Zitten er nog meer mensen in de situatie van 2 hypotheken en uitzichtloze situatie v.w.b. verkoop. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb een appartement dat al een jaar te koop staat en mijn vriend heeft een hoekwoning dat al 2 jaar te koop staat. We wonen inmiddels samen in de woning van m'n vriend en we hopen vooral dat mijn appartement wordt verkocht, maar de woningmarkt is bar slecht! We hebben ook nagevraagd voor verhuren op basis van de leegstandswet, maar daar komen we hoogstwaarschijnlijk niet voor in aanmerking omdat ik geen hypotheekachterstand heb en ook geen aantoonbare dubbele woonlasten (mijn vriend betaald zijn huis, ik betaal mijn huis). De financieel tussenpersoon vertelt zelfs doodleuk: het was je eigen keus om bij je vriend te gaan wonen. Onze kinderwens is zeer groot, we zijn ook al gestopt met de pil en zitten inmiddels in ronde 3. Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor deze situatie, het liefst voor er een kindje aan komt..... Ik baal zo van de woningmarkt momenteel en hoe er mee om wordt gegaan door de politiek, zien ze niet hoe zwaar we het hebben doordat ze alles op z'n kop hebben gezet. Financieel kunnen we het nu nog wel handelen, maar om verder te kunnen gaan met onze toekomst hebben we eigenlijk wel wat meer zekerheid en minder woonlasten nodig.... maar ja.... we worden ook al wat ouder, de kinderwens stilleggen dat gaat gewoon niet (vooral gevoelsmatig). Misschien egoïstisch maar weet zeker dat ons toekomstige kindje niks te kort zal komen. Ik moest even m'n verhaal kwijt! Ik hoop dat we snel een oplossing voor deze situatie hebben! Bedankt voor het "luisteren". Lieve groet, Claudia
wij huren ook leegstandswet, de mensen van wie dit huis is, huren zelf via de woningbouw een woning, ze konden hier niet aarden, hun konden zonder probleem dit voor elkaar krijgen en kregen niet te horen van tis toch je eigen keus om elders zelf te gaan huren, zou toch eens kijken of je een vergunning kan lospeuteren. kweet niet precies hoe de regels werken maar ik dacht dat ze het verhuren makkelijker zouden maken? sterkte kan me voorstellen dat het een nare situatie is wat eigelijk ook nog eens veel geld kost.
Tja, wij wonen in een driekamer appartement wat al 2 jaar te koop staat... Hebben dit 5 jaar geleden gekocht, net voor de crisis. De hoofdprijs betaald, maar wel in een complex waar de woningen als warme broodjes over de toonbank vlogen. 5 jaar later is daar dus niets meer van over, de woningen zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken en we moeten flink zakken in prijs. Op dit moment kan dat gewoon niet en dus zit er niks anders op dan te sparen voor onze restschuld. Gelukkig hebben we een goede spaarhypotheek afgesloten waardoor we veel aflossen, maar wat is dit zuur zeg!! We willen zo graag verder, hebben nu twee kinderen en zijn zoooo klaar voor de volgende stap... Echt heel frusterend. We hebben hier trouwens onze wens voor een tweede niet vanaf laten hangen. Als we moeten wachter op betere tijden, zit er straks 10 jaar tussen nummer 1 en 2. Ze slapen nu dus samen op een kamer en dat gaat heel goed. En ik blijf hopen dat we het huis de komende jaren ergens verkopen...