woning laten gaan door mogelijk burenoverlast?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 11 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Er staat hier een leuke woning te huur. Diegene die als 1e staat, krijgt een toelatingsgesprek omdat de buurman voor geluidsoverlast zorgt. Hij schijnt nogal van muziek te houden. Nu heb ik een discussie met mn moeder. Die vind dat ik zo'n woning dan al bij voorbaat af moet ketsen. Ik zou eerst willeb weten hoe erg de overlast is (proberen of ik een paar keer mag luisteren) en kijken wat de woningbouw eraan denkt te gaan doen. Er zijn hier eeg weinig eensgezinswoningen te huur dus ALS ik dit laat gaan dan kan het zomaar zijn dat je nog 3 jaar moet wachten.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Nou, als dat van tevoren al duidelijk is houdt het voor mij echt op. Dan nog maar even wachten

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Als de woningbouw het al aangeeft, zou ik er heeeel goed over nadenken en het zeer waarschijnlijk niet doen. Als de woningbouw zelf het al overLAST noemt, denk ik niet dat het 'wel mee valt'.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou hem ook voorbij laten gaan. Het kan je leven verpesten, en als je er zit kun je niet zomaar weer weg.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Ik zou het dan ook niet doen

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Snap niet waarom ze die vent er niet uitzetten.

7. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Bijzondere situatie zeg!!
    Hoe kan het dat ze die vent niet aanpakken maar dan met nieuwe huurders gaan "overleggen" of het oke is? Je kunt natuurlijk altijd even kijken als je in aanmerking komt, maar het feit dat het bekend is geeft in mijn ogen wel aan dat het een vrij groot probleem is. Mij zou dat wel weerhouden om daar te willen wonen

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Als het straks erger is wanneer je van te voren dacht kan je niet meer klagen bij de woningbouw misschien

Ik zou het niet doen

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee, niet doen. Dan maar 4 hoog achter (bij wijze van).
    Geluidsoverlast van de buren is 1 van de meest vervelende dingen die je kan hebben.

Ben het overigens met de rest eens dat het wel raar is dat de woningbouw die man er niet uit zet..:(

10. sieppie

sieppie Niet meer actief

Zou het niet doen. Je kunt er kennelijk ook niet zomaar weg als het zo lastig is een woning te krijgen.

Het kan natuurlijk zijn dat de buurman in een koopwoning woont en de woningbouw er verder niets mee kan...

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dat nooit doen.

12. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen!

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ligt eraan voor wat voor muziek hij houdt xD ik zou dus wel even gaan kijken/luisteren

14. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou de woning laten gaan,ik heb een buurvrouw met een hond die niet alleen kan zijn dus uren gaat blaffen en een andere buurvrouw die piano en nog een paar instrumenten bespeelt,het valt niet mee!In het begin viel het mee maar de irritatie groeit iedere dag een beetje meer.Ik heb helaas een koopwoning.
    Als de woningbouw al aangeeft dat hij voor overlast zorgt,niet doen maar zoek verder,je wilt niet jarenlang dagelijks geluidsoverlast wetende dat er niets aan gedaan word.Levert alleen maar stress op.

15. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik vind het ook nogal alarmerend dat de woningstichting dit zelf al zo benoemd. Dat is er vast al vaak geklaagd over deze buurman.

Ken je niemand in de straat die je een beetje bij kan praten? Of de huidige huurder?

Aan de andere kant is het nu wel kans op een woning. En dat je het weet betekent niet dat je in de toekomst niet zou mogen klagen.
    Lastig, ik neig naar niet doen.. Maar ik twijfel..

16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Vreemde situatie..... De woningbouw is er van op de hoogte dat de buurman voor overlast zorgt, maar doet daar niets mee behalve je van te voren waarschuwen. Ze voorkomen daarmee wel dat je er ooit nog over kan klagen, dan zeggen ze doodleuk "dat wist u toch van te voren".

Ik zou het gesprek met de woningbouw even afwachten. Wie weet zijn ze al met een uitzetting bezig....

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou zo'n woning niet hoeven.

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee dat deed ik niet. Heb al eens met geluidsoverlast van buren geleefd en ik kan je dat echt niet aanbevelen. Verder vind ik de hele situatie de omgekeerde wereld. Huurders gaan weg wegens geluidsoverlast van buurman, dit is bekend bij woningbouw en die doet er vervolgens niks aan? :( Nou dan zou ik al helemaal geen vertrouwen in die woningbouw hebben ook, want blijkbaar vinden ze het wel prima.

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Geluidsoverlast is voor mij absoluut een reden om de woning af te wijzen. Als het op voorhand al gezegd wordt, dan haak ik af.

20. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het echt nooit doen!

Wij hadden eerder ook overlast van onze buurman!
    Midden in de nacht (4 uur) ging dan in eens de muziek aan!
    Als jij de volgende dag moet werken is dat echt niet grappig!
    Sta je weer in de holst van de nacht aan te bellen in je pyjama!

Deel Deze Pagina