ik kom er net achter (omdat ik op de website zat, wou een herhalingsrecept emefasene bestellen) dat ze op vakantie zijn, tot woensdag! dat zou beteken dat ik 2 dagen misschien wel 3 zonder die zetpillen zou moeten, dat kan echt niet, dan spuug ik ontzettend veel en met de pillen is het te houden. wat moet ik doen? kan ik maandag een andere huisarts bellen en via daar bestellen? maar daar sta ik niet ingeschreven .. ik hoop echt dat ik op een 1 of andere manier aan die medicijnen kan komen anders gaat het goed mis denk ik. wat moet ik doen? andere huisarts bellen? apotheek bellen? ik weet t ff niet.. heb voor maandag nog maar daarna is het op dus ik moet maandagmiddag iets op kunnen halen. bedankt alvast voor de antwoorden
Hier heb je gewoon een herhaalreceptenlijn, dan hoef je dus helemaal de dokter niet eens te bellen! Anders gewoon de vervanger bellen en de situatie uitleggen..... Als het goed is, moeten alle apotheken in 1 systeem jouw gegevens kunnen zien hoor! Succes
oh gelukkig. dan bel ik gewoon de plaatsvervangende arts en leg ik het uit, hopelijk kan ik het dan gewoon ophalen.
volgens mij moet er wel een dokter tekenen voor die herhaalrecepten ondanks dat je die lijn belt. Maar ik weet bijna zeker dat buikje die medicijnen wel krijgt hoor!
Mocht je het nou niet voor elkaar krijgen laat het me dan even weten. Heb hier ook nog liggen, misschien dat ik ze dan naar je op kan sturen
ik ga morgenochtend gewoon meteen bellen. ik kan gewoon echt niet zonder momenteel. heb 2x bijna tot uitdrogen toe gezeten en die zetpillen houden het allemaal een beetje inde hand. bedankt voor jullie reacties! heel lief. ik laat jullie weten of ik ze gewoon krijg.
Mocht het nou niet lukken bij de vervangende huisarts (wat ik niet verwacht), kan je ook je verloskundige even bellen. Die kon voor mij in ieder geval wel een recept uitschrijven!
Als je je eigen huisarts belt krijg je vanzelf een telefoonbeantwoorden waar op staat wie de vervangende arts is en het telefoonnummer van die arts. Je kunt dan gewoon bij hem/haar een herhaalrecept aanvragen!
Kan je de VK daar niet voor bellen?? Ik kan het ook aan mijn gyn vragen namelijk en die zei gisteren nog dat je gewoon gember moet eten dat het hetzelfde is (dit is wat hij zei) Ik ben nu al 2 dagen gestopt met de pillen en mijn misselijkheid is ook helemaal weg...En ik kon tot 2 weken geleden maar 1 cracker perdag eten! Misschien eens proberen zonder en anders gember kopen als de huisarts er echt niet is...
ik ben heel bang om te stoppen ook.. ik ben zo ontzettend ziek geweest, dat ik bijna t ziekenhuis in mocht. ik ben vooral sochtends nog echt misselijk dus neem ik gauw zo n zetpil, smiddags speelt het ook weer op en zodra het waarschijnlijk erg gaat worden neem ik er weer eentje.. is ook angst hoor..
Misschien kun je van de apotheek ook wel voor 3 dagen mee krijgen omdat je er toch al gehad hebt. Ik weet niet of de apotheker dat doet maar het is te proberen. Bel ze maandag en dan hoor je vanzelf of zij willen dat je via de vervangende huisarts een recept willen hebben of niet.
een vervangend arts gaat het je ook wel geven hoor! Gewoon je situatie uitleggen! daarbij er zijn wel meer mensen die er laat achter komen dat ze vergeten zijn om te bellen voor een herhaal en die het ook nodig hebben! Komt morgen helemaal goed! En anders gember halen he ;
ja, het komt wel goed denk ik.. gelukkig.. pff ik wil me niet weer zo ziek voelen en zoveel moeten overgeven, ik had het nu net een beetje in de hand
ja ik krijg ze van de andere huisarts ook! kan ze zo ophalen, heerlijk helemaal opgelucht. bedankt meiden!