@denise, je hebt hem precies getekend zoals ik in gedachte had maar zo komt het duidelijker over!!! @TS, ik zou het dus zo doen zoals denise hem heeft gemaakt!!!
dit is de enige manier denk ik om het ruimtelijker te laten lijken. de hoge kast is erg groot en een enorme aandachtstrekker en obstakel. als je de kast aan die kant zet heb je de ene want vrij van grote obstakels. en heb je alleen een laag kastje met de tv. als je de tafel zo hebt lijkt het ook leuk bij het raam. kun je van beide kanten van de tafel naar buiten kijken en dat zorgt ook voor een ruimtelijker zicht en gevoel. daarbij heb je anders dat de tafel zover doorloopt dat het het looppad van de deur naar de woonkamer een beetje kruist. de kleine bank aan de kant van het raam zorgt er weer voor dat je zitgedeelte open is en zo heb je niet het hokjes gevoel wat in een kleine en vooral smalle woonkamer vaak niet zo lekker werkt. de grote zou ook bij het raam kunnen maar dat zorgt er weer voor dat je woonkamer nog smaller lijkt. het ronde tafeltje heb ik in de tekening nergens geplaatst omdat ik geen plek kan verzinnen. de salontafel ben ik vergeten.
Hey dat is wel ene goed idee, ik ga morgen me vent aan de oren trekken dat de grote kast verschven moet worden Ga er nog en nachtje over slapen en dan maar eens uitvoeren.
hahaha succes. ik kom vaak met nieuw inrichtingsideën bij mijn vriend aan en vaak als ik al zeg lief ik heb een idee. dan roept hij al snel denk maar niet dat ik weer het hele huis ga omgooien hahahaha. zinsdien moet ik eerst mijn idee met floorplanner maken en als het hem wat lijkt dan slaapt hij er even een nachtje over. wij hebben alleen niet zo'n grote kast het is alleen de massief houten tafel en de banken waarbij hij moet helpen aangezien we hier nog vloerbedekking hebben. het is alleen jammer dat we tijdelijk in het huis van mijn broer wonen met zijn meubels dus kan hier niet zo heel veel veranderen. maaaar als we eindelijk nieuwe woning aangeboden krijgen dan ga ik los hahahaha.
hahahhaa, denise, hier hetzelfde de afgelopen 2 dagen, gisteren onze eigen slaapkamer manlief kwam thuis en ik zeg: liefje, zat eens te denken he! en hij zegt daarop: wat wil je nou weer veranderen??? hahahaha, maar goed hij heeft het gisteren gelijk nog gedaan en vandaag ben ik aan het schuiven geweest in de slaapkamer van onze meid dus nu moet ie nog wat plankjes omhangen maar dat doet ie morgen hij had geen zin vandaag na de verbouwing van gisteren
Hahaha, hier ook vloerbedekking, dus een kast van hout die ruim 125 weeg ex spullen en laden verschuif je niet alleen helaas, maar me ventje weet er al van hij is helemaal happy (not)
vloerbedekking is erg lastig. voorheen hadden we laminaat en dan legde ik er aan beide kanten een handdoek of andere doek die glad is onder en dan kon ik het zo over het laminaat heen duwen. ik kon toen dus alles nog zelf doen en was vriend ook happy. tenzij hij de indeling afschuwelijk vond hahaha. of dat hij uit werk kwam en dacht welke huiskamer ben ik ingelopen hahaha