voor het eerst in 22 jaar een sollicitatiegesprek HELP!!!!!

Discussion in 'De lounge' started by laatbloeier, Sep 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

Nov 27, 2011
    203
    0
    16
    Mijn laatste sollicitatiegesprek is geweest toen ik 15 was, ben nu 37.
    In februari ben ik mijn baan kwijtgeraakt, mijn werk was niet te combineren met een baby helaas.
    Nu krijg ik net telefoon dat ik op gesprek mag komen!
    Ik zit hier te bibberen achter mijn toetsenbord en kan ff niet meer goed nadenken.
    Het is een bedrijf die afspraken maakt voor andere bedrijven, kleinschalig bedrijfje.
    Een soort callcenter werk dus, alleen hoef je geen mensen lastig te vallen, het zijn geplande afspraken die je bevestigd.
    maar nu het probleem, ik ben nu al stikzenuwachtig, wat moet ik aan, wat moet ik zeggen, moet ik iets meebrengen??

met andere woorden.....

HELP

2. soeza

soeza Niet meer actief

Allereerst: Adem rustig in en uit....

Komt goed! Kleed je netjes aan, bedenk van te voren wat voor vragen ze je kunnen stellen, oefen desnoods een hoe-zal-het-gaan gesprek met je man.
    Zorg er gewoon voor dat ze in jou de ideale kandidaat zien :D

(ps moet ik iets meebrengen vraag je: Ja! je cv!)

Heel veel succes! :)

3. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

Schrijf voorjezelf vragen op die jij wilt stellen.
    Lees je goed in in het bedrijf.
    Eventuele tatoeages en piercings bedekken.
    Ga netjes gekleed dus niet in spijkerbroek maar bv in pantalon.

Misschien kun je nog langs t uwv voor tips.

Heel veel succes!

4. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

Sep 23, 2009
    1,754
    0
    0
    Ben jezelf...en succes!

5. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Er wordt vaak naar sterke en zwakke punten van jezelf gevraagd: wees hierop voorbereid en bedenk er vast een paar (geef wel een positieve draai aan een zwak punt!). Succes!

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Bedenk waarom ze jou moeten nemen voor deze baan, wat neem je voor hun mee aan ervaring. Lees je goed in het bedrijf. Vraag ook waarom deze functie vrij komt, wat ze van jou verwachten, en zeg ook rustig dat je zenuwachtig bent, envooral blijf dicht bij jezelf. Kijk ook voor tips op monsterboard en jobbird

Succes

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Spannend zeg!! Blijf jezelf, zorg er voor dat je netjes gekleed bent. Schrijf wat dingen op die jij wilt weten. Vaak vragen ze naar een zwak punt of een verbeterpunt aan jezelf. Maak het dan niet te erg maar zie het als een positief iets waar je graag aan wilt werken.

tenslotte: succes!!!!!

8. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    In een nette map/organizer/tas: CV en sollicitatiebrief in tweevoud zodat je er evt. één aan hun kan overhandigen, twee pennen, kladblok, uitgeprinte vacaturetekst en e-mailcorrespondentie.

Nette kleding maar wel aanpassen aan het bedrijf (niet in mantelpak solliciteren voor vuilnisman, om even 'n extreem voorbeeld te geven), minimale, nette make-up, qua sieraden: niet 3 kettinkjes om, geen tegen elkaar ratelende armbanden bij iedere beweging die je maakt, niet meer dan 2 ringen per hand. Hou het simpel.

De standaard-vragen oefenen: vertel eens iets over jezelf, waarom deze baan, waarom dit bedrijf, waarom moeten we voor jou kiezen, waarom ben je werkloos geraakt/heb je een gat in je cv/heb je vertraging tijdens je opleiding, sterke punten, zwakke punten (niet dezelfde punten als de sterke punten maar dan anders uitgelegd!), etc. Geen of nauwelijks praktische zaken tijdens het eerste gesprek (salaris, werktijden, etc.) tenzij ze er zelf over beginnen.

En op tijd komen! Ook al staat er file door een ongeluk of rijdt de trein niet of startte je auto niet of was je je sleutel kwijt of.... En telefoon uit, ook niet op trilfunctie.

9. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

Nov 27, 2011
    203
    0
    16
    Bedankt alvast voor alle tips, ik ben benieuwd morgen, oppas is al geregeld.
    Straks nog even alles nalopen en zorgen dat ik alles bij de hand heb voor morgen.
    Inderdaad mijn cv en solli. brief uitprinten, mijn diplomas nog een keer kopieren en dan maar hopen.

Morgenmiddag is het zover..... Duimen jullie mee?

10. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Tuurlijk
    Heel veel succes en proberen je zenuwen vooral niet aan de interviewer te tonen. :p

Share This Page