf uit voor gebak! Nou, ammehoela, wij waren lekker uit eten! Mijn man vind dat we het moeten vieren met de ouders...ik vind het zo overdreven, elk jaar je trouwdag vieren met ouders! Mijn ouders doen dat niet, al krijgen ze vaak wel een bos bloemen van ons.
    Ik ben benieuwd hoe dat straks moet als onze kleine er is, kunnen we echt niet savonds nog op visite hoor, zeker niet omdat wij ook nog eens een melkveebedrijf aan huis hebben en mijn man tot 21u in de melkput staat! En dan zeker verwachten dat we daarna nog met een hummel op pad gaan...
    Iedereen mag straks lekker rekening met óns gaan houden, mijn gezin gaat straks voor alles!

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier doen we alleen verjaardag van moeder/vader schoonmoeder en 2 schoonzussen/zwagers en hun kids en mijn kids.

Als ik mn hele schoon familie moet bezoeken dan heb ik elke maand 5 verjaardagen nou dank je de koekoek! Geen zin in en kost alleen maar geld!

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Sm zei ook dat de verjaardagen van ons meisje met die hele club gevierd moest worden... Dat kan ze dus echt vergeten!! ;)

Deel Deze Pagina