Ervaring robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hallo zonnige regenbuitjes van me,

Even een vraagje. Ik heb twee honden en katten en ik stofzuig echt elke dag, dat moet wel, want anders liggen er overal haren. Nu zit ik eraan te denken om een robotstofzuiger te kopen, gewoon voor tussendoor zodat ik om de dag kan stofzuigen.

Wie heeft er hier heen en hoe bevalt het? En welke hebben jullie?

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik lees mee! Hier ook twee katten en het blijft haren! Ben er ook al een aantal keer naar op zoek geweest, maar lees toch veel negatieve ervaringen...

3. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik vind het een onding. Aangezet als we weg waren maar kom je thuis heeft hij hele stukken overgeslagen. De nieuwe versie kan beter in de hoeken komen maar die van ons helaas nog niet. Dus al met al, gewoon lekker met de hand. Sneller en efficiënter dan dat onding ;)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Doen!! Met 3 katten werd ik ook gek. Bij hebben wel een duurder model. Roomba is het merk, mijn vriend is erg van het uitzoeken en deze komt het beste uit de bus. Is gewoon ideaal en echt alles is schoon. Je moet niet opletten hoe dat ding zijn werk doet dan word je gek :p Voor mijn idee doet hij erg onhandig zijn route maar niets is minder waar en het huis is schoon. Je verbaast je hoeveel haar er elke dag word opgepikt. Je moet niet een erg rommelig huis hebben en niet te vol. Anders botst hij overal tegen op en neemt hij bijvoorbeeld speelgoed mee en dat gaat niet. Eerst alles ff goed neerzetten en opruimen en dan aan dat ding. Zou niet meer zonder kunnen!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    persoonlijk vind ik het leuk om erbij maar niet om een stofzuigbeurt over te nemen bij ons staat hij elke avond aan als wij in bed liggen maar dit echt alleen om een keertje extra globaal mee te nemen voor de rest is het een on ding wij hebben hem van samsung niets te klagen over het merk wel gewoon over de totaliteit en als ik toch alles van de grond moet halen stofzuig ik net zo lief.

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wij hebben hem nu een paar weken in bezit en ik ben echt super blij met hem. Natuurlijk slaat hij hoekjes over en komt hij misschien niet overal bij, maar mijn ervaring is heel positief. Wij hebben hem van iRobot.

7. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Heb 4 langharige katten dus ook altijd haar, wij hebben een robotstofzuiger uit hogere prijsklasse en zijn super tevreden.. Tuurlijk moet je nog wel zelf eens stofzuigen (zoals je zegt bijv om de dag) maar hij staat hier sochtends aan voor we beneden komen en dan dwarrelt er niet overal haar!

Je moet wel even goed bij de rescensies kijken of hij haar goed op stofzuigt want dat doen ze niet allemaal even goed.

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Geen ervaring mee, maar wel 2 lang haar katten. De woonkamer vlieg ik zo doorheen met de stofzuiger maar t zijn toch echt de haren op de bank waar bij mij de tijd in gaat zitten en dat wordt lastig voor een robot :D

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Doen!

Wij hebben er 1 sinds een aantal maanden en wat een genot!
    Met 2 grote spelende kinderen, 1 kruipende baby en een hond moest ik eigenlijk ook elke dag stofzuigen.

Nu gaat James elke dag een rondje maken en stofzuig ik om de 2 dagen.
    Die van ons heeft een opvangbak en het is niet normaal wat er uit komt!

Het was wel de duurdere versie, 300 euro geloof ik :):cool:
    Het is idd een ook een Roomba. Als wij van huis gaan, dan zetten we de stoelen op de tafel, zorgen dat alles van de grond is en laten dat ding zijn gang gaan.

Heb net alles boven opgeruimd en nu doet James boven zijn ding.
    Hij maakt overigens wel een hels kabaal :$

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb gewoon 2 stofzuigers. 1 staat beneden, de andere boven.
    Maakt het stofzuigen een stuk makkelijker.

Een robotzuiger lijkt me alleen handig als je grote kamers hebt, met minimale meubels.

11. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    We hebben ook een roomba, en ik wil hem echt niet meer missen.
    Hij doet 's ochtends voordat we uit bed komen zijn rondje en eigenlijk hoef ik niet meer gewoon stof te zuigen.
    We hebben 3 katten en echt geen last meer van haren. Voor erbij hebben we een steelstofzuiger van dyson, ideaal voor de meubels of even tussendoor de keuken of onder de kinderstoel.

Wel moet je de vloer zo veel mogelijk leeg halen om het beste resultaat te krijgen. En niet elk type is geschikt voor huisdieren.

12. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Wij vinden het een super ding

Hebben de LG homebot (rood en vierkant)
    Gebruik dat ding dagelijks en 1x per week neem ik hem mee naar boven voor de slaapkamers en zolder

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben dezelfde! Topding! Wij zetten alles even omhoog voordat we weggaan, zodat ie overal bij kan. Komen we thuis, huis schoon. Je hebt er zelfs een dweilversie van geloof ik, haha.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, wat grappig, wij noemen hem ook James :D

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja klopt, zei mijn man ook al, haha!

Ik verbaas mij er echt over hoe schoon alles elke keer is!

16. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Mijn grote vriend roomba heb ik nu zo'n 2 jaar.
    Met 2 honden een onmisbaar ding!
    Nee hij komt niet in alle hoekjes en stofzuigt niet perfect, maar wel goed genoeg voor de dagelijkse haren beurt!

17. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben er opzich wel tevreden over, wij hebben een husky thuis en verliest ook veel haar. Alleen af en toe krijgt hij weer een error en dat gepiep is super irritant. We hebben een buikkast en die is net op zon hoogte bij de poten dat de stofzuiger er wel onder kan maar er dan niet meer uit kan aan deandere kant en dan begint hij weer te piepen. En ik telkens geirriteerd dat hij nog steeds niet snapt dat hij er niet omder kan.

Maar voor de rest is het handig, lekker met kopje koffie op de bank genieten van het werk dat voor je gedaan word

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben er eentje van LG en die gaat om de dag aan. Ik stofzuig nooit meer zelf :) Moet er wel bij zeggen dat wij geen huisdieren hebben. Dus of het dan net zo goed werkt weet ik niet.

19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik ben wel benieuwd eigenlijk, stopt hij bij het trapgat? Of kan hij daar vanaf donderen?

20. Badeend81

Badeend81 Actief lid

12 jul 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 honden en 2 katten. Daarom de keuze op deze Truus Neato XV Signature robotstofzuiger zou echt niet zonder kunnen beste aankoop had jaren eerder moeten hebben. Tijd in stellen en iedere dag als we thuis komen heerlijk gestofzuigerd. 1 keer per week zelf stofzuigen succes met kiezen

Deel Deze Pagina