Shit shit shit, even van me afschrijven, nu 2 mnd in de ww na 2 jaar ziektewet. vorige week sollicitatie gehad, t is wel 40 km hier vandaan maar denk moet er wat voor over hebben en kopen we wel een tweede autootje prima. Sollicitatie ging erg goed , zou 10,13 per uur verdienen inclusief vakantiegeld en toeslagen en 3,50 reiskosten, nou geen vetpot maar prima. eergisteren proefgedraaid en t ging erg goed, wordt ik gisteravond gebeld je bent aangenomen maar ik heb een salaris fout gemaakt, je gaat 7,63 per uur verdienen, en kunnen je gemiddeld 16 uur aanbieden Heb alles uitgerekend maar met wegenbelasting verzekering en kosten vd gastouder hou ik gewoon niks over Jemig wat baal ik ! Maandag wel een nieuwe sollicitatie maar als ik bedenk dat ik al zeker 60 sollicitaties de deur uit heb gedaan in 2 maand en maar 2 gesprekken krijg ben ik bang vd komende maanden
Valt er niet nog te onderhandelen over het salaris? En is die 7,63 dan wel inclusief alle toeslagen etc?
Echt heel erg balen!! Wij hebben zo'n soortgelijke situatie meegemaakt met mijn man. Hij had zelfs al doorgegeven op zijn huidige werk dat ie zou stoppen, maar toen we het contract doornamen zagen we opeens dat het salaris dat ze hadden afgesproken en datgene wat op het contract stond gewoon 1.000 euro scheelde Hij ging daar dan brutto verdienen wat ie nu netto verdient Was dus ook een foutje tijdens het sollicitatiegesprek. Nou, dan baal je idd flink :x Hopelijk vindt je snel iets anders!!
Oei dat is idd wel weinig. Ik vraag me ook af of dat wel mag. Als ik kijk wat ik in het uur verdien. Zit in de zorg en dat is al geen vetpot maar rond de 7 euro per uu bruto vind ik wel erg weinig
Ik ben 21 minimumloon is 6,98 dus dan zou die 7,63 inclusief vakantiegeld en toeslagen zijn. Nee geen ruimte voor onderhandelingen ze betalen iedereen het minimumloon.. En die 10,13 euro wat gebaseerd op iemand van 23 of ouder..
Ga t inderdaad niet doen, moet ook zeker 20 euro per week toebetalen op de benzine, 180 euro gastouder, wegenbelasting 20 euro, verzekering 20 euro enzovoort. Maar t was echt een te gekke baan !
Heb je de kinderopvangtoeslag al berekend met je nieuwe loon. Als je minder verdient krijg je meer toeslag
Als je zo weinig verdient krijg je wrs veel terug op de opvang etc. Ik zou het even goed doorrekenen.
Ik kan me voorstellen dat het een enorme teleurstelling voor je is. Maar je bent zoooo enthousiast over de baan. Je kunt ook denken: ik ga leuk werk doen en dan ben ik tenminste al 'binnen' in het bedrijf. Volgend jaar ben je 22, het jaar erna 23 en dan ga je meer verdienen (en misschien ook wel meer uren maken of doorstromen naar een hogere functie). Werken staat niet altijd gelijk aan (veel) geld verdienen. Soms moet je er zelf ook in investeren. En een baan die je leuk vindt, is heel wat waard. Het (hogere) salaris komt dan vanzelf wel. Verder zou ik, als ik jou was, toch proberen om te onderhandelen. Ze zijn enthousiast over jou en ze willen je graag aannemen. Als er echt niet valt te onderhandelen over het salaris, kun je misschien wel onderhandelen over de reiskosten?
Pff wat een fout en wat weinig! Heb ook eens ergens gesoliciteerd en zou met 26u 115euro per week verdienen. Netto dan he. Ik stond echt zo te kijken. Ik zou dan veel moeten rijden om zoontje weg te brengen, zou me 60 aan benzine kosten per week dus zou ik 60 euro per week verdienen! Euhm ja rot op! Week later kon ik ergens anders beginnen. 230euro voor 22u. Minder uren werken maar wel meer dan 100 euro per week meer verdienen. En zuiverder werk. Die van 115 per week was lakens van ziekenhuizen reinigen. Nu werk ik voor een winkelketen.
Ik zou toch afwegen het wel te doen, al is het alleen maar om de ervaring en het feit dat je snel wel meer zult gaan verdienen. Maarja, als het geld kost (reiskosten), dan snap ik dat het moeilijk wordt ervoor te kiezen, wanneer je nu al niet ruim zit.
Helaas net hereberekend en kwa toeslag scheelt het 15 euro per maand, partner verdiend wel veel dus zitten gewoon boven modaal dan...