woning laten gaan door mogelijk burenoverlast?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 11 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen denken aan!! Toen ik voor het eerst ging samen wonen hadden we een stel boven ons (ook een jong stel) en mijn hemel..die ruzies van hun waren echt ellendig. Politie elke keer voor de deur en ik was de pineut bij wie ze steeds aanbelden omdat niemand anders voor ze opendeed. Wat was ik blij toen we daar weggingen! Dus als ik zoiets van tevoren weet zou ik niet eens de moeite nemen om er te gaan kijken.

2. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou het echt niet doen.

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Niet doen! Als je nu al weet van de situatie, waarom zou jet het dan opzoeken?

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ben ook op zoek naar een ander huis, vnl omdat het voor de oudste 2,5 uur reizen per dag scheelt. Ook al een paar aanbiedingen gehad, maar afgewezen omdat de buurt me niet aanstaat. Lees metershoge onkruid in de voortuin/achtertuin vd buren.
    Maar goed, er zijn nog meer woningen en als je niet direct uit je eigen huis hoeft. Wacht dan op het juiste huis. Verhuizen kost een hoop geld en als je vooraf al weet dat de buurman problemen gaat geven.. Zal ik het niet doen.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Ik zal eerst willen kijken en luisteren en desnoods bij de buurman aanbellen of de overige buurtbewoners vragen hoe of wat.

Toen wij moesten verhuizen, vanwege sloop, en op een woning hadden gereageerd dacht ik hell no wat een verziekte buurt. Inmiddels woon ik hier alweer 4 jaar met heel veel plezier en zou echt niet zomaar weggaan.
    De mensen zijn vriendelijk, komen voor elkaar op en alles verloopt gemoedelijk. Kinderen spelen leuk met elkaar in de wijk. Verhalen krijg je heel snel.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik zou het echt niet doen. Als ik iets vervelend vind is buren die overlast veroorzaken. Te veel nare herinneringen mee.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Verhalen krijg je heel snel......... Ook van de woningbouw zelf? :( Het is de woningbouw zelf namelijk die TS hiervoor waarschuwt. Dat vind ik persoonlijk nogal alarmerend eerlijk gezegd.

Zou ze de woning aannemen, dan kan ze bij klachten over die buurman NIMMER meer terecht bij de woningbouw. Ze wist immers van het probleem af toen ze er ging wonen. Ze is er netjes van op de hoogte gebracht door de woningbouw.

Ik zou het nevernooitniet doen. Maar ik heb zelf dan ook ernstig te maken gehad met geluidsoverlast door buren in het verleden. Woonde net op mijzelf. Mijn eerste (en laatste!) huurwoning. Geluidsoverlast door mijn bovenburen. Een vrouw met psychische problemen die midden in de nacht dreigend met haar soldatenkisten tegen mijn voordeur trapte zonder reden. Haar broer die er bij in woonde, die midden in de nacht urenlang de versterker van zijn gitaar op maximaal zette. Heb handtekeningen verzameld van alle buren en ben hiermee naar de Woningstichting gegaan. Heb tig keer de politie ingeschakeld en aangifte gedaan (Woonde pal tegenover het politiebureau overigens). Niemand kon iets doen blijkbaar. Want zij mocht gewoon blijven wonen en herrie schoppen samen met haar broer. Ik heb na een paar maanden ellende eieren voor mijn geld gekozen en heb een appartement gekocht.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat van het toelatingsgesprek heb ik niet van de woningbouw zelf maar van de zoon van de huidige (ondertussen overleden) bewoner.
    Hij vertelde dat het waarschijnlijk wel een tijd zou duren voordat het weer verhuurd zou zijn. opgeleverd worden, aangeboden op internet, iemand krijgt aanbod en tijd om te reageren en dan waarschijnlijk een toelatingsgesprek vanwege de buurman. Ik heb hem gevraagd wat er dan met de buurman was en toen vertelde hij dat die nogal van muziek hield. verder weet ik niet van het hoe en wat. ik heb er niet over door gevraagd omdat hij druk was met het huis en nog met het overlijden van zn vader zat natuurlijk. wat trouwens ook een beetje een zeikerd was dus je weet het niet he. voor hetzelfde geld is het maar af en toe geluidsoverlast of verschrikkelijk overdreven. Ik hoor nu natuurlijk alleen het verhaal van de zoon. kom regelmatig langs deze woning en hoor nooit wat. maar goed, misschien is het inderdaad ook snachts of op een moment dat ik er niet langs kom. ik wacht het af. misschien kom ik niet eens in aanmerking voor die woning. kan ook. en dan wil ik wel eens weten wat ze zeggen, zal ik de zoon vragen wat die geluidsoverlast precies in houd en ik (achteraf gezien) nog iemand die 3 huizen verderop woont. kwebbel van de straat dus die zal vast wel wat weten:D
    en sowieso zal ik advies vragen bij de woonbond waar ik pas lid van geworden ben. maar zoals ik al zei, misschien maak ik niet eens kans. maar was benieuwd wat anderen dan zouden doen.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je moet het zelf weten natuurlijk...
    Je mag al blij zijn dat je er voor gewaarschuwd wordt. Bij aankoop van onze woning had t erbij mogen worden vermeld: extreem gehorig.
    Wij zijn 4x wezen kijken steeds andere tijdstippen. Niets gehoord.
    We krijgen de sleutel, gaan naar binnen en terwijl ik boven in de slaapkamer de muur sta te verven hoor ik de buurvrouw aan de telefoon roddelen over een collega...... als ze dat nou eens in die 4x daarvoor had gedaan! Had ik direct rechtsomkeert gemaakt.

Deel Deze Pagina