ik ben nu 16 weken en 2 dagen zwanger. mijn laaste echo was toen ik 10 weken was, en toen heb ik de kleine gezien! en bij 13 weken heb iik het hartje horen kloppen! maar nu ben ik 16 weken. en ik zie niks ik voel niks dus ik maak me zo zorgen ! ik ben zo bang dat er wat mis is. in mijn omgeving zijn er namelijk meerdere zwanger, en die zijn niet zo ver als mij. maar bij hen kun je al wel wat zien. maar bij mij echt niet ! klopt dit wel? ik maak me zo ontzettend zorgen
Bij mij kon je t/m 6 maanden NIETS zien, en daarna kreeg ik een meeeeegabuik (striae hoeraaa).. Dat zegt dus echt helemaal niets Ennehm, stress is niet goed, dus bij onzekerheid gewoon je vk bellen! Sterkte!
Meid, dit is heel herkenbaar! Ik heb dat precies net zo gehad. Maak je geen zorgen het komt vast wel goed. Ik had ook geen bloedverlies of gekke klachten maar doordat ik niets voelde en niets zag dacht ik nou...het kindje zal wel dood zijn, of het is vast mis maar het is nog niet gaan bloeden...maar hou vol, om eerlijk te zeggen vind ik (maar dat is persoonlijk) dat het pas leuk werd vanaf week 20, toen ging ik eindelijk dingen voelen en kreeg ik een beetje een buikje...Geen paniek meid, en anders bel je gewoon je verloskundige dat je het hartje graag wilt horen omdat je je vreselijk zorgen maakt....hou vol!
Ja ik ken het gevoel hoor!! Gelukkig begin ik nu een beetje te groeien waardoor ik het ga zien, maar hiervoor was ik ook erg onzeker. Inderdaad gewoon je vk bellen als je je er niet lekker bij voelt, niet dat ze je kan laten groeien of voelen natuurlijk, maar geruststellende woorden zijn nooit weg toch?! Komt vanzelf goed hoor!!
Maar bestaan er niet zo van die dingen waarmee je thuis naar het hartje van je beebje kan luisteren? Anders kan je hier eens voor kijken en kan je thuis rustig naar het hartje luisteren. Ben je ook al wat meer gerustgesteld...
Wacht even een paar weekjes, het komt echt. Je begint hier nu ook echt te zien dat ik zwanger ben en ik voel de kleine nu bijna een week.
hey meid... wat je ook kunt proberen aangezien je baarmoeder voorzichtig aant groeien is ! als je s'morgens wakker word en je moet pienkelen heel dringend dan niet gaan .. maar helemaal plat op je rug gaan liggen en dan kun je bij je schaambotje het : holletje van je beeb voelen ( tenminste dat hoop ik ) want dat kon ik bij mij vrij snel hopelijk werkt het
Mijn buikje groeit dan wel aardig (ik kan m'n baarmoeder goed voelen en die groeit gestaag) en ik voel de baby wel (heel vaag nog hoor) en ik had eindelijk zoiets van, ik ga nu gewoon genieten! Werd ik vanochtend heel beroerd (last van maag uitstralend naar mijn rug) en op de wc slijm en bloedverlies. Na een uurtje was het weer weg, ook geen bloedverlies meer. Maar ik maak me toch druk en ga morgen toch maar even de verloskundige bellen... Had me zo voorgenomen me niet zo druk te maken, maar moet er natuurlijk niet zoiets gebeuren...
Ik heb het ook hoor. Bij mij zie je nog niets. Voelde nog niets(gisteren voor het eerst gevoeld) maar wat bij mij heeft geholpen is een angelsound. Nu hoor ik het hartje iedere dag en hoor ik het kindje volop bewegen en dat maakt me een stuk geruster
hey Snoopy, dat is niet zo best "nieuws"!!! is het bloeden wel opgehouden ?! en ja zo kun je moeilijk genieten he
Ja, het was maar heel even bloed/slijmverlies bij het naar de wc gaan, heb ik wel vaker een heel klein beetje bij een moeizame stoelgang, maar dat was nu niet en het was ook wel meer. Onder het mom van: 'ik ga me niet druk maken' heb ik dus niet gebeld. Maar morgen dus toch maar even bellen om even langs te komen en hopelijk is alles dan goed! Voel de baby wel zo af en toe, maar daar ga ik nu natuurlijk ook weer aan twijfelen... het is nog niet zo heel erg duidelijk.
Tip: Lees dit topic nog een keer terug als je je eigen teennagels en bikinilijn niet meer bij kunt werken...
Tja en dan.... maak je je toch ook wel weer zorgen , tenminste ik wel... Vanochtend naar de verloskundige geweest en alles is goed! Hartslag netjes, bloeddruk netjes. Ik ben weer zó gerustgesteld! Ik mag altijd langs komen als ik bloedverlies heb en dan gaan ze misschien de 20 weken echo vervroegen om te kijken of het misschien door de placenta komt. Maar daar ga ik niet vanuit, het moet nu gewoon klaar zijn met het bloedverlies (al verlies ik heel soms bij de stoelgang wel wat bloed, maar daar maak ik me absoluut niet druk om)