Woning word gesloopt en zwanger urgentie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DesireeB, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Dit is het tweede huis wat wij in de vrije sector huren, maar wel via de woningbouwvereniging (woninginzicht.nl alle woningcoorperaties van Tilburg).

Vrije sector betekent eigenlijk dat je wel ingeschreven moet staan (tegenwoordig want vorig jaar was dat nog niet) maar dat er geen wachtlijst is. Je moet een inkomen hebben van minimaal €35.000,=, dit mag alleen of met z'n tweeën. Je kunt op zo'n woning reageren en dan wordt gekeken wie er het meest voldoet aan het profiel: aantal slaapkamers en gezinssamenstelling etc...

Beide keren hadden wij binnen 1,5 maand een ander huis. Wel is de huur met een vanaf prijs van €586,00 zonder een max. hier. Maar zoveel duurder dan een sociale huurwoning vind ik dat niet.

wij betalen voor een huis met 4 slaapkamers, vaste trap naar zolder, grote tuin, autoluwe straat €685,00 kale huur. Valt reuze mee in vergelijking met de particuliere sector of de gewone sociale huur.

2. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    Nou naar de woningbouw geweest en die konden inderdaad niks doen had ik al verwacht maarja toch geprobeert.

wij gaven ook aan wat als wij in april geen huis hebben via jullie ook al doen we zo ons best laat de gemeente ons dan op straat staan? Hun gaven aan ja dat gebeurt dan. Ik zei met een babytje ook? en ja volgens hun wel maar volgens hun moesten wij het maar niet zover laten komen nee logisch maar dan moeten ze ons welhelpen anders gebeurt het wel.

Ze werken alleen maar via de regels ze zijn absoluut niet menselijk daar je laat toch geen babytje op straat staan zonder zijn/haar bedje of lekkere warmte...

Waar gaat nederland naartoe....

3. meidenhuis

Ja was ook eigenlijk wel te verwachten. Heb je de andere voorgestelde opties al geprobeerd?

Kunnen jullie niet tijdelijk bij 1 van jullie ouders wonen?
    heb je marktplaats al afgestruind?
    heb je al op funda gekeken?
    En op dimo of direct wonen?
    hebben jullie al een hypotheek berekening laten maken op je vriend zijn salaris? Eventueel een startershypotheek of met koopsubsidie en koopgarant?
    Heb je de websites van alle makelaarskantoren al bekeken op huurwoningen?

Er zijn zoveel opties en om nu maar te zitten piekeren en peinzen schiet je niets mee op. Jullie hadden je dit natuurlijk een jaar geleden ook al kunnen bedenken en vanuit toen direct al op woningzoektocht kunnen gaan.

Ik wens je veel succes!

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Als je niet zwanger was geweest, waar was je dan gaan wonen als je je huis uit moet? Misschien dat jullie dat plan gewoon door kunnen zetten?

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@DesireeB, het is idd wel lullig voor jullie maar om nou te zeggen "waar gaat NL naar toe.."...

je moet niet vergeten dat ze meerdere malen per dag verhalen zoals die van jullie te horen krijgen. als ze daarop in zouden gaan zouden mensen die wel aan de beurt zijn het wel kunnen vergetenn. daarnaast wisten je vriend en jij dat jullie eruit zouden moeten.

dus let's face it, het is gewoon zo en het is niet oneerlijk. wel verdraaid lastig voor jullie!

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ok dat is wel dan een optie hier, dat huren in de vrije sector.. is dat dan ook voor onbepaalde tijd.. want als t maar voor max. 2 jaar is ofzo hebben we er nog weinig aan.. vooral omdat ook de inschrijvingsduur bij de woningbouw dan vervalt.. zodra we verhuizen moeten we opnieuw inschrijven.. en dat zou dan zonde zijn als die jaren dat we al ingeschreven staan vervallen.. dan blijf ik liever nog hier op deze kamer wonen;)

maar als t voor een langere periode is lijkt huren mij in de vrije sector wel wat!

7. Bri

Bri Niet meer actief

In de vrije sector kan voor onbepaalde tijd zijn of soms voor bepaalde tijd. Je hebt dezelfde huurbescherming als in de sociale sector. Het grote verschil is dat de huur boven een bepaald bedrag ligt; het is dus gewoon duurder dan sociale huur (het wordt ook niet gesubsidieerd).
    Soms gaat het via een particuliere verhuurder, soms via een woningcorporatie.
    De belangrijkste voorwaarde is: is je inkomen hoog genoeg dat zij denken dat je de huur kunt opbrengen? Er worden bij mijn weten geen wachtlijsten bij gehouden met puntensystemen, maar dat wil niet zeggen dat je meteen een huis krijgt - soms zijn ze er gewoon niet.

In verschillende gemeenten hanteren ze heel verschillende systemen, bij de sociale huurwoningen. Soms met punten en wie de meeste punten heeft is het eerste aan de beurt. Maar soms loopt de toewijzing anders: voor starters wordt er gekeken naar je geboortedatum en voor doorstromers (iedereen die een zelfstandige woonruimte achterlaat) naar hoe lang je al in je huidige woning woont.

Het enige wat ik kan bedenken: zoek in een groot gebied, niet alleen in je huidige gemeente. Dan vergroot je allicht de kans dat je op korte termijn iets kunt krijgen.

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ok thnx voor de info! qua inkomen zit t denk ik wel goed aangezien we beide werken! nu maar hopen dat we snel iets vinden! al zitten we hier in t begin als de kleine er is nog wel goed! we hebben namelijk n grote kamer!

9. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    Dat zeg ik omdat asielzoekers wel snel een woning krijgen maar als wij en ons kindje op straat komen te staan laten ze ons daar gewoon staan. dan moeten we maar in een tentje ergens op een camping gaan wonen. Dat gaat toch niet vind je het dan gek dat ik zeg waar gaat nederland naartoe met hun rare regels afentoe.

sorry hoor maar daar kan ik wel boos om worden ik heb deze topic geopend voor wat advies zodat straks ons kindje niet opstraat staat.

Wij kunnen niet kopen om prive redenen en wij hebben niet echt een super inkomen hoor.

10. meidenhuis

Kun je anders niet meer uren draaien zodat kopen of huren in de particuliere sector wel een optie wordt? Kopen kan dus ook met een starterslening en dan hoef je geen topinkomen te hebben echter een hypotheek krijg je niet met een BKR registratie. Dus als je die niet hebt zijn er wellicht toch mogelijkheden om te kopen. Als je echt in woningnood komt te zitten zul je toch meer uren moeten werken om een dak boven je hoofd te krijgen.

En asielzoekers krijgen echt niet zomaar een huis, de meeste leven jaren op een centrum met hele gezinnen op 1 kamer...... Ooit de toestanden daar weleens van gezien?

Kun je niet gewoon bij je familie terecht?

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Beetje flauw die opmerking over asielzoekers...
    Ben je wel eens in een azc geweest? Heb je wel gezien in wat voor hokken ze zitten? En dat ze soms wel 3-5 jaar zo moeten leven? Weet je wel uit wat voor omstandigheden deze mensen komen? Wel eens moeten vluchten omdat je anders een kogel door je kop krijgt, je kinderen worden ontvoerd zodat ze kindsoldaat kunnen worden, je huis gebombardeerd wordt?

Wij dragen hier oplossingen voor je aan, je weet al 2 jaar dat het huis gesloopt wordt, dan moet je niet met je vinger naar andere mensen gaan wijzen als het niet lukt zoals jij ht graag ziet. Tuurlijk is het belachelijk dat ze je op straat zetten maar dat wist je van tevoren... Wij hebben ons huis via funda gevonden. 4 slaapkamers, inbouwkeuken etc, het eerste jaar was de huur 595, valt best mee. Je komt er nu niet onderuit om op die manier te gaan zoeken, de woningbouw heeft gewoon geen andere oplossing.
    Overigens, ik neem aan dat de woningbouw de huizen sloopt om er nieuwe woningen neer te zetten? Heb je al gevraagd naar de mogelijkheid om als ze afgebouwd zijn daar weer een woning te krijgen? Dan hoef je nl alleen maar tijdelijk iets anders te zoeken. En je kan dan best op een flat, dat is dan toch maar tijdelijk (en goedkoper) want met 1 kind heb je niet heel erg veel ruimte nodig.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jullie priveredenen ken ik niet, maar wij hebben op 1 inkomen gekocht. een inkomen van 1700 netto per maand. dus dat is ook niet gigantisch hoog.

en als je de woonruimtes in een azc voldoende vindt, kun je toch ook naar de noodopvang? dat is qua woonruimte/oppervlak wel vergelijkbaar ;)

nee even serieus, ik blijf erbij dat je vriend hiervoor heeft getekend en jullie ervanaf wisten. als jou intrek voldoende zou zijn om toch recht op vervangende woonruimte te hebben zou er wel heel makkelijk gefraudeerd kunnen worden.

en veel gemeentes hebben koopsubsidies voor starters. ook als je denkt niet te kunnen kopen loont het absoluut de moeite dat uit te laten zoeken. niet via de bank maar via een tussenpersoon, die kunnen veel meer mogelijkheden onderzoeken. bij ons leek het door de crisis ook onmogelijk maar het is gelukt! en zonder die subsidie! (dat was onze plan B)

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    helemaal mee eens!
    @ ts ,echt belachelijk om jezelf met andere te vergelijken. beetje kinderachtig. Je bent zelf verantwoordelijk voor de situatie waar je nu inzit en iemand anders moet het maar gaan oplossen? ik denk dat er genoeg opties zijn gegeven bij de reacties hier

14. Ik vind deze situatie heel vervelend voor jullie. Ik ga nu ook niet zeggen ja dat hadden jullie kunnen weten, want daar gaat het niet om. Maar ik vraag me af dan waarom jullie niet kunnen kopen, snap dat je dat niet wilt zeggen omdat het prive redenen zijn maar met een niet al te super jaarinkomen kan je ook een huisje vinden. Alleen in Schoonhoven zelf zou ik niet kijken, daar zijn zo snel geen kleine betaalbare huisjes te vinden. Maar Rotterdam-Gouda bijv wel. Als jullie beiden een contract hebben is het wel mogelijk. Voor huurhuizen via bijv meeus stellen ze nog meer eisen dan voor een hypotheek ongeveer :$ dat is denk ik ook niet super dus..

Laten we ff alle opmerkingen over asielzoekers enzo links laten liggen, dat doet er nu toch niet toe.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    een hypotheek krijgen is niet altijd makkelijk hoor... een bkr notering, een studieschuld, een creditcard etc zijn allemaal zaken waarbij het bij vrienden is misgelopen. Wij wachten zelf tot we een vast contract hebben maar soms kan je idd niet anders.
    Een huis kopen is wel een mooie investering trouwens huur ben je zowiezo kwijt.

16. Ja kan urgentie aanvragen als je 6 maand zwanger bent ook papieren van dokter en verlos vragen zodat ze kunnen zien je 6 maand zwanger bent en stress slecht voor je is gewoon je verhal vertellen in je urgentie want als je dat niet krijgt heb je altijd kans dat de woningbouw buiten het boekje om iets mag regelen zo was het bij ons dus ook enh ingeschreven staan is ook heel belangrijk

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bedacht me net... misschien kan het maatschappelijk werk iets regelen?

18. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Las het verhaal heel vervelend.. maar wat ik niet snap is of beter gezegd een tip misschien... wij hebben ook een tijdje particulier (lees 2jr) gehuurd en daar via marktplaats aangekomen, was piepklein, en als we er op terugkijken is mijn partner dieper gezakt wat betreft woning dan ooit te voren maar we waren wel supergelukkig samen (ik woonde eigenlijk nog thuis, partner woonde nog bij ex, )en we zijn toen ik door mijn ouders buitengezet werd (waren het niet eens met de relatie) gelijk op zoek gegaan naar iets anders.. ik stond toen net een jaar ingeschreven bij de woningstichting in Breda en mijn partner bijna 2jr in Etten-Leur.. maar niks geen urgentie, ookal was ik op straat geflikkerd..ga maar lekker naar familie.. uhuh..;)
    Gelijk ook ingeschreven bij de woningstichting bij Hoeven en bij de woningstichting WonenWestBrabant (omgeving Steenbergen/Bergen op zoom) Nou na 2jr hadden we een huisje aangeboden gekregen via WonenWestBrabant, waar we nu inmiddels 2jr wonen, maar nu komt de TIP, ik heb ons gelijk weer ingeschreven bij dezelfde woningstichting als woningzoekende.. dus we staan nu weer 2jr ingeschreven.. als we dan willen verhuizen.. dan hebben we weer jaren opgebouwd en sta je niet zonder inschrijving..
    Is natuurlijk van je vriend niet slim om te tekenen dat ie zn huis uit moet zonder vervangende woonruimte.. maar hij had zich wel weer in kunnen schrijven als woningzoekende bij de woningstichting of bij een omliggende gemeente woningstichting..?;)

Inmiddels dus al 4jr ingeschreven bij WonenBreburg in Breda.. en nog niets aangeboden gekregen... dus ook mensen die verwachten dat er na inschrijving wel snel iets aangeboden zal worden.. ik zou daar ook neit op rekenen..
    Wat miss ook een tip is, maar wel weer veel geld.. Direct Wonen...
    google maar eens.

Gelukkig zitten wij nu goed, maar ik wil je wel sterkte wensen en succes met zoeken.

19. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    Familie niet mogelijk nee en meer uren ook niet zit voor 50% in de zw ivm bekkenklachten.

bedankt voor je reactie en begrijp dat als je in de toekomst zou kijken en je dan misschien op straat kan komen te staan dat je dan afentoe bot kan reageren.

20. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    Heb jij wel eens een keer op het punt gestaan dakloos te zijn met je 1e zwangerschap en je pas geboren kindje in de kou dan zou moeten slapen? Dan zou je begrijpen waarom ik zo reageer.

Ik ben gewoon ontzettend pissig op de woningbouw en ja ik wijs naar andere ja omdat wij ons al uit de naad hebben gewerkt om een andere woning te kunnen krijgen. We staan hier al ingeschreven in voor kinderopvang dus ergens anders zijn wij te laat.

En een flat is prima maar daar mogen wij niet op reageren en hier inde buurt betaal je ontzettend veel particuliere huur voor een flatje en dan raakt mijn vriend ook al zijn punten kwijt.

kopen is nogmaals geen optie ivm prive redenen. wij reageren al die tijd al op woningen maar wij krijgen er steeds geen 1 toegewezen dus eigen verantwoordelijk prima maar dan moeten wij wel een beetje hulp krijgen want zo lukt het niet.

Deel Deze Pagina