Woningnet..

Discussion in 'De lounge' started by 3boymom, Feb 19, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    Beste mensen,

Ik ben al een geruime tijd op zoek naar een andere woning in de regio Utrecht. Wij zijn een gezin met 7 personen waarvan 2 kinderen wegens problematiek een eigen kamer nodig hebben dus we zoeken iets met 5 slaapkamers. Nu krijg ik steeds vaker woning aanbod met een zeer hoge kans alleen eindig ik alsnog tussen de 10 en 20. Mijn vraag is hoelang heeft het voor jullie geduurd (inschrijftijd) tot jullie een woning aangeboden kregen en op welke positie in de lijst stonden jullie?

Hoor het graag!

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,669
    5,705
    113
    Ik woon in omgeving Alkmaar en hier is het 7/ 8 jaar wachttijd. Wij hebben koop maar schoonmoeder moest voor een simpel flatje 8 jaar wachten.

3. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Wij hebben 10 jaar moeten wachten. En dan hadden we nog geluk want de woningen ervoor en erna hadden een langere inschrijftijd...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Oh, naar die slagingskans kijk ik niet eens meer...
    Heb regelmatig zeer hoog staan en dan sta ik op 16. En 2x dat ik zeer weinig kans zou maken en toen stond ik op plek 2 en 1...
    Waar regio utrecht? Regio wijk bij duurstede is het gemiddeld 10 jaar. Rond de meern/utrecht ook 10 jaar of langer. Zeker voor een eensgezinswoning

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Op woningnet kan je ook op plaats terug zoeken hoelang iemand ongeveer ingeschreven heeft gestaan. Dan zie je een lijst met woningen die de afgelopen tijd toegewezen zijn en daaronder staat dan: toegewezen aan iemand met urgentid of toegewezen aan kandidaat met wachttijd van bijv 3-5-2006

6. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    Ooh wauw bedankt voor de antwoorden ;) Ik heb vandaag wel een bezichtiging mogen doen als 7e alleen in de advertentie stond 5 slaapkamers maar waren er 4 en hele kleine. Maak me niet veel uit waar precies in Utrecht. Ik heb wel alleen hogere slaagkans bij woningen waar je op mag bieden vanaf 6 personen;). Volgende week heb ik ook een bezichtiging bij een maisonnette woning in Overvecht die ik super graag wil alleen sta er 10e haha. en bij een woning in Rivierenwijk stond ik 19e en nu 10e en heb nog steeds stiekeme hoop want dat ik echt een woning waar ik oud wil worden en heel dicht bij me werk haha helaas verdienen wij te weinig voor de vrije sector maar als ik weer 2 dagen erbij ga werken want denk ik dit jaar weer gaat gebeuren dan mag ik niet meer reageren op woningnet... dus hoop snel nog iets te vinden :D

7. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female

Oh wist ik niet! bedankt voor de tip ;)

8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,227
    4,457
    113
    Female
    Toen ik een huisje zocht ben ik naar elke bezichtiging geweest. Uiteindelijk stond ik als 2e maar nummer 1 kwam niet opdagen. Broertje had (maar dan wat landelijker) het zelfde, stond nummer 9 en was de enige die kwam kijken.

9. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    okey dus er is nog hoop voor mij :)

10. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Zou de problematiek van je kinderen geen reden kunnen zijn voor urgentie? Heb je daar al navraag over gedaan?

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,190
    10,786
    113
    Het was 13 jaar geleden, we stonden ergens tussen 2,5 en 3 jaar ingeschreven, werden uitgenodigd voor een jaren 60 portiekflatje in de stad. We waren derde, nummer 1 wilde niet en nummer 2 had een te hoog inkomen. Ondanks het enkel glas, de tocht, schimmel, het gebrek aan centrale verwarming, het ene stopcontact in de keuken en de asociale buren hebben we er toch uiteindelijk 7 jaar gewoond, en de eerste tijd ook echt wel met plezier. (Toen ging de buurt echt verslechteren en werd het klimaat met een baby wel een probleem).

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Wij stonden net 4 jaar ingeschreven, toen we de uitnodiging kregen voor een eengezinswoning. Waren 27e geëindigd, maar door de nieuwe regeling passend toewijzen toch voor de derde kijkronde uitgenodigd. Omdat het allemaal op zeer korte termijn was (woensdag uitnodiging, donderdag kijken, vrijdag tekenen), hadden de meeste hun papieren niet compleet. En niet compleet was dikke pech. Dus uiteindelijk hebben wij totaal onverwacht de woning gekregen :D

Dus je weet maar nooit hoe het loopt! Maar zorg iig dat je altijd alle papieren gereed hebt, succes!!

13. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    Dankjullie allemaal voor reacties. Wij hebben een medische verklaring voor de oudste dat een andere wo ing noodzakelijk is van Altrecht alleen wij verblijven nu door omstandigheden in een instellingswoning waardoor t recht op urgentie vervalt helaas. Ik heb alle papieren al klaarliggen:)

14. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    Hoelang geleden was dit? :)

15. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,716
    907
    113
    Wij hadden binnen 6 weken een woning door te reageren op n woning die vergeven werd door middel van loting. Misschien Is dat nog een optie?

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    8 jaar terug kregen wij een woning links onderin de provincie Utrecht
    Partner stond toen 3 jaar ingeschreven
    We stonden 10e op de lijst
    Iedereen wees het af want het is een pokkewijk
    Maar wij waren wanhopig elke woning was goed geweest hadden geen eisen
    Je kan eventueel nog een muurtje optrekken voor een extra kamertje

17. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    Heb ik na gekeken maar altijd te weinig slaapkamers. :)

Toverbal likes this.
  18. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    We
    Wij hebben nu een woning met 2 slaapkamers en een extra kamertje door middel van een muurtje in woonkamer is ook niet erg maar alsnog willen/moeten we wel uitkomen op 5 slaapkamers en dat is lastig. Sowieso op woningen met 3 a 4 slaapkamers heb ik geen kans. Ik heb vooral kans op woningen waar je vanaf 6 personen op mag reageren.

19. 3boymom

3boymom Actief lid

Sep 3, 2017
    401
    285
    63
    Female
    Er heeft al iemand afgezegd voor de woning die ik wil dus sta nu op de 9e haha ipv 10e :thumup: willen jullie met me meeduimen dat de rest ook afzegt:roflmao:

Evanesco likes this.
  20. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Oh sorry, dit was nog geen 2.5 jaar geleden! En de gemiddelde wachttijd voor een eengezinswoning is hier 9 jaar (voor de plek waar wij wonen 12 jaar).

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat de rest ook niet wilt!

Share This Page