Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets. Pfoe, moeilijker dan ik dacht Een moederfiets wil ik niet, maar er moeten wel 2 zitjes op kunnen. Nou vind ik de Gazelle Heavy Duty erg mooi. Iemand ervaring met deze fiets? Hoe fietst deze? Of heeft iemand een alternatief?
Ik heb een Gazelle Esprit, zó blij mee! Fiets is ontzettend licht en fietst ook licht! Had hiervoor een moederfiets en vond dat ding echt dramatisch!
Ik heb deze met een donkerbruine mand echt een heerlijke fiets. Bedenk me alleen dat hij met een voorzitje niet zo praktisch is.
Ik heb ook een Cortina U4. Wel met andere kleuren maar dezelfde fiets haha. En bij mij zit er ook een voorzitje op. Gaat prima alleen je kan niet al te gezet zijn. Heb ruimte zat om op te stappen.
Heb de gazelle miss grace. Met een mand voorop. Voorzitje gaat prima. Vakkersrek iets naar voren gezet, zodat de voetjes genoeg ruimte hebben. Op en afstapruimte is ook prima.
Ik heb nu voor de 2e keer een gazelle miss grace en zou niet anders meer willen. Fietst gewoon heerlijk. Vind dat er zelf voldoende ruimte is om voor een zitje te hebben. Heb ook de heavy city gehad een paar jaar terug maar vind de miss grace fijner fietsen.
Ik kan komende vrijdag mn nieuwe fiets ophalen. Het is een batavus diva geworden met transport rek en mand voorop. Ik hoef er geen voorzitter meer op te hebben, maar het zou op zich goed kunnen. Moet wel zeggen dan ik klein en dun ben en dus genoeg ruimte heb om op en af te stappen.
Ik heb een sparta amazone 4 life. kost rond de 700 euro. het is een stadsfiets die makkelijk omgebouwd kan worden tot moederfiets. er zit een stuurslot op zodat die niet omklapt als je een kindje in het voorzitje zet. er zit een dubbele standaard op, vering bij de wielen en zadel. er zit een tussenstuk bij waarmee de fietsenmaker je stuur een stukje naar voren kan zetten zodat je meer ruimte hebt tussen voorzitje en je zadel. en er zit een verlengde bagagedrager op. handig als je een achterzitje hebt icm fietstassen. 7 versnellingen. en als je geen kinderen meer op je fiets hoeft te vervoeren dan laat je hem heel makkelijk weer ombouwen tot een gewone fiets. stuur en bagagedrager/verlenger er vanaf en klaar.
De heavy duty bedoel je? En jij vond de miss grace dus beter fietsen.. hm.. Ik heb nog 2 kinderen op mn fiets en ben zwanger. Dus moet genoeg ruimte tussen zadel en voorzitje zitten.. anders past mn buik er straks niet tussen Kan dat met de miss grace denk je?
Met zwangere buik was het opstappen bij mij op het eind wel een probleem. Het lukte wel hoor, maar de ruimte was weinig.Maar voor de rest vond ik er genoeg ruimte tussen zitten. Ik zou ze beide testen, hoe ze fietsen en de ruimte.
2 zitjes achterop en 1 voorop? TS: ik zou toch echt kijken naar een moederfiets a la cortina roots. Of een gewone stevige fiets waar je een breder stuur op laat zetten.
Bedoelde voor nu. Het stuur staat wat verder van het zadel waardoor er tussen het zadel en voorzitje meer ruimte is voor een dikke buik. Ik ging er vanuit dat het niet de bedoeling was 3 kinderen te vervoeren op de fiets omtas ts naar een normale fiets opzoek was.
Een bakfiets hoef/wil ik niet. Fiets ook veel zonder kinderen en dan zit ik met zo'n bak. Daarbij is mn oudste 5 jaar en fietst al een jaar goed zonder zijwieltjes etc. Tegen de tijd dat de baby ook mee kan op de fiets, fietst de oudste op zn eigen. Moet zeggen dat ik de Cortina roots ook een hele mooie fiets vind! En de Sparta pick up ook, maar die heeft alleen een terug trap rem? *Edit. Heb hem ook met handrem gezien. Fietst de pick up goed? Hij is iig lichter dan de heavy duty denk ik
Echt... ik heb een miss grace gehad en ben blij dat hij nu weg is. Vind hem veel te zwaar. Heb nu een omafiets van gazelle en fiets weer met plezier.. maar deze is niet geschikt als je zwanger bent en een stoeltje voorop hebt.