Warmteaanvallen en niet in de overgang

Discussie in 'De lounge' gestart door mumija, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Ik heb al geruime tijd last van warmteaanvallen.
    Ik dacht eerst dat het opvliegers waren en ben hier ook voor naar de huisarts gegaan. Ik word ook nog amper ongesteld, zo'n 2 à 3 keer per jaar en dat heb ik ook gezegd tegen haar toen.
    Toen heb ik een bloedtest gedaan en ben niet in de overgang. Heb toen wel van die pilletjes gekregen waar je een bloeding van krijgt om te kijken of ik sowieso nog wel kon menstrueren. En ja, dat lukte.
    Tijdje later nog maar eens terug gegaan en de zaak voorgelegd want ik word helemaal stapelgek van die "opvliegers" oftewel warmteaanvallen.:).

Ik had het al vaak, maar nu echt zo'n 8 à 10 keer per dag.
    Ik krijg het vanuit het niks bloedheet en heb echt het gevoel dat ik op het kookpunt sta..:(
    M'n oren klappen dicht en word er af en toe onpasselijk van..:)Kan dan ook ff niks meer doen. Van de week op de fiets ging ik bijna tegen de vlakte.
    Als ik zelf ga zoeken kom ik toch telkens uit op sites over de overgang.
    En ik heb het gevoel dat ik niet echt serieus genomen word bij de huisarts omdat ik al 2 keer ben geweest.
    Maar ik vind het nu toch wel te erg worden om er zomaar mee door te blijven lopen.
    Herkent iemand misschien dit? Ik zal toch wel terug moeten naar die muts van een dokter dat snap ik.

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Terug gaan naar die muts van een dokter!
    Het kan namelijk een aandoening aan je hypofyse zijn, of suikerziekte.
    Hopelijk is dat het niet, maar kan zeker geen kwaad om 't even te laten testen.

Succes!

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Schildklier heeft ook invloed op je cyclus/hormonen. Ook even laten onderzoeken.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Heb je ook al je bloeddruk laten checken? Als deze ineen stijgt, kan je dit ook hebben..

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Gezien je menstruatie lijkt er toch wat mis te zijn met je hormoonhuishouding. Als het niet de overgang is, zou ik sterk aandringen op een verwijs naar een gynaecoloog.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb hier ook een tijdje last van gehad
    ook naar huis gestuurd -niet eens getest- maar het kon de overgang niet zijn want vervroegd overgang moet echt in de familie zitten

had vast met hormonen of virus te maken
    wel bloed geprikt om ontstekingswaarden omdat ik ook steeds rare blauwe plekken op mn benen heb

onstekingswaarden waren iets verhoogd verder niks moet het maar in de gaten houden
    krijg het vnl al ik bezig ben

sterkte en als je t gevoel heb dat het niet goed is weer terug gaan hoor naar de huisarts!

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Precies iets hormonaals!
    Schildklier laten onderzoeken maar ook ander hormonen (bijnieren e.d.) laten testen.
    Jammer genoeg moet je toch eerst terug naar je huisarts, succes!

Deel Deze Pagina