Keuken + Oven schoonmaken Tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Starry, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik wil vandaag mijn keuken en oven is grondig onder handen nemen maar echt grondig want hij is behoorlijk vies omdat ik het dus elke keer uitstel...maar wat is het beste schoonmaakmiddel voor de keuken? kastje ect en voor de oven want neem aan dat je daar weer een ander schoonmaakmiddel voor nodig heb? Dus ik zou graag jullie tips willen hebben?

Veel liefs Starry

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Voor de oven gebruik ik altijd muscle. Even sprayen, in laten werken, en je veegt zo alle troep weg!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb voor de oven HG spray genomen. Oven beetje opwarmen, in laten trekken en goed boenen. Voor de rest heb ik spray in een rozige fles. Ben het merk kwijt, maar daar krijg je zelfs die vettige stof mee weg.

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook voor de overn Muscle ovenspray.

Voor de keukenkastjes als het echt heel erg vies is glassex keuken en badkamer... Dat werkt echt heel erg goed!!

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik zou voor het grove vuil, na het voorverwarmen van de oven een scheutje amoniak in een pan met warm/lauw water. Uurtje of tien in de oven laten staan, oven is dan natuurlijk uit. En na afloop ff schoonmaken, het vuil moet dan losgelaten hebben.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Gaat het dan niet heel erg stinken? Ik vind amoniak zo smerig ruiken! Volgens mij kan dit ook met water met citroensap, ruikt een stuk fijner.

7. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Cif en een schuursponsje werkt ook altijd goed.

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Krijg je dan niet allemaal krasjes?

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik lees even mee;)
    Heb al geprobeerd de oven met groene zeep te doen en dan de oven een tijdje aan en vervolgens een nachtje laten staan..

Hij was een stuk schoner, maar nog niet zoals ik wil;)
    Zal muscel binnenkort even halen en anders de ammonia truck uithalen..
    En daarna azijn erin, zuigt de geur vaak op!

10. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Eigenlijk niet echt op gelet, ik boen erop los als het schoon is vind ik het best. Maar ik denk dat het wel meevalt met de krasjes anders was het me wel opgevallen. Ik maak er de binnenkant mee schoon. Buitenkant van de oven gebruik ik dasty voor.

11. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor vettigheid gebruik ik dasty van de wibra!

En dan doe ik altijd een heel heet sopje maken met citronella en een druppel dreft! Ruikt heerlijk en poets er alles mee weg..

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik gebruik om de keuken te poetsen altijd afwasmiddel. dat ontvet. en de oven neem ik altijd meteen met de afwas mee. zo heb je nooit een oversmerige oven waar je met allerlei schemische dingen als muscle in moet. de magnetron maak ik ook met een doekje met afwasmiddel schoon. die laat ook nooit zo smerig worden dat hij niet meer schoon gaat. en af en toe zet ik er een schaaltje water met citroensap in laat dat 10 minuutjes aanstaan.de gootstenen maak ik schoon met wat cif en een schuursponsje. en voor de leidingen gooi ik 1 maal per maand/2maanden een emmer gloeiend heet water met soda.de vaatwasser krijgt dan meteen zo'n speciaal zakje erin om de binnen kant en de leidingen schoon te maken.

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Nou als je de ammoniak vind stinken. dan vind je die muscle ook stinken hoor! dat is pas chemisch spul! (werkt wel :))
    maar als het echt aangekoekt is moet je het wel 2 keer doen en goed laten inwerken (dus niet ongeduldig zoals ik :p)

ik gebruik voor de keuken een scheutje chloor en dan met een sponsje de tegels en de kastjes goed schrobben.
    en dan kan je daarna nog met een doek erover heen gaan om die strepen weg te halen
    ruikt weer helemaal fris

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Oeh, zo georganiseerd ben ik niet hoor :) Wel fijn natuurlijk! Ik had echt van dat ingebrande vet in het ovenruitje. Zag er niet uit zeg! Met de HG heb ik het wel een eind weg kunnen krijgen gelukkig!

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

je moet jezelf gewoon aanwennen dat als je de oven gebruikt hebt het eigenlijk net is als je gasfornuis schoonmaken. die laat je toch ook niet 3 maanden zo staan als je aardappelen overgekookt zijn en de vetspetters erop liggen. eigenlijk is het precies hetzelfde. als je je dat eenmaal aangewend hebt dan is het een fluitje van een cent om dat ding netjes te houden.nog geen 5 minuutjes werk en het scheelt een hoop ellende nadien.

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb inmiddels mijn bovenste kastjes gedaan binnen + buiten kant en het ziet er redelijk schoon uit, een sopje allesreiniger gemaakt + zeepsponsjes gebruikt en ik moet zeggen het is wel schoon vergeleken met voor dat ik begon :D nu ga ik aan de lades beginnen en de onderste kastje en voor de oven moet ik echt even naar de Albert Heijn gaan want daar heb ik niets voor in huis.

17. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Dasty.
    Wel daarna even goed afnemen met alleen water, want toen ik de oven aanzette de keer daarna, ging het brandalarm af. ;)
    Had hem niet goed 'afgenomen'.

18. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Oh, zie dat je het al schoon hebt. Dasty koop je trouwens bij de wibra.

19. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    hg vetweg!!

Werkt echt prima voor oven magnetron en gasfornuis. Eerst even met doekje schoonmaken, inspuiten laten inwerken en met een doek afnemen. Oven en magnetron wel een poos open laten staan om door te laten luchten.

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De keuken is weer schoon en dan heb ik het alleen over de keukenkastje binnen en buiten kant mn handen zijn helemaal uitgedroogd ;)
    Wanneer ik van de week boodschappen doe neem ik meteen een ovenreiniger mee.
    Voorlopig kan de keuken er weer ff tegen aan.
    Bedankt voor alle tips.

Deel Deze Pagina