Hoe ontstoken ooglid behandelen?

Discussion in 'De lounge' started by Bloem2310, Oct 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Help! Het bovenste ooglid van mijn linkeroog is ontstoken! Pijnlijk, rood en vooral dik. Maar dinsdag heb ik een belangrijk sollicitatiegesprek waarbij 'appearance' erg belangrijk is. Iemand nog de gouden tip??

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

gewoon meerdere keren pd schoonmaken met een wattenschijfje en afgekoeld gekookt water. Morgen even een zalfje halen is denk ik het enige wat je doen kunt.

In elk geval succes met je sollicitatiegesprek. Ik neem aan dat ze hier wel doorheen kijken? alsof jij er iets aan kan doen dat je oog ontstoken is?

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Kan ik zo'n zalfje gewoon bij de drogist halen?
    Bij de baan komt o.a. een fotoshoot kijken dus uiterlijk is erg belangrijk. Nu zie ik er vooral uit als de gebochelde van de Notre Dame :roflmao:

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Water laten koken en op een schoon washandje gieten. Zo heet als je oog het kan verdragen op je oog leggen. Paar keer herhalen hierna en dit meerdere keren per dag.
    Stomen wil ook wel eens helpen.
    Door de hitte kan de ontsteking wegtrekken. Werkt beter dan koud water. Even geen make-up. Je hebt ook van die maskers die je kunt verwarmen maar daar ben ik geen fan van.
    Ik spreek helaas uit ervaring. Zelf grijp ik meteen naar m'n oogdruppels maar die kun je alleen via de dokter krijgen.
    Succes dinsdag!

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, precies dit.

Almhad ik ook een zalfje van de huisarts nodig en was het laatst pas na 5 dagen weg :(
    Ik mag hopen bij jou dat het sneller wegtrekt.
    Succes dinsdag.

6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Oei! Dat klinkt niet hoopvol... Ik hoopte dat het met een dagje wel zou wegtrekken....

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Dat kan ook best. Soms is het bij mij binnen een dag weg. Als het alleen op je lid zit en niet aan de binnenkant valt het misschien wel mee. Komt goed! En anders werken ze het dinsdag met make-up wel weg voor the time being als je daar opgemaakt wordt? Of met photo-shop ;)

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Gooi al je oog make-up alsjeblieft weg. Er is namelijk een grote kans dat als het over is en jij gebruikt de zelfde make-up weer je met een nieuwe oog ontsteking zit.
    ik zou trouwens tot dinsdag gewoon überhaupt geen make-up voor je ogen gebruiken zodat het de grootste kans heeft om snel te "genezen."

mamabri likes this.
  9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Goede tip! Ik heb gelukkig net een nieuw setje make-up gekocht en nog niet gebruikt.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Een x aantal jaar geleden had ik ook een oog ontsteking niemand die mij vertelde dat ik die make-up beter niet kon gebruiken, liep ik gezellig een x aantal weken met een oog ontsteking terwijl dat niet nodig was.:roflmao:
    Maar misschien had er bij mij toen wel eerder een lichtje moeten gaan branden.:rolleyes:

Bloem2310 likes this.

Share This Page