Nieuw dak wie gaat het doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We moeten een nieuw dak. Erg balen want kost handenvol geld.
    We hebben meerdere offertes laten maken en hebben nu 1 bedrijf wat voor ons goed voelt.

Nu hebben we via via iemand die ook het dak zou kunnen maken. Mijn man moet dan wel zelf ook het dak op om te helpen.

We zitten heel erg in dubio. Die man via via kan het goedkoper doen, maar we hebben geen garantie als er iets niet goed gaat, mijn man moet zelf helpen en ws moeten we zelf nog wel dingen regelen ervoor.

Het bedrijf geeft wel garantie, mijn man hoeft niet te helpen, maar we moeten wel een bouwlening nemen hiervoor, want we hebben dit niet liggen.
    Het geld houdt ons dus nog tegen,

Kan je op een offerte nog afdingen?

Wat zouden jullie doen?

2. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Plaats eens een opdracht op werkspot daar kunnen bedrijven op reageren. Heb ik onlangs ook gedaan en kreeg uitgebreide offertes.

3. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik zou gaan voor de gene waar je man niet bij hoeft tehelpen ivm de garantie. Je kan altijd proberen om iets van aftehalen.
    Ik laat maandag me douche dak en schuurdak doen ze zeiden tussen de 375 en 450 zei toen zullen we 400 afspreken en dat was goed

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Je kan zeker nog onderhandelen over zo'n offerte, het zal namelijk geen gering bedrag zijn als je er een lening voor moet afsluiten.

Poeh, moeilijk. Kan die andere persoon geen referenties geven? Ik denk dat het heel erg helpt als je weet of anderen tevreden zijn over zijn werk.
    En moet het per se nu gebeuren? Kunnen jullie niet nog even sparen?

5. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    tuurlijk kun je op een offerte nog afdingen. Zeker doen
    Verder betaal ik liever voor een bedrijf dat goed werk levert met garanite al een mannetje via via zeker voor zo'n grote klussen

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben er toen nog 2000 afgekregen. De beste offerte was toen 17000 en ik heb gezegd, voor 15000 mag u het doen.

Toen ging hij akkoord. Ik zou het niet zwart doen ivm garantie, en al helemaal niet met je man erbij op het dak. Als er iets gebeurd is hij misschien niet eens verzekerd (qua arbeidsongeschiktheid enzo), wel wat donker gedacht maar je zal maar net pech hebben.

7. Ellen291982

Fijn om dat te weten :)
    Kijken hoe we dat aan moeten pakken. Allebei geen held in haha:)

Die via via man werkt normaal ook op het dak dus dat hij het kan geloven we wel.

Helaas moet het nu echt gebeuren :( we zaten er al wel wat langer mee maar wisten niet dat het zo erg was.
    We kwamen erachter toen we met de meiden hun kamer bezig waren en stuk wegsloopten.

8. Ellen291982

Die prijzen zijn voor een dak geweest? :( wow wat een bedragen zeg. Gelukkig hier niet zo hoog, maar wel genoeg om het niet te hebben liggen. We hebben wel wat gespaard hoor gelukkig.
    Nee dat is dus ook ons gevoel. Ik ben eigenlijk best bang dat er wat gebeurd.

We hebben trouwens hier ook zelf de pannen al liggen scheelt ook natuurlijk.
    Hoe hebben jullie het afdingen aangepakt?

9. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Pff, lastig zeg! Ik zou vragen aan je 'via-via'aannemer of hij referenties heeft die je eventueel zou kunnen bellen.

Ik zou toch het liefste voor het bedrijf gaan, het gaat om je huis en als het niet goed gebeurt ben je de sjaak (heb je ook weer extra kosten aan eventuele lekkage(schade).) Kan me wel voorstellen dat je liever geen lening af wilt sluiten maar een dak hoeft maar eens in de 30 jaar(toch?) vervangen te worden.
    Persoonlijk denk ik dat je er wel wat van kunt afdingen, zeker met een hoog bedrag.

10. Ellen291982

Dit dak ligt er ook al heel erg lang op. Jullie hebben ook helemaal gelijk. Wij zijn er ook uit.
    We hebben gelukkig een buffer op de spaarrekening staan. We kunnen nl niet meer sparen dan als we de lening hebben. Dit bedrag gaat dan naar de aflossing.

Wij zien ook teveel risico. Het gaat idd om je dak. Een groots iets.

11. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Als je in Meppel woont dan kan je bijv. offertes vragen van Staphorster aannemingsbedrijven. Zitten er meerdere met goede referenties.

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    In ieder geval een aantal laten komen.
    Bij ons vorige huis hebben we het dak laten vernieuwen, en nieuwe kozijnen en gevelbekleding. De duurste was 25000 duurder dan degene die we genomen hebben. En omdat we het samen met de buren deden (twee onder 1 kap) konden we ook nog wel wat afdingen.
    Het was trouwens wel een gewone aannemer die het deed, en dat was wel prettig, want later is er een plank van de gevelbekleding gevallen bij de buren, en die zijn ze er netjes weer op komen zetten, ook wat kleine dingen die toch niet helemaal goed bleken te zijn kwamen ze netjes maken. Dat vind ik wel het voordeel van een 'gewoon' bedrijf.

Deel Deze Pagina