Woning te koop

Discussie in 'De lounge' gestart door Springday, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    De markt begint nu idd wel wat aan te trekken. Wij hebben nu nog een starterswoning. Ik wil echt zooooo graag verhuizen en groter wonen :D

Ik vind trouwens 120.000 onder de vraagprijs ook echt een groot gat. Dat krijg je toch bijna nooit meer afbetaald?

Wij hebben ook straks wel wat verlies, maar willen niet meer dan 10.000 anders verkopen we het nog niet, zit ook niet op een schopstoel maar groter wonen zou alleen wel heel fijn zijn met de kindjes.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het ligt een beetje aan het soort woning, ligging, staat, vraagprijs en onderhandelingsruimte.

2 collega's van mij hebben ongeveer tegelijk hun huis in de verkoop gezet. De een had de eerste week al 3 kijkers en die blijven komen maar nog steeds niet verkocht. De ander had 1 kijker gehad en daarna lange tijd niks meer. Vorige week weer een kijker en..... verkocht.

3. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    We hebben nog een bezichtiging volgende week :D

Gister was de eerste. Mensen waren erg enthousiast en zeiden wel 3 keer dat ze het mooi vonden. Ze hadden 1 negatieve opmerking over de grote slaapkamer dat die een schuine wand had, dat vonden ze jammer, tja dat kan je oplossen met een dakkapel zei de makelaar. De schuine wand stond trouwens ook op de foto ;) Ze laten het even bezinken en komen er nog op terug dus afwachten.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb van de week een huis gezien wat ik wel wil kopen, maar er is geen bank die mij een hypotheek van 49.000 kopers kosten wil verstrekken.
    Reden: Ik werk via een uitzendbureau.
    En ja het huis kost echt maar 49.000. Het is niet groot, maar groot genoeg voor ons tweeën.

Het rare is eigenlijk dat ik dan aan hypotheek veel minder ga betalen als nu aan huur, maar volgens de bank kan ik dat niet betalen als ik geen werk via het uitzendbureau heb. Echter kan je hem zelfs met een sociale dienst uitkering nog ruim betalen. Gestoorde lui bij de banken, want ze gooien expres alles op slot op die manier.

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Als je in de straat naast ons zou wonen, zou het vrij lang kunnen duren voordat je woning verkocht is. Er staan daar flatjes van 50m2 met 1 slaapkamer te koop voor 185k. In de straat waar ik woon is de woningbouw zijn woningen aan het verkopen. Bovenwoning van 70m2 met 3 slaapkamers voor 110k en terugkoop garantie van de woningbouw erbij, dus geen lange tijd wachten als je weer wil verhuizen. De benedenwoningen zijn ongeveer 45m2 met een slaapkamer en tuin en gaan voor 85k. Hoewel de woningen in deze straat meer werk nodig hebben verkopen ze erg snel.

6. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Hoe lullig ook....wat je zegt is natuurlijk onzin. Een uitkering kan namelijk stoppen....dus hoe betaal je het dan?

Overigens zou ik eens naar een goede hypotheekadviseur gaan want ze nemen normaal gesproken dan een gemiddelde van je inkomsten van een paar jaar en berekenen daarop wat je kan lenen. Weet het niet 100% zeker maar zie genoeg mensen die met een uitzendkrachtbaan wel een hypotheek hebben.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Een sociale dienst uitkering stopt nooit tenzij je het wel heel erg bont maakt, want dan krijg je altijd nog strafsteun. In Nederland heeft iedereen recht op een minimumloon uitkering gelukkig. Dus betalen is geen probleem.

Dat is dus juist een probleem, want tegenwoordig moet je advieskosten betalen. Vroeger zat dat bij de hypotheek in e.d. Maar ik zal er eens naar informeren wat het kost en of er dan iets mogelijk is.

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Klopt dat echt? Ook met een koopwoning?

Het is zeker mogelijk. Informeer maar eens bij bijv hypotheekvisie en vraag naar een vrijblijvend gesprek. Succes!

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Je kan ook al bij een oriënterend gesprek de info krijgen over je inkomen. Dat hoeft niet gelijk in een adviesgesprek (waarbij kosten in rekening worden gebracht) Voorheen betaalde je de advieskosten in de hypotheek en als afsluitprovisie.

Maar op basis van een uitzendcontract kan de hypotheekverstrekker gewoon de afgelopen 3 jaar middelen en daarop een hypotheek sluiten. Het jaarbedrag mag alleen niet hoger zijn dan je laatstverdiende jaar.

Het is vooral de overheid die de leencapaciteit voor een hypotheek vaststelt en de hypotheekverstrekkers moeten zich hier aanhouden.

Trouwens, met een bijstand is het voor heel veel mensen moeilijk om de hypotheek nog te betalen.

10. Humava

Humava Niet meer actief

#30 Humava, 29 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2014
    Ons huis staat nu iets langer dan 3 weken te koop. Morgen krijgen we voor de 3e keer kijkers. Ben benieuwd, van de andere 2 hebben we helaas niks meer gehoord. Ons huis staat voor relatief weinig te koop ten opzichte van de andere huizen in de straat. Dus ik hoop dat dat positief is voor evt kopers. Maar het is zo moelijk te zeggen of je het snel verkoopt of niet. Onze makelaar is vrij positief maar ja die weten ook niet alles. Ons huis is trouwens in die 3 weken al bijn 3000 keer bekeken op funda en daar komen dan uiteindelijk maar 3 kijkers uit. Best weinig vind ik zelf, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat verschilt natuurlijk. Als de oorspronkelijke vraagprijs mede door bijvoorbeeld grote overwaarde veel hoger was dan de hypotheek die erop zit dan kan dit erg 'meevallen'.
    En 120.000 minder dan een vraagprijs van 800.000 of op een vraagprijs van 250.000 is natuurlijk ook een heel verschil ;)

Maar leuk is het nooit om met zoveel verschil te moeten verkopen.

Hier in de wijk zijn woningen binnen no-time verkocht. Maar ja, je hebt hier een mooie eengezinswoning van 3 jaar oud voor 175.000. En dat in een hele nette wijk. Aan de prijs alleen al merk je al dat wij niet in een grote stad wonen ;) maar wel een redelijk dorp met alle voorzieningen.

Ik hoop dat je woning snel verkocht is :D

12. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Dat is inderdaad wel waar ja. Maar het lijkt me ook weer super zuur dat je dan bijna je hele overwaarde weg moet doen. Wat een rottijd nu toch ook he.

@ Marnatman, ik weet ook niet beter of dat ze het gemiddelde van de laatste 3 jaar nemen qua salaris. Het lijkt me dat een hypotheek van afgrond 50.000 euro geen probleem zou moeten zijn voor 2 personen, of moet jij dat dan alleen doen? Ben je in de voorgaande tijd misschien een tijdje werkloos geweest? Wat andere zeggen klopt inderdaad, dat je eerst een oriënterend gesprek krijgt bij een hypotheekadviseur, wat je inderdaad kunt lenen etc. Pas al jij aangeeft de volgende stappen te willen nemen, dat je dus echt een hypotheek bij ze wil afsluiten, dan pas ga je advieskosten betalen, omdat jullie dan samen gaan kijken welke hypotheekvormen etc je wil aangaan.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ligt ook erg aan de makelaar.
    Wij hebben het zowat een jaar in de verkoop gehad bij een makelaar waarbij we maar 1 bezichtiging hebben gehad en op die open huizen dag nog 2 mensen die kwamen kijken, dat was het wel.
    Die persoon die kwam kijken had als enige twijfel of de tuin groot genoeg was voor hun kinderen en de makelaar had niet eens wat daarop geantwoord, zoals dat we op nog geen 100 meter van een speeltuintje woonden.
    Ze namen nooit contact met ons op, maakten allerlei fouten, als wij belden, belden ze 2 weken later eens terug met de mededeling 'ja, wij kunnen niets doen, de huizenmarkt is net een file en wij staan allemaal in die file.
    Die makelaar gedag gezegd, een andere makelaar genomen, binnen een half jaar 9 bezichtigingen en het huis verkocht. We hadden het al bijna een keer eerder bezocht, mensen waren voor de tweede keer geweest, ouders zelfs meegenomen om te kijken, heel enthousiast, komt er aan de overkant plots een huis voor een bodemprijs te koop...kopers weg. Deze makelaar nam ook mensen mee naar ons huis die bijv. eerst voor een ander huis in dezelfde prijscategorie/wijk kwamen kijken, belde gewoon mensen zelf op om te zeggen dat hij iets wist wat wel wat voor ze was. Betere foto's, betere tekst op Funda en tips waar we wat aan hadden, dacht echt mee.
    Wel positief dat jullie nu al reacties hebben hoor!

14. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Dat is echt slecht ja van je eerste makelaar maar gelukkig heb je t huis bij de andere makelaar alsnog verkocht! :)

Deel Deze Pagina