te vet gegeten?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Oef.. het was weer feest vannacht. Dan word ik wakker met een soort van rugpijn, maar het komt waarschijnlijk uit de darmen vandaan. Ik weet dan echt niet meer hoe ik moet liggen. Een lage rugpijn die doorstraalt naar boven toe. Geen koorts, verder niet ziek, maar een niet te harden kramp-gevoel in het rug en buik gebied. Een verwarrende pijn, omdat ik dus niet weet waar het nou echt zit. Alles in dat gebied is dan gevoelig. Op een gegeven moment moet ik dus naar de wc en dan zakt het daarna wel. Soms niet. Vannacht niet, toen bleef het aanhouden. Merkte wel dat, als ik mijn buik wat masseerde, het verdween. Ik voel dan mijn darmen echt bewegen, heel maf. Van die bubbeltjes. Ja, klinkt vaag. Ik heb het wel eens eerder gehad. Heel veel stress en vermoeidheid. Ik ben onder behandeling bij een internist en dit heb ik nog niet besproken, omdat het zo lang geleden al was.
    Nu heb ik gisteravond behoorlijk vet gegeten en heel zout (had het niet zelf gemaakt). Ik denk dat daar een verband is. Want toen ik het laatst had, had ik nou ook niet bepaald gezond gegeten. Als ik patatjes eet, gaat het prima hoor. Misschien een combi van?

Vanochtend zakte het pas weg nadat de kleine met haar hoofd op mijn buik was gaan liggen. Er wordt dus een druk uitgegeoefend.

Herkent iemand dit? Het is nu weer volledig weg, maar ik merk wel dat ik er door van slag raak. Omdat ik geen idee heb wat het nou kan zijn. Een soort spastische darm? Eerder dacht ik aan de gal, maar dat moet toch in bloedonderzoeken naar voren komen en dan heb je toch andere klachten?

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja ik heb dat ook als ik zware of vette dingen eet, kan er ook gewoon 2 dagen ziek van zijn heel de dag rillen en krampen niet normaal. Het is een raar gevoel die darmen die heen en weer springen, hier was conclusie een spactische darm. Ik heb ook dat het dan naar mijn rug trekt, lijken wel weeen.:) Valt prima mee te leven hoor gewoon geen vette en moeilijk verteerbare dingen eten. Ik heb het pas bij verse doperwten gehad, sjonge sjonge 2 dagen helemaal ziek geweest. Dus het blijft uitvogelen waar je wel en niet tegen. Ik heb er nou ook nog een allergie bij gekregen dus uit eten is eigenlijk niet meer te doen.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb dat gevoel ook regelmatig. Na een uitgebreid darmonderzoek kwam er uit dat ik waarschijnlijk een spastische darm heb, want de darm zelf was goed.

4. jazz

jazz Niet meer actief

Gal kunnen ze alleen zien dmv echo om te kijken of er gal stenen zijn. Ik heb het ook gehad en mij gal is inmiddels verwijderd. Ook ik kon niet tegen vette dingen, en nu ook niet want mijn andere organen hebben de verwerking van vet niet overgenomen.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik herken jouw beschrijving erg goed, en bij mij waren het galstenen. (en ontstoken galblaas)
    Heb er 2 maanden lang nachten om wakker gelegen, en de pijn was echt verschrikkelijk! Ik kon ook niet goed de exacte pijnplek vinden, maar het was ergens in het gebied net beneden en bij m'n ribbenkast en straalde uit naar m'n rug.

Ik zou als ik jou was hierop laten checken. Ze kunnen er met een echo heel makkelijk achterkomen.

Ps. Vet en gekruid eten is dan idd de trigger.

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

oe meid, niet fijn.

Ik heb net als Jazz en Caithlin79 galstenen gehad. Me galblaas is ook verwijderd. Ik had geen uitstraalende pijn naar de rug. Allen midden op mijn buik, dan zo uitstralend naar me borsten en buik. O liever een bevalling dat dit...
    Sinds de operatie is het soms wel gevoelig. Maar gelukkig geen pijn ofzo...blij dat ik de stap heb gezet naar een ander ziekenhuis.Daar was ik binnen 2 weken geholpen, waar ik eerst zat was een wachtlijst van 6 maanden....

Caithtin79: ja met dat gekruid eten heb ik ook. Maar dan zijn me darmen flink van streek. En lus zo graag pittig/gekruid eten.. Dus zo af en toe doe ik het..

beterschap meid..

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    niet gelijk van het ergste uitgaan
    ik heb ook wel eens maag/darm krampen die dan naar achtersteken
    ook wel eens zo misselijk geweeest na het eten van erg kruidig eten

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb dat met de eisprong.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik denk een spastische darm. Door bepaalde voeding weg te laten kun je hevige pik aanvallen verminderen. Bij jou zou het aan het zout en/ of vet kunnen liggen dus. Bij mijn zie je dan echt me buik bewegen alsof er een Kind in zit. Loop krom van de pijn die vanuit me heupen tot aan mijn middenrif. Je voelt alles in je darmen van verplaatsen van lucht tot ontlasting. Alsof er een slang door me darmen geen woelt. Als ik dan eenmaal naar de wc ben geweest heb ik nog heel de dag napijn. Soort weeën. Het komt ineens opzetten en vooral tijdens rust

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Voor jullie minder, maar voor mij ''fijn'' om te lezen dat het herkent wordt zeg! Jeetje, wat een vervelende pijn. Mijn vroeg nog; wat voel je precies. Nou, net als toen ik moest bevallen zo ongeveer inderdaad.

Ik moet zowieso over ca. 14 dagen weer ongesteld worden. Ik ga eens bijhouden wanneer het gebeurd ook. Ik heb nu nog een beetje onrust in mijn buik, maar voel me niet ziek ofzo. En inderdaad; het komt ook zo opzetten en dan in rust. Het is echt iets van het laatste jaar zo ongeveer. Helemaal niet vaak, maar als, dan word ik er genoeg aan herinnert dat het eerder ook was en dat het erg pijnlijk is.

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

kan dus prima je ei zijn! Ikheb het de laatste twee jaar ook en eerder nooit! kan flink pijn doen incl. de darmen.

sterkte!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het klinkt mij als een gal aanval in de oren.

Die komen meestal juist s nachts opzetten en ik kan het om schrijven erger als weeeeen haha. Zo voelde dat voor mij.

En idd vet eten maar op het laatst wat ik ook at wekte al een aanval op.

13. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik denk ook dat het een gal aanval is.

Engelsen omschrijven het leuk.
    Galproblemen komen meestal voor bij 4 F's:
    Female, Fair haired, Forty en Fat.

Herken je jezelf hierin? :D

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha zoiets zei de arts toendertijd ook.
    Alleen was ik 22 (wat is fair haired?) en superdun toen ik galstenen had ;) daarom duurde het bij mij ook 2 maanden voor ze het ontdekten, ze verwachtten dat gewoon niet bij een jonge slanke meid.

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik herken het ook had z,n aanvallen toen ik galstenen hd maar nu nog want ik heb ook pds. echt een klote pijn.

16. spikkeltje

Femal: ja ben een vrouw!
    Fair haired: wat betekend dit? als ik vertaling doen, komt er eerlijke haired staat:D
    Forty: nee ben ik nog niet
    en Fat: ben beetje te zwaar.

Tegen mij zei de arts dat het door de zwangerschapshormonen kwamen en druk en verschuiving van de organen tijdens de zwangerschap en bevalling..
    Toen ik werd geopereerd: waren veel pas bevallen vrouwen op de afdeling..

Bij kwam het vaak 3 uur na het eten op zetten en was nog erger dan weeen. En kreeg morfine spuiten, omdat zetpillen niet werkten. Na 2de keer een spuit. (HAP kwam snachts vaak) ben ik op jacht gegaan naar ander ziekenhuis. Het maakte ook niet meer uit wat ik at. At op laatste weken alleen brood, want dan kreeg ik het niet

Ik hoop dat het voor jou meevalt. Anders laten onderzoeken, dan weet je ook wat het is. De galblaasoperatie is mij 100 procent meegevallen. Volgende dag was ik thuis, week laer waren we op vakantie en mocht zelfs zwemmen:D:D

17. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    fair haired betekent blond. licht van haar en gelaat zeg maar.

18. spikkeltje

tnx. Nou ja ben blond. hahaha.. tja me engels is niet zo goed:D

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik herkende veel van de dingen van bij mijn schoonmoeder. Bij haar was het dus haar galblaas. Alleen is zij totaal niet blond of licht van huid! Haha!

Deel Deze Pagina