Zou jij opnieuw voor je partner kiezen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 28 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    N.a.v. het topic of jullie gelukkig zijn in je relatie....

Zou je als je alles wist wat je nu weet , en je de tijd over kon doen , opnieuw voor je partner kiezen? En waarom wel of niet ?

Ik heel eerlijk gezegd niet denk ik. We zijn 15 jaar samen. Hij heeft geen rugzakje bij zich aan ellende maar een complete inboedel aan ellende. En soms valt me dat echt super zwaar. In het verleden heb ik veel , echt veel problemen gehad met zijn moeder. Dat is een strijd die ik nooit ga winnen, ( we hebben soort van wapen stilstand ) wat me wekelijks veel energie kost en alles vanuit zijn verleden wat hij heeft mee gemaakt kost me veel energie. Elke keer weer alle verhalen opnieuw aanhoren , elke keer weer met alles rekening houden met hem. Ik merk ook steeds vaker dat ik veranderd ben om hem tevreden te houden en mezelf gewoon mis. Ik houd veel van hem, maar als ik alles van tevoren wist ... was ik hard weg gerend

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is wel een gewetens vraagje zeg. Ik hou heel veel van hem en heb het heel goed maar ik weet het eerlijk gezegd niet. Met de kennis van nu en wie ik nu ben en waar ik nu sta denk ik niet.

Lorena86 en Marsepein vinden dit leuk.
  3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Poehhh dat is een lastige vraag zeg. :oops: Dat ik in een ander land woon, valt me nog steeds af en toe heel erg zwaar en dat was zonder hem natuurlijk niet gebeurd. Qua de man zelf volmondig ja.

Lorena86 en Whysteria vinden dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    Ja, absoluut!
    Sterker nog: ik zou alleen maar eerder voor hem gekozen hebben (hij vond mij al langer leuk, maar ik hield wegens stomme redenen de boot af ;)) in plaats van mijn tijd verdoen met iemand anders.

Lorena86, citroenrasp, Seffie en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Absoluut. Nu ruim 15 jaar samen en veel meegemaakt. Ik zou zeker opnieuw voor hem kiezen, hij is mijn held.

Lorena86 vindt dit leuk.
  6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Absoluut, bij ons is het alleen maar beter geworden. Ik weet niet of we nog samen waren geweest als ik niet zwanger was geraakt van de eerste. (Niet helemaal de bedoeling)

Lorena86 vindt dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je kan scheiden, uit elkaar gaan, spijt hebben van de relatie het enige waar je geen spijt van kan hebben en daarom weer voor de zelfde partner zou kiezen als je de keus zou mogen maken zijn je kinderen. Mits je die hebt. Onvervangbaar door je partner.

Dus alleen al om die reden zou ik absoluut weer voor mijn man kiezen. Zelfs met de wetenschap dat mijn schoonfamilie nou niet bepaald leuk is en wij samen ontzettend veel mee gemaakt hebben zou ik zeker weer voor hem kiezen. We vullen elkaar aan waar nodig en hebben door de jaren heen ontzettend veel van elkaar geleerd. Spiegels durven voorhouden noem het maar op.

GossipGirlxoxo, Lorena86 en Sado vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.232
    10.870
    113
    Zeker! Natuurlijk is ons leven niet zo gelopen als je van te voren denkt/hoopt, zeker omdat hij een hersenziekte blijkt te hebben die toenemende beperkingen met zich meebrengt. Maar hij is echt mijn maatje, altijd eerlijk (soms pijnlijk eerlijk) en ondersteunend, degene die me rustig maakt. Alles wat er echt toe doet, heeft hij. En niet te vergeten: hij is lekker op alle 5 zintuigen, nog steeds dol op mij, en ik heb een ontzettend lieve schoonfamilie.

Jessi79, Lorena86 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  9. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Jazeker! Ik denk dat geen enkele andere man hem zou kunnen overtreffen.

Lorena86 vindt dit leuk.
  10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja!

Lorena86 vindt dit leuk.
  11. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    In a heartbeat. Geen greintje twijfel.

Lorena86 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  12. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Absoluut. We zijn echt samen volwassen geworden, ik had het niet anders gewild en heb alleen maar zin in de rest van ons leven samen.

Ik was 14 toen we verkering kregen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets heb gemist (ben bijv ook alleen op wereldreis gegaan toen we al samen waren). Zonder twijfel dus ja!

Champetter en Lorena86 vinden dit leuk.
  13. LesGra

LesGra Bekend lid

2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik weet het niet!
    Dit jaar zijn we 10 jaar samen en 2 kinderen rijker.
    Ik was pas 16 toen we bij elkaar kwamen en hebben samen echt veel meegemaakt, maar ik ben vooral gegroeid met en door hem. Maar misschien dat ik hem ook iets anders gun, een stabielere vrouw.

Zelf misschien ook nog wat extra van de wereld willen zien, mezelf iets meer ontdekken en beter leren kennen.

Ik ben nog steeds geluklig met hem, maar de wat als komt wel eens in mijn hoofd naar boven.

14. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.286
    2.625
    113
    Vrouw
    Zeker. Ondanks dat we soms botsen door zijn autisme, ik ben heel extravert hij het tegenovergestelde, zou ik zo weer voor hem kiezen. We vullen elkaar aan. Hij mij nog meer dan ik hem denk ik

Lorena86 vindt dit leuk.
  15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    Vooropgesteld, ik ben zo enorm blij met m'n dochters! Dus ik ben heel blij dat zij zijn geboren uit m'n huwelijk. Maar nee, ik zou nooit voor m'n ex man hebben gekozen als ik hem zo goed had gekend als nu. Onvoorstelbaar dat ik zo blind ben geweest.

cosdy, Lorena86, Rosa Canina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    ja zeker alleen had ik wel andere keuzes gemaakt of dingen anders aangepakt

17. Lien1620

Lien1620 Lid

5 jan 2020
    7
    5
    3
    Vrouw
    Jazeker! Voor mij is hij echt de allerleukste! We zijn samen sinds ons 16e en nu ruim 8 jaar getrouwd. Ieder huisje heeft zijn kruisje en ons kruisje heeft voor ons bevestigd dat wij met elkaar oud willen worden. Geen twijfel!

Lorena86 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ja absoluut!

Lorena86 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik zou zo direct voor beide vaders van mijn kids kiezen, ze zijn het mooiste wat ik heb en uit liefde gemaakt.

Mijj huidige man ken ik nu 15 jaar, vanaf dat hij 17 was. Ik heb keurig gewacht tot hij 18 was en toen zijn we LOSSS gegaan. Voor zover je LOSSS kan gaan met een IT-er ;) Het is hier niet spannend of wild of weet ik veel. Het is hier gezapig, zo kunnen we zeker 50 jaar door. Ik word erg gelukkig van de rust, wild gelukkig was ik vroeger, nu slaapverwekkend goed :)

Whoopy, GossipGirlxoxo, Didi1980 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ja! Zou het niet anders willen.

Lorena86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina