Fruitvliegjes... M'n hele huis zit vol met die vliegjes! In de keuken & woonkamer het meeste, maar kwam ze vanmorgen ook in grote getale in de badkamer tegen. Overal staan al bakjes met en dreft/azijn mengsel, maar het helpt niet genoeg! Iemand dé tip om ze uit te roeien?
Ik gebruik altijd bakjes met siroop (klein beetje water erbij), zoete wijn, likeur, dat soort dingen en verder zit er meestal helaas weinig anders op dan ook de keuken nog een grote beurt te geven en hoeken en gaatjes controleren (laatste keer dat ik ze niet wegkreeg bleken ze in t afdruipbakje-ding van de Senseo te zitten)... Succes!
Ik gebruik altijd een bakje met zoete rode wijn, zit binnen no time vol en moet zeggen, als het een paar dagen staat ben ik er ook echt van af.
Ik heb er ook last van. Heb een bakje met limonade staan afgedekt met folie en een klein gaatje erin. Ze kunnen er wel in maar vinden geen weg naar buiten. Heel vreemd maar het werkt. Prullenbak is naar buiten verhuisd en fruit ligt in de koelkast. Verder zorg ik ervoor dat er geen etenresten op de keuken blijven liggen. Maar nog zijn die stinktbeesten er...
gaat een scheut van bij in het bakje! Lijkt wel op 'vroeger', vanalles wat je tegenkomt in de kastjes bij elkaar mengen tot een papje..
Ik heb een geel/rood bolletje staan wat ik bij de drogist gekocht heb. Kan geen foto maken nu. Je gooit de vloeistof die erbij zit erin en dat trekt ze aan. Dan gaan ze erin en kunnen er niet meer uit. Ik was eerst wat sceptisch gein de hoeveelheid waarvan ik last had maar het werkt echt goed! Na 1 dsg zie ik ze nu niet meer vliegen, er zitten er hartstikke veel in dat potje
naast de bakjes met (balsamico)azijn en afwasmiddel. zorg ook dat je alle vuilnisbakken extra schoonmaakt en vaker leeg gooit, verder alle het fruit weghalen of in de koelkast leggen als dat kan/past. Heel vervelend bij mij zitten ze momenteel niet, maar je krijgt ze altijd zo lastig helemaal weg.
Vuilniszak wordt minimaal 1x per dag gewisseld om nieuwe vliegjes te voorkomen. Vuilnisbak krijgt ook regelmatig een sopje! Keuken is ook schoon, krijgt elke week een sop beurt. Aanrecht dagelijks, en meerdaags een doekje erover. Fruit ligt hier 9/10 keer al in de koelkast. Nu ligt er dus niks op het aanrecht.
Ik koop altijd zo'n plastic appeltje bij het tuincentrum. Gaat rode vloeistof in en ze zijn zo weg!!! Zal eens even googelen
Sinds ik lavendel in de vensterbanken van de woonkamer en de keuken heb staan, heb ik geen fruitvliegjes meer(2 plantjes voor in de vensterbank en 1 achter en 1 in de keuken). Ze leggen namelijk ook eitjes in de potgrond van de planten. Je moet wel geduld hebben voordat het werkt, want de lavendel moet zijn geur verspreiden. ( de eerste 4 plantjes moesten eerst in bloei staan voordat het ging werken, maar ik was iets te fantiek met water geven, dus die gingen dood. Ik heb ze meteen vervangen door nieuwe lavendel en ondanks dat die nog niet in bloei staan, heb ik nog steeds geen fruitvliegjes) Hier zelfs bananen in huis en geen vliegje te bekennen.
Werd er ook gek van, een paar weken terug zat de keuken bomvol met die beestjes. - Afvalbak staat nu buiten. - Fruit in de koelkast - Bakje met frambozenazijn, plastic folie erover heen spannen en met sateprikker 3 gaatjes in maken. Binnen een paar uur had ik de meeste gevangen. - Koffieapparaat goed schoon want daar komen ze ook op af Na een paar dagen was het huis zo goed als fruitvlieg-vrij.
Doe een stukje rijpe banaan in een kommetje en span hier wat vershoudfolie overheen en prik daar wat gaatjes in. Binnen 24 uur geen fruitvliegjes meer in huis en het kommetje gooi je in de container!