Jeetje.. ik vind het echt mega moeilijk om mn brief pakkend te maken. Als ik terug lees wat ik nu heb neergezet, weet ik zeker dat ze mij er niet uit pikken. Het gaat om een interne sollicitatie van het KDV waar ik nu als invalkracht werk. Per januari (als het goed is) gaat de nieuwe vestiging open. Wie heeft er inspiratie of ervaring? wat kan/moet ik er juist wel en/of niet in zetten?
Vooral een motivatie waarom jij daar zo ont-zet-tend graag wil werken, en waarom ze JOU, ja, JUIST JOU moeten kiezen uit al die honderden
Ik zelf ben momenteel ook bezig met een interne solicitatiebrief te schrijven.. Pfff zo moeilijk.. Ik probeer mezelf echt te `verkopen` door er inderdaad in te zetten waarom ze juist mij moeten hebben! Voelt heeel raar, maar ja zo kom je er uiteindelijk wel! Wens je veel succes meid! Liefs Amigo
Misschien heb je hier iets aan Voorbeeldbrieven - Briefopbestelling eventueel kun je het dus ook nog laten maken, wel voor een paar centen...
Hmmm, als je zo een brief laat maken, val je tijdens het gesprek al gauw door de mand, vrees ik. Ik vind brieven schrijven wel een uitdaging en ben er ook best goed in, al zeg ik het zelf Ben tot nu toe altijd aangenomen bij werkgevers waar ik heeeel graag wilde werken. Vorige week twee sollicitatiebrieven geschreven en deze week dus twee sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan. Maar ben het ondertussen wel zat. Hoop dat ik nu eens gauw die ene baan vind die me helemaal aanspreekt. Een tip: probeer je brief een hele leuke originele openingszin te geven. Al die standaardzinnen zijn zo verleden tijd.. dat pakt de aandacht van de lezer niet. Toen ik met mijn vriend meeverhuisde naar Z-H en daar bij de gemeente solliciteerde, begon mijn brief ongeveer als volgt:' 'niet alleen heb ik mijn hart verloren aan een inwoner van de gemeente ....., maar ook aan de stad' (zoiets). Tijdens mijn sollicitatiegesprek begonnen ze zelfs weer over die openingszin dus het heeft zeker aandacht getrokken. En ik heb ervoor gezorgd dat de rest van de brief ook pakkend geschreven was.. Niet een opsomming van wat ik allemaal in het verleden heb gedaan, maar vooral een brief waarin bleek wat voor persoonlijkheid ik heb en wat ik te bieden had. Ik heb die baan trouwens gekregen! Maar omdat ik ben terugverhuisd naar mijn oude woonplaats (vanwege gigantische heimwee) heb ik ontslag genomen na een jaar en ik ben nu dus weer werkzoekende
En is het inmiddels gelukt om een goede brief opgesteld te krijgen? Ik ben bij na klaar met mijn brief. Ik heb een pakkende eerste alinea opgezet die niet als doorsnee gezien wordt. Weet nog of je interesse hebt, anders wil ik je de brief wel pb-en als ik hem af heb. Succes!