Woningkwestie..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Koop en huurprijzen in de stad zijn vaak duurder, dan bijv. in een dorp wat er vlak bij ligt. Is dit misschien een optie voor je?

Verder wil ik je veel succes wensen.

2. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid, ja heb ik ook naar gekeken. Maar ze schrikken toch als ik het over een baby heb. Ze zijn allemaal bang voor hun nachtrust.. wat begrijpelijk is.

3. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt, maar als je kijkt naar Amersfoort kom je bij Utrecht/Hilversum/Baarn/Soest/Nijkerk en dit zijn allemaal moeilijke plaatsen die ook in trek zijn. Daarnaast wil ik niet te ver wonen, omdat ik mijn winkel in de gaten moet houden.

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hey meis,
    ik zal morgen es ff voor je kijken tussen mijn papieren, kindgebonden budget is ook weer iets nieuws.
    zal je een pb tje sturen met wat details.

zal denk ik wel s avonds zijn....

5. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks, dan hoor ik wel van je. slaap lekker

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

#26 FEE88, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2010
  7. misa

misa Niet meer actief

Wat een vervelende situatie. Kan me voorstellen dat dat stress opleverd.

Ik zou allereerst overal advertenties ophangen in winkel, post een bericht op je hyves, zeg tegen iedereen dat je wat zoekt.
    Ook zou ik je financiele situatie even goed op papier zetten: alle inkomsten en alle uitgaven. Dan weet je wat je kwijt kunt/mag zijn aan huur enz.

Als het financieel kan: dan zou ik zeker verhuizen.
    Misschien kun je ook zoeken naar mensen die een deel van hun huis verhuren, of een andere kamer, waar het schoner is en wat geen studenten zooi is.

Veel succes en sterkte!
    Misschien kun je

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Mag ik nog vragen bij welke woningstichting je zit is dit toevallig Portaal in Amersfoort?

9. chris amber

4 feb 2010
    64
    0
    0
    horeca
    Groningen
    kun je niet zolang bj familie inwonen als er echt niks anders is?
    die je kunnen opvangen zodra jij een woning heb gevonden

nou heel veel succes!!

10. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

hey meis,

had je heel graag nu alle gegevens al mede willen delen, maar zit in italie :D:D:D dit was niet gepland, manlief zou alleen gaan, wij besloten vanmorgen om toch mee te gaan voor 3 daagjes tot zondag, was een leuke erassing voor opa en oma!!

Zondag of maandag kijk ik het even na!

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heb je trouwens ook geïnformeerd of de woningbouw misschien huizen in de vrije markt sector heeft? Tegenwoordig hebben steeds meer corporaties dure woningen om alles te kunnen bekostigen, maar zijn deze vaak moeilijker verhuurbaar. Ook bijvoorbeeld vaak bij nieuwbouwprojecten. Je kunt altijd informeren...

12. Eendje77

Eendje77 Lid

28 jan 2008
    68
    0
    0
    Hoi,

Ik lees de laatste tijd voornamelijk mee, maar omdat ik zelf bij een corporatie werk ben ik toch even voor je op zoek gegaan, mogelijk is dit nog wat:

vesteda.com - Woningaanbod

of

Welkom bij Portaal - Vrije sector

of

Woning of appartement huren? Bij de Rots-Vast Groep vind u uw huurwoning.

Het is wel in de vrije sector, maar zo heb je wat meer keus, mogelijk kan je dan ook een ruime eengezinswoning kiezen, lekker met een tuintje.

Ik kan helaas niets voor je regelen omdat alle toewijzingen van de sociale huurwoningen via de officiele regels moet.

Succes!

Eendje

13. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey, ja zit bij Alliantie Eemvallei. Portaal biedt hetzelfde aan. Maar krijg dus geen urgentie en sta pas vanaf juni ingeschreven..

14. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat zou ik niet erg vinden hoor, maar zij wonen in Limburg! En dat is veels te ver weg. Ik moet in omgeving Amersfoort blijven ivm mijn werk.

15. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ben jaloers op jou! Lekker in Italie! Ik heb niet eens een fatsoenlijke zomer gehad door alle stress. Maar doe rustig aan hoor, het heeft geen haast. Veel plezier daar en als de zon schijnt probeer die dan mee te nemen :p

16. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey, ja heb ik ook gedaan. Maar de woningen in de vrije sector worden toch via het krantje vrijgegeven. Ook hier geldt de inschrijfduur in plaats van je inkomen.. Heb er ook naar geinformeerd namelijk. Daarnaast mag de woningbouw alleen vrije sector woningen aanbieden onder de 650 euro. Bedragen hier boven worden via de makelaars gegeven. Ik heb er nu dus één gevonden via een makelaar, maar daar bedraagt de huurprijs dus 740 + 70 aan servicekosten en dan komt er nog gas/water/licht bij. Erg lastig dus.. maar goed ik moet wel in de buurt blijven.

17. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey wat aardig van je! Vesteda/rotsvast etc heb ik ook al bekeken. Maar daar vind je óf 1 kamer waar je al gauw 600 euro vor betaald (en aan 1 kamer heb ik niks want dan kan ik net zo goed blijven waar ik nu zit, omdat ik hier bijna niks betaal en mijn kamer is gelukkig wel schoon en ongveer 20m2) óf je betaald boven de 800 euro voor een 2 of 3 kamerappartement.

Ik ben gelukkig wel een actief persoon. Daarmee bedoel ik dat ik ook echt mijn best doe om alles te proberen. Ik doe het natuurlijk meer voor mijn kind dan voor mezelf :)

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Vind het trouwens wel echt goed van je dat je zo hard aan het zoeken bent en rot voor je dat je nog niks hebt gevonden. Werk zelf ook bij een corporatie en de meeste mensen blijven op hun kont zitten en verwachten van de corporatie dat ze dan maar met een woning aankomen. Jij kruipt niet in een slachtofferrol en gaat gewoon keihard aan de slag! Ben er dan ook van overtuigd dat je wel iets gaat vinden en dat het allemaal goed komt met jou.

Wou dat corporaties wat meer konden doen voor mensen zoals jij...

19. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

hihih veel mensen denken altijd dat italie lekker warm en zonnig is... als het bij ons koud is is het daar net zo koud of nog kouder, is het bij ons zonnig, dan is het daar vaak heeeeeel warm (wel iets anders warm dan bij ons)
    Evengoed is het wel lekker hoor, we zijn er wel voor ons werk, maar dit is een lekker lang uitstapje om het zo maar te noemen, samen met onze meid.
    Dit berichtje dus vanuit italie achter de laptop van mn schoonouders!!!;)
    Morgen weer lekker naar huis, 4 dagen vind ik lang genoeg....
    Maandag vind je mn berichtje wel!!

20. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks meid,

Zoals ik al zei, ik doe het alleen maar voor de baby. Maar lui op mijn reet zitten kan ik dus echt niet :) Ik hoop ook dat het goed komt. Ik heb iets gevonden in de vrije sector, maar nu is het alleen nog de vraag of ik in aanmerking kom voor dit appartement omdat ze een bankgarantie van me vragen. (dit moet je afgeven als je zelfstandig ondernemer bent)

Deel Deze Pagina